Lalalong skrev 2011-01-15 10:27:42 följande:
Mamma till Simon:
Hehe, lite OT. Men den där gåmojängen som Molly går med.. Tycker hon om den? Är den värd att handla?
Alva fyller 1 på måndag och jag är inne på att köpa en sån som lite extrapresent. Hon kan inte riktigt gå med sin gåvagn för vi har inget att lägga i den som tyngd (våra tunga böcker får inte plats...) så hon kan inte resa sig mot den utan att den tippar. Istället brukar hon ställa sig mot sin gåvagn och promenera runt med den

Men det blir lite otympligt att gå med en gåvagn på utsidan så att säga
Men jag vet inte var man kan köpa den ny och begagnat blir jag lite snål... Har hittat några för runt 200-250 kr och visst, det är ju inte mycket pengar. Men det är ingen av dom som är rätt bra i närheten utan det kostar att köra också. Och vad har dom kostat nya... typ 400 kr? Tycker det är för lite skillnad för att tycka det är vettigt att köpa begagnat och köra så där 20-25 mil för att få tag på den.
Men frågan är då, om jag hittar ny i butik. Är den värd att lägga pengar på?
Molly går ju inte med sin än så hur bra den är till det vet jag inte, hon övar bara på att stå med den än sålänge, går att spärra hjulen så att den står still. Vi köpte den på BR kostade nog 449kr tror jag. Till M är den bra men hur nödvändig den är till ett normalstört barn vet jag inte, tror inte jag hade köpt den då.