• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Ängelii
    solouniko skrev 2011-02-04 19:11:16 följande:

Hej tjejer! Äntligen ledig och slipper åka och jobba natt, vi köpte Aladdin när vi var och handlade så nu myser jag och Milla till den med lite torkade frukter och nötter Tjejkväll medans pappan jobbar extra så mamman får shoppa mer

Jag är såå himla sugen på en Hummel igen nästa år till Milla. I år har vi ju haft Molo och Nanook och jag gillar båda supermkt, men jag saaaknar Hummel som vi hade året innan när hon var strax innan 1 år. Frågan är ju om jag ska ha 92 eller 98 till henne, 98 känns ju spontant bra men dom är väl lite stora? Tror hon ska vara kring 90 cm i början av hösten/vintern och overallsäsongen börjar ju rätt tidigt här Vet inte vad hon ska vara i mars när hon blir 3..

Jag har köpt en Hummel stl 98 till min tjej som blir 3 år i april, är just nu ca 91 cm lång (kort) och i den är just nu stor för henne, jag tror (och hoppas) att den ska passa till vintern. Känns ganska så stor i storleken.
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-04 20:24:47 följande:
    Det gick jättebra, tack för att du frågar
    han vaknade upp med två tänder mindre (de var lösa så det tog ut dem)
    Han hann bara slå upp ögonen på uppvaket sen skulle han upp så det var bara att ta bort alla nålar på honom och låta honom åka hem
    vad skönt att det gick bra, stora killen med gluggar nu då, eller han kanske har tappat flera innan?
    Simon har bara tappat 2 än men har flera lösa men det är ju sååå farligt att röra på dem Flört 
  • ängeln83

Godkväll flickor.
    Lagom roligt fredagsmys när sambon inte är hemma, men inatt kommer han och här hemma tills på måndag eftermiddag, fördelen med hans jobb är väl att man uppskattar den lilla tiden man har tillsammans mera.

Vad pysslar ni med en kväll som denna då?

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-02-04 20:27:02 följande:
    vad skönt att det gick bra, stora killen med gluggar nu då, eller han kanske har tappat flera innan?
    Simon har bara tappat 2 än men har flera lösa men det är ju sååå farligt att röra på dem Flört 
    han har tappat två innan, så 4 stycken nu
    Mamma till Nora, August och Ella
  • solouniko
    Ängelii skrev 2011-02-04 20:26:06 följande:
    Jag har köpt en Hummel stl 98 till min tjej som blir 3 år i april, är just nu ca 91 cm lång (kort) och i den är just nu stor för henne, jag tror (och hoppas) att den ska passa till vintern. Känns ganska så stor i storleken.
    Blir hon tre år nu i april? Jag fick det till att Milla ska vara kring 95 cm när hon blir tre nästa vinter, då borde väl 98 bli bra? Tack för länken Mamma till Simon
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2011-02-04 20:28:57 följande:
    Godkväll flickor.
    Lagom roligt fredagsmys när sambon inte är hemma, men inatt kommer han och här hemma tills på måndag eftermiddag, fördelen med hans jobb är väl att man uppskattar den lilla tiden man har tillsammans mera.

Vad pysslar ni med en kväll som denna då?
     o i morgon kommer du gnälla på att han sover, fast klockan e 2
    sitter o glor.. typ..
    * 3 underbara busfrön *
  • solouniko
    xmari skrev 2011-02-04 19:53:23 följande:
    Jag har 104 i Hummel till min kille som är 103. Den sitter hur perfekt som helst men inte mycket växtmån. Äääälskar den! Fick även hem mitt kap idag! Urläckra Hummelskor i blått/turkos/grönt för hela 160 kr.  
    Okej. det är ju såå svårt med storlekar på vinteroveraller tycker jag. Vi använder ju ovarall typ från november till april eller nått och man vet ju aldrig hur mycket dom växer unden den tiden. Milla har ju iofs aldrig växt i någon räcerfart precis
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Mamma till Simon
    solouniko skrev 2011-02-04 20:32:22 följande:
    Blir hon tre år nu i april? Jag fick det till att Milla ska vara kring 95 cm när hon blir tre nästa vinter, då borde väl 98 bli bra? Tack för länken Mamma till Simon
    jag har tagit 92 till molly och hon kommer vara 83 i december så hon lär väl drukna i sin  
  • Ängelii
    solouniko skrev 2011-02-04 20:32:22 följande:
    Hon blir 3 år i april i år, men har aldrig varit någon stor tjej och växer inte så snabbt. Men bara för att jag har köpt overall till henne nu så kommer den garanterat vara för liten tilll vintern som kommer ;)
  • ängeln83
    LJ2 skrev 2011-02-04 20:32:37 följande:
     o i morgon kommer du gnälla på att han sover, fast klockan e 2
    sitter o glor.. typ..
    Ja jag vet Fast det känns ändå bättre när han är hemma, trots att han sover Men på måndag åker han igen så det är ju ingen mening för honom att vända på dygnet så sätt. Hursom så får jag ju avlastning på dagen och kvällen, det betyder mycket när man varit själv hela veckan.

Mmm, ungefär samma som här då, kör det vanliga racet, FL/FB/Tradera, o så blogg läsning.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17