• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan
    H I L L A skrev 2011-01-26 18:27:34 följande:
    Aha, då kanske min Hilda ska ha stl 98. Hon är närmare 90 cm lång nu, dock en tunnis på ca 10,5 kg.
    Ella har 104 i den modellen, sitter perfekt!
    Mamma till Nora, August och Ella
  • solouniko

Hilla, i de modellerna fast med långärm kan Milla ha både 92 och 98. 92 sitter kanonbra men inte direkt nått växmån så nu när jag köper nya tar jag 98 98 är lite stort såklart men det är så bra muddar så det funkar ändå. Hon är 85cm och väger 11 kg, om det kan vara till nån hjälp

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • LJ2

mamma till simon:  va inte er colibri tröja trång vid halsen? lite svår o få på?
    vår va jättetrång, o lillan klagade vid armarna tom... ?
    vågar inte beställa mer i den modellen med sån kant än, rädd att de andra ska va såna med ju.. =(

* 3 underbara busfrön *
  • Lalalong

Frågar lite försynt igen. 
    Var det så att lurvoverallerna i höstas var mindre än tidigare? Om man skulle ha 86 i höstens overall, funkar 80 i en overall från äldre kollektion ett tag då?  

Klara 060504, Alva 100117
  • LJ2
    H I L L A skrev 2011-01-26 18:27:34 följande:
    Aha, då kanske min Hilda ska ha stl 98. Hon är närmare 90 cm lång nu, dock en tunnis på ca 10,5 kg.
    jag har 104 till min, o den sitter lagom på henne *förutom träng vid halsen o armarna??*
    hon har annars 98 på knappis, 104 i london, smala modellen..
    * 3 underbara busfrön *
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2011-01-26 18:43:23 följande:
    mamma till simon:  va inte er colibri tröja trång vid halsen? lite svår o få på?
    vågar inte beställa mer i den modellen med sån kant än, rädd att de andra ska va såna med ju.. =(
    Den sitter ju helt klart tightare runa armen än många andra kortärmade, men Ella har så smala armar så den satt inte för hårt på henne i alla fall
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Mamma till Simon
    LJ2 skrev 2011-01-26 18:43:23 följande:
    inget jag har tänkt på faktiskt men Mollys huvud är bara 43cm så dfet kan ju bero på det
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-01-26 18:43:37 följande:
    Frågar lite försynt igen. 
    Var det så att lurvoverallerna i höstas var mindre än tidigare? Om man skulle ha 86 i höstens overall, funkar 80 i en overall från äldre kollektion ett tag då?  
    Är ju ett tag sen vi hade lurvoverall, men det är väl samma med lurvarna.
    Tycker att de var lite större innan, men innan dess var de mindre.
    Varför göra det lätt för oss?
    Vilken är det du funderar på?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • LJ2
    Mamma till Simon skrev 2011-01-26 18:48:07 följande:
    inget jag har tänkt på faktiskt men Mollys huvud är bara 43cm så dfet kan ju bero på det
    ahh.. =) vi har 104, lillan har väl ? 53 tro jag när vi mätte? ingen aning om hur mycket jämförelse de e =)
    Busbellan skrev 2011-01-26 18:45:16 följande:
    Den sitter ju helt klart tightare runa armen än många andra kortärmade, men Ella har så smala armar så den satt inte för hårt på henne i alla fall
    lillan e inte speciellt tjock heller, typ "normal" eller va man ska säga, lite smalare kanske.. men hon klagade med en gång =( 
    så synd, för den modellen e så fin!! 
    men vill hon inte så lär den inte bli mycket anv bestämd liten dam...
    * 3 underbara busfrön *
  • H I L L A

Gaaahhh vad svårt det ska vara med storlek Tyst
    Men tar nog 98 ..... Gör ju inget om det är lite stort på en kortarmad.

Hilla & Milla ( ) verka ju vara ungefär lika stora/små

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17