• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • solouniko
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 23:15:33 följande:
    Ja då kan det ju tyvärr vara ärftligt...mina höfter hoppar också ur led vid hopp.
    Vi får hoppas på lillebror och att han slipper
    Milla har inga problem med det nu då?? Mitt har ju fortsatt upp i vuxen ålder...men de flestas brukar ju försvinna när de är små. Men förbered henne på att graviditet förmodligen blir ett helvete...foglossning + höftledslux i grunden = ohyggligt smärtsamt...jag lärde mig av förra gången o hade stödbälte från start denna gången, tror det hjälpte lite för jag kunde iaf gå i slutet. Med Maia blev det kryckor från 5e månaden och sen rullstol i slutet...men då hade ingen förklarat det där med foglossning och lux för mig riktigt så hade aldrig stödbälte...
    Nej hon har inga problem nu. Det var ju väldigt tveksamt om hon skulle få skena överhuvudtaget eftersom det var så lite den "klickade" men hon fick det för säkerhetsskull. I förebyggande syfte Tyckte ju det var skitjobbigt då, nyfödd liten bebis som såg alldeles liten och hjälplös ut i den där dumma skenan och hon bara grinade och grinade. Men 6 veckor gick fort och jag är såklart superglad att hon fick ha den då om hon slipper problem i framtiden
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Saraia
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 23:15:33 följande:
    Ja då kan det ju tyvärr vara ärftligt...mina höfter hoppar också ur led vid hopp.
    Vi får hoppas på lillebror och att han slipper
    Milla har inga problem med det nu då?? Mitt har ju fortsatt upp i vuxen ålder...men de flestas brukar ju försvinna när de är små. Men förbered henne på att graviditet förmodligen blir ett helvete...foglossning + höftledslux i grunden = ohyggligt smärtsamt...jag lärde mig av förra gången o hade stödbälte från start denna gången, tror det hjälpte lite för jag kunde iaf gå i slutet. Med Maia blev det kryckor från 5e månaden och sen rullstol i slutet...men då hade ingen förklarat det där med foglossning och lux för mig riktigt så hade aldrig stödbälte...
    ang höftlux så upptäcks det ju oftast så tidigt nu (på bb)o behandlas direkt så då ger det inga men i framtiden mestadels
    Tre flickor f.-04 -06 o -10
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2011-01-14 21:53:24 följande:
    Ni andra som handlade från ajabajas rea, har ni fått veta något mer?
    Jäpp fick mail igår att allt fanns och mail idag att det var postat
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • solouniko

Hujja så trött jag är, väldigt stor nackdel med att hoppa mellan olika vikariar på dagtid och skift. Man hinner bli rikrigt bortskämd med att bara jobba dag, förut gillade jag nätter men nu skulle jag göra vaaad som helst för att få ligga hemma i min säng och snarka

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • SmillaMilla
    Saraia skrev 2011-01-14 23:19:42 följande:
    110 borde ju räcka då t min tjej som var 103 i höstas, beräknas va 106 i april då hon blir 5. e rädd att 116 ej sitter uppe då hon e spinkig!
    Va fin hon var i dem!!
    Jag beställde massa leggins o tröjor från molo nu. Köpte 110 till Svea som är ca 102 cm, men rund.
  • Kristyr
    Stormis skrev 2011-01-14 23:06:06 följande:
    Hej och god kväll. Har inte varit här idag så jag vet inte om jag är sen eller först, men här kommer en länk med lite av vårens NS:
    blog.karinlinde.com/2011/01/13/nova-star-spri.../
    NS tar alltid sina bilder här i stan så jag sprang över dem i fotografens blogg .
    åhh vad fina kläder..  synd att lillasyster är så liten än...
  • Ocikatten

Mamma till Simon: Åh vilken söt tös - kanonfin kombo!! Jag älskar ju bondgården så jag är kanske lite partisk...

• Mamma till Simon
    Ocikatten skrev 2011-01-15 10:16:43 följande:
    Mamma till Simon: Åh vilken söt tös - kanonfin kombo!! Jag älskar ju bondgården så jag är kanske lite partisk...
    jag kan inte säga att jag älskar det än Flört men jag tycker de är ok och de leggingsen som hon har på sig passade väldigt bra till. Fast min man tyckte de såg ut att komma från ÖB, han hade tom kollat i dem för att se vad det var för märke
  • Lalalong

Mamma till Simon:

Hehe, lite OT. Men den där gåmojängen som Molly går med.. Tycker hon om den? Är den värd att handla?
    Alva fyller 1 på måndag och jag är inne på att köpa en sån som lite extrapresent. Hon kan inte riktigt gå med sin gåvagn för vi har inget att lägga i den som tyngd (våra tunga böcker får inte plats...) så hon kan inte resa sig mot den utan att den tippar. Istället brukar hon ställa sig mot sin gåvagn och promenera runt med den Men det blir lite otympligt att gå med en gåvagn på utsidan så att säga

Men jag vet inte var man kan köpa den ny och begagnat blir jag lite snål... Har hittat några för runt 200-250 kr och visst, det är ju inte mycket pengar. Men det är ingen av dom som är rätt bra i närheten utan det kostar att köra också. Och vad har dom kostat nya... typ 400 kr? Tycker det är för lite skillnad för att tycka det är vettigt att köpa begagnat och köra så där 20-25 mil för att få tag på den. 

Men frågan är då, om jag hittar ny i butik. Är den värd att lägga pengar på?  

Klara 060504, Alva 100117
  • Flock

Hej hej!

Jag är så sugen på att beställa påslaknet Safari till Godisburken. Något som har sett påslaknet på riktigt?? Är den blek i färgerna??

Så fina barn i bildtråden! Inte ofta jag tittar men när jag väl tittar så blir man otroligt glad av alla fina färger och print!

De som går sin egen väg behöver ingen karta.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17