• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-02-18 22:58:28 följande:
    Då avvaktar jag lite, söta du
    Ja, det är bara en liten sommarsuit.
    Inte öronen som är så obehagligt att ha ont i ju
    Busbellan skrev 2011-02-18 22:50:57 följande:
    Alltså NS kan man inte leva utan, det är grunden i nästan alla outfits här hemma
    Ja, jag har velat på deras jeans. Men sonen vill bara ha "hårda" jeans, så tight det går.
    Stora tjejen vägrar allt annat än tights, kanske ska trycka ner mellantjejen i ett par innan hon börjar få för mycket egen vilja
    Vilken modell är finast då? Och stl. på en 94 cm och 13 kilo?
    Och hur är hoodsen eller wct i storlek? Molo 128 sitter perfekt på honom nu, i tröjor.
    Många frågor blev det.....
    Jag tycker ju helt klart haremmodellen är finast. Funkar säkert med 92, men även med 98 skulle jag tro, beror lite på hur pösigt du vill att de ska sitta. 98 sitter fortfarande bra på Ella inte det minsta litet och hon är 101 cm, men jag kommer köpa 104 nu

130 i hood skulle jag kunna tänka mig att du ska ta
    A har 122-128 i tröjor från Molo och 130 i hoods från NS är lite stora på honom, men funkar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-02-18 23:00:13 följande:
    LÅter ju som en bra ide så du inte bara dyker upp och ska hämta kläder bara så där

Har ju ditt riktiga namn på F.book gruppen så skriver det som kommentar sen när jag handlar.
    Ja, gör det
    Mamma till Nora, August och Ella
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2011-02-18 23:02:22 följande:
    Jag tycker ju helt klart haremmodellen är finast. Funkar säkert med 92, men även med 98 skulle jag tro, beror lite på hur pösigt du vill att de ska sitta. 98 sitter fortfarande bra på Ella inte det minsta litet och hon är 101 cm, men jag kommer köpa 104 nu

130 i hood skulle jag kunna tänka mig att du ska ta
    A har 122-128 i tröjor från Molo och 130 i hoods från NS är lite stora på honom, men funkar
    Ok, ska nog slå till på wct:n i födelsedags pressent till honom.
    Fast det är så kul om dom får kläder i present, det är ju liksom nåt man får i posten var och varannan dag och inget speciellt alls Drömmer
    Ska fundera på jeans.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-02-18 23:40:13 följande:
    Hörreni allvetarna.
    Jag tror A har öroninflammation. Jag behöver inte åka in med henne väl?
    Det behandlas inte ändå nu längre väl?
    Vi fick antibiotika till Alva för ÖI för två veckor sen... Men hon är ju bara ett år... Jag har också hört att dom inte ger antibiotika för det längre, så jag blev ganska förvånad. Men som sagt, kan ju vara olika för olika åldrar!
    Jag hade ringt 1177 och frågat ändå tror jag...  
    Klara 060504, Alva 100117
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-02-18 23:58:05 följande:
    Vi fick antibiotika till Alva för ÖI för två veckor sen... Men hon är ju bara ett år... Jag har också hört att dom inte ger antibiotika för det längre, så jag blev ganska förvånad. Men som sagt, kan ju vara olika för olika åldrar!
    Jag hade ringt 1177 och frågat ändå tror jag...  
    De sista åren har de nog inte gett antibiotika till barn över två år för öi.
    Ja jag får se hur jag  gör. Just nu sover hon iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • ChokladMoshin
    Hörreni allvetarna.
    Barn För barn i åldern ett till tolv år med konstaterad öroninflammation rekommenderar man att avvakta två till tre dagar och bara dämpa symtomen genom att ge smärtstillande läkemedel och eventuellt näsdroppar/nässpray. Öroninflammation läker i de flesta fall av sig själv på ett par dygn utan antibiotika. Från vårdguiden.
  • Buttelina
    Hörreni allvetarna.
    lite olika. alexander sov inte alls när han hade öroninflammation för han hade så fruktansvärt ont. han hade i båda öronen samtidigt.. så han fick antibiotika.
    Det absolut bästa är att klara utan antibiotika. Ha huvudet högt på natten, ge alvedon regelbundet och ge gärna neseril eller liknande med.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2011-02-18 23:59:59 följande:
    Han posta innan jag var klar......
    Skulle avvakta till efter helgen och se om hon blir bättre.
    Min son fick antibiotika mot det för nåt år sen, han hade dubbelsidig och blev febrig.
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-02-18 23:59:59 följande:
    Skönt!
    Oavsett så kan du ju avvakta till i morgon i alla fall! Hoppas hon sover ok!  
    Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17