Inlägg från: Stora Havet |Visa alla inlägg
  • Stora Havet

Min fd svärmor har klippt av min dotters hår tan att fråga!!!!!

Åk dit och säg till fd svärmor (i arg ton) att du är mamman och att hon/svärmor aldrig mer får göra något liknande. Sen får hon muttra hur mkt hon vill om hårband eller ej, men hon får inte klippa håret på din dotter.

Jag hade en tok-svärmor tidigare och sa inte i från när hon sa otrevliga saker till mig (verkligen otrevliga saker!), i nuläget önskar jag att jag hade gjort det. Resultatet blev att vi aldrig gick förbi och hälsade på henne om inte min fd make tog eget intiativ. Sonen får träffa sin farmor genom pappan. Jag tål inte kärringen.

Detta med godis hos farmor är nog inte hela världen, visst för dig är det det, men din dotter är ju inte alltid där. Din dotter kan skilja på att det är olika "regler" hemma hos dig och hos farmor. Låt henne ha lite mys hos farmor.

Ang rengöringsmedel är det värre - där måste du kräva att farmor låser in/flyttar medlen högre upp om din dotter ska vara i hennes lgh - fy 17 vad läskigt! Tänk om din dotter skulle svälja något farligt medel. Där finns inga kompromisser.

Svar på tråden Min fd svärmor har klippt av min dotters hår tan att fråga!!!!!