Inlägg från: TrueLoveNeverDies |Visa alla inlägg
  • TrueLoveNeverDies

ni med katt!

unforgettable skrev 2010-04-06 20:22:46 följande:
    Här slängs de i toan eftersom vi har kattsand som inte fastnar på bajset utan bara gör klumpar av kisset, å de slängs i påse i soptunnan
    Äntligen en till! Visst är det effektivt?? :)
  • TrueLoveNeverDies
    unforgettable skrev 2010-04-06 20:32:46 följande:
    Haha verkligen, spar alla jävla påsar som annars skulle gå åt o dessutom försvinner lukten direkt :) SMidigare o billigare kan de inte bli =)
    Nej precis! :)
    (tänk så miljövänliga vi är!)
  • TrueLoveNeverDies
    vivillblitre skrev 2010-04-06 20:39:17 följande:
    Köp den miljövänliga sanden me som jag använder till mina kisar :)
    Den jag har är nedbrytbar, så mer miljövänlig kan man nog inte bli! :)
  • TrueLoveNeverDies
    amalie79 skrev 2010-04-06 22:58:37 följande:
    Ja, säkert, det var mer din "blir det stopp så blir det-kommentar" jag reagerade på. : ) ville bara göra dig uppmärksam på att du faktiskt kan få betala för det där ev stoppet...
    Tack! Jag har förstått det.. Men nu är det ju så att jag INTE skickar med någon sand ner i toalettstolen, så om det blir stopp då lär det ju bero på något helt annat!
  • TrueLoveNeverDies
    Minoo skrev 2010-04-07 00:54:20 följande:
    Sen så vet jag inte hur läget är med din vän.Om hon är gravid, så ska hon helst inte göra rent kattlådan själv!Finns nåt som heter toxoplasma i avföringen som är skadligt för fostret om man på något sätt råkar få i sig det!
    Men få i sig, menar du äta eller?
    Jag har ju lite svårt att tänka mig att en "lukt" från en kattsandlåda skulle kunna vara så pass livshotande för ett foster (i magen)... Jag förstår att det är "farligt" om man äter skiten.. men att andas in?

Aldrig hört talas om! *s*
  • TrueLoveNeverDies
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-04-07 09:03:45 följande:
    I toaletten när kattlådan stog brevid, nu i soppåsen, fast bara för att jag inte vill bära runt skiten i hela huset."bara" spola ner mänsklig avföring? Bullshit, man kan spola ner kattbajs lika gärna eller matrester om man vill det.
    Äntligen någon som är inne på samma spår...
    Nerbrytbart -i med skiten och spola!
    Blöjor och annat (tvättlappar m.m.) ska man HELLST INTE spola ner..DET GÖR STOPP.Det säger ju sig självt! Sen kan jag tänka mig ett rejält stopp i tanken om man TÖMMER kattlådan (sand, bajs och kiss) på samma gång, allt ner, och sen spolar..
  • TrueLoveNeverDies
    vivillblitre skrev 2010-04-07 10:50:46 följande:
    När du är gravid bör du undvika att rensa kattlådan så gott det går eftersom du kan få bakterien Toxoplasmos som finns i kattbajs. Denna bakterie kan skada ditt ofödda barn redan i magen som smittas via moderkakan. Smittan kan överföras från kattens och framförallt kattungens avföring, som kan innehålla stora mängder toxoplasmos, när du rensar kattlådan eller vid jordigt arbete till människa genom att man får parasiter på händerna som sedan stoppas i munnen. Därför står det på de flesta kattsandsförpackningar att gravida ej bör tömma kattlådan. Och om man ändå måste göra det (och det inte finns någon annan som kan göra det) så är det viktigt att man använder handskar, tvålar och spritar sig noga efterråt.
    Men herre gu'! Detta är ju helt fantastiskt!
    Nu kom det ju i alla fall fram att det INTE är lukten från kissekattbajset man ska akta sig för, utan för att passa sig för att använda kattspaden till allt annat ÄN att göra rent lådan med. Så med andra ord får jag inte slicka på spaden efter att jag gjort rent lådan? Låter ju jävligt logiskt om du frågar mig. Och vilken, jag undrar verkligen vilken människa skulle få för sig att göra rent en kattlåda och sedan INTE tvätta händerna!? Bajs som bajs - det är ju som om denne person skulle torka sitt egna arsle och sedan gå till köket och ställa sig och rulla köttbullar UTAN att ha tvättat händerna.... det säger ju sig självt att man blir sjuk då...eller???
  • TrueLoveNeverDies
    Majakattan skrev 2010-04-07 10:57:24 följande:
    Jag gör som TS, spolar ner kattbajset i toan.
    Good 4 you!
  • TrueLoveNeverDies
    vivillblitre skrev 2010-04-07 11:07:11 följande:
    Jag vet inte vad ditt problem är egentligen? vad trodde du egentligen? Att bakterierna hoppade in i munnen på dig eller? Är det bakterier betyder inte det att det bara är till att tvätta bort.Hade det varit helt ofarligt hade det knappast stått på lattsandsförpackningen, på i stortsätt alla gravid sidor på nätet. Och då skulle ju inte barnmorskor m.m. inte nämnt det. Men visst det är upp dig dig hur allvarligt du vill se på det.. och vi har knappast bett om din åsikt om det!
    Mitt problem? Jag har inget som hellst problem.
    Men DU måste ju förstå att det låter jävligt komiskt, och att jag då bara undrade vad folk gjorde för att få i sig dessa bakterier? Logiskt att undra om man inte vet eller hur?
    Om man nu inte kan "tvätta" bort dessa, ja, men då får man väl sprita händerna, sätta på sig skyddshandskar eller vafan det nu kan behövas... men jag förstår fortfarande inte hur bajsets bakterier ska kunna hamna i munnen om man nu inte äter skiten??? Spaden man använder är ju "ganska" lång och har den inte badat i kattsanden så borde den (teoretiskt sett) vara ren(?) Eller du kanske plockar bajset med händerna??

Jag kanske är dum... men jag tycker mitt tänkande är jävligt logiskt
  • TrueLoveNeverDies
    Mumin75 skrev 2010-04-07 11:15:58 följande:
    Vi kastar bajset i dotterns blöjhink som står bredvid kattlådan. När jag bodde med exet så spolade han ner kattbajs i toalettstolen och en gång blev det stopp. Han märkte det inte när han spolade utan gick iväg och jag satt i vardagsrummet o tittade på tv när jag märkte att det började droppa vatten från taket ner på vardagsrumsbordet. Vi sprang upp och såg då att det var översvämning på toaletten pga stoppet. Vi fick riva upp nästan hela taket/golvet.
    Oj, det kanske inte var så lyckat. Tråkigt om inte annat...
  • TrueLoveNeverDies
    Söndermarken skrev 2010-04-07 11:25:36 följande:
    Du skulle ha sett "hela och rena" på 5:an där de tog prov på tandborstar som stod på handfatet, de hade massor av bajsbakterier på sig som sprids i luften vid tex spolning.Bakterier kan mycket väl spridas utan att slicka på bajset, du behöver ju inte direkt slicka snor från någon annan för att bli smittad av förkylning eller hur?
    Jag har sett det programmet och vet mkt väl att bajspartiklar flyger upp när man spolar... och jag försdtår att bakterier sprids UTAN att man slickar på saker, men första inlägget om detta med kattbajsbakterier lät mer som om att andades man in det dog fostret.. är det konstigt då att man reagerar och blir fundersam?
  • TrueLoveNeverDies
    vivillblitre skrev 2010-04-07 11:27:05 följande:
    Om man spritar händer försvinner 99,9999999% av alla bakterier. Så då behöver man ju inte va orolig.Men alla använder ju inte sprit eller har det hemma, utan tvättar bara händerna med tvål. Och det är då alla bakterier inte försvinner. Och äter man nåt efter man har tvättat händerna t.ex. en frukt som man oftast äter med hjälp av händerna så kan det spridas via händerna in i munnen. Är du med?Spår av avföringen kan spridas till spaden ja. Kommer det i skopan kan det sprida sig över hela spaden + handtaget.
    Ja, jag är med på vad du menar, men som jag svarde förra talare: men första inlägget om detta med kattbajsbakterier lät mer som om att andades man in det dog fostret.. är det konstigt då att man reagerar och blir fundersam?

Men nu vet jag!
  • TrueLoveNeverDies
    Söndermarken skrev 2010-04-07 11:29:18 följande:
    Jag tycker det är konstigare att du aldrig har hört talas om det.
    Okej, må så vara... men NU vet jag ju, dessutom spritar jag alltid mina händer efter ett besök på toaletten - om det så varit ett eget behov eller "någon" annans
  • TrueLoveNeverDies
    sirisdotter skrev 2010-04-07 11:40:56 följande:
    Jo, det anses riskabelt att gravid kvinna gör rent i kattlåda.  (jag visste inte för 25 år sedan - och det gick bra  ändå, vad jag förstår).
    Allt anses ju som riskabelt och livshotande i dagens samhälle... det var bättre förr när man var ovetande om alla risker som togs
  • TrueLoveNeverDies
    Minoo skrev 2010-04-07 12:07:55 följande:
    Jag tyckte at vivillblitre svarade alldeles utmärkt på det du först frågade mig.Jag undrar oxå vad ditt "problem" är då du verkar lacka ur över en skitsak?Vad har du att bli så upprörd över?Det är väl självklart att vissa människor glömmer av att tvätta händerna efteråt och råkar få fingrar i mun eller på nåt dom ska äta. Vad är det som är så svårt att förstå?Jag hänger inte med riktigt, och blir väldigt förvånad över din dåliga reaktion.Det finns mycket saker som säger sig självt, men företagen sätter ut varningar på sina förpackningar, dels för att vissa måste, och dels för att det faktiskt finns dom som inte har nån aning om vad som kan hända eller bara är allmänt klantiga.Vad trodde du att varningstexter annars var till för??
    men gumman... jag tackade för informationen när den väl blev "berättad" på ett sätt den INTE kunde misstolkas -så varför fortsätter du??? Jag vet mycket väl, tack, vad varningstexter är till för. Men har inte sett en sådan på NÅGON påse m. kattsand... så ursäkta mig då snorkfröken...shit.
  • TrueLoveNeverDies
    Minoo skrev 2010-04-07 12:41:32 följande:
    Kalla mig inte för "gumman" eller "snorkfröken" tack. Jag var iaf vänligare än dig i mitt svar och undrade bara varför du brusade upp så mycket över det.Undrar du nåt kan du väl fråga på ett vänligt sätt, istället för att flippa ur o tycka att folk är dumma i huvet om dom slickar på sina fingrar/sandspade osv...
    Jag flippade inte, tvärt om. Jag frågade. Kanske var "något" ironisk, men hoppsan det får man visst inte vara... ooops, my bet! Har heller inte sagt eller påpekat att någon skulle vara dum i huvudet. Då får det stå för dig då du tolkat det som det.
    Men du får ju faktiskt erkänna att det är jävligt korkat att slicka på kattspaden?
  • TrueLoveNeverDies
    Minoo skrev 2010-04-07 12:54:05 följande:
    Ja men VEM har sagt att man ska slicka på spaden?!Ok att man är lite ironisk, men att bete dig likadant i flera inlägg betyder för mig att du vill tjafsa.
    Eller inte...
    Jag frågade bara, enklare än så var det inte... Punkt.
  • TrueLoveNeverDies
    Minoo skrev 2010-04-07 15:32:01 följande:
    Du frågade samtidigt som du i princip förolämpade andra människor. Ironi eller inte, det var skrivet på ett dåligt sätt. I flera inlägg dessutom. Så punkt på dig själv.
    Självförsvar?
    Skrivet på ett dåligt sätt? Hur då om jag får fråga?
    Varför tar du åt dig? Drop it...
  • TrueLoveNeverDies
    Minoo skrev 2010-04-07 21:16:43 följande:
    Du säger till mig att "drop it"?? Hur tror du inte att folk uppfattade dig och dina inlägg? Det är väl ändå du som ska lägga ner.Du är en typisk sån där person som inte kan ta att du har gjort fel, eller hur?Det är alltid alla andra som förstår dig fel, alla andra som är tröga, alla andra som ska lägga ner. Tro mig, jag kan din typ. Låt mig va nu.
    Men du säger ju exakt samma sak.. är du felfri du då eller? Nej, skulle inte tro det Donnan!
    Men tänk så bra att du kan prata för ALLA här inne då... jättebra!
    -OM FOLK TAGIT ILLA VID SIG AV VAD JAG FRÅGAT I DETTA FORUM SÅ BER JAG OM URSÄKT! DET VAR INTE MIN MENING.

Har jag gjort något fel så står jag för det och ber om ursäkt. Men jag trodde man fick ifrågasätta i forum? Men ack så fel jag måtte ha haft... aj aj. Men Tack Minoo för din tillrättavisning (hytt med fingret) NU ska jag lämna dig ifred, och vill du något mer så är du mer än hjärtligt välkommen att skriva ett mail till mig.

Toooodels!
  • TrueLoveNeverDies
    Soul skrev 2010-04-08 08:29:49 följande:
    Det är bara på FL man kan börja bråka i en tråd som handlar om kattsand
    Haha!
    Klockrent rätt...
Svar på tråden ni med katt!