• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Duntoffla
    Bubblan- Åh vad söt Saga är! 

Noel sa nyss " Du är Jesus! Vem är Jesus förresten?"    Sådär out of the blue. Det bör väl tilläggas att ingen i vår familj är särskilt religiös. 
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2011-06-02 13:32:33 följande:
    Haha, David måste verkligen älska mig Jag är ju rätt bra på att spendera era pengar.

Nu har jag varit och köpt blommor. Och Lindex leggings, dock bara vanliga röda. De rödrandiga fanns bara i strl 98. Det gjorde iofs dessa röda också men de var ändå mindre. Blir lite trött på Lindex storlekar. 92 är lika lång som 86 och bland är 98 som 86. Rörigt...

Sen är det konstigt hur jäkla snål jag blir ibland. Hade ju velat ha ränderna på T3, bet 2 istället för 99 spänn styck. Däremot går det bra att köpa en suit för flera hundra
    LJ2 skrev 2011-06-02 10:57:06 följande:
    jaha.. vilken dag..
    stora tjejen fyller 10 !!
    kalas inplanerat, tårta, ballonger o släkt..
    vad händer???
    lillan gnäller, vill inte o bara ska sova *ingen feber, tog den*
    förklaringen kom när hon kräktes ner sin säng o golvet

så inställt kalas, flyttat till mån em ist.. o hoppas på att de INTE är kräksjukan!!!

dock räddades inställt kalas snabbt upp av att vi lurade Felicia..
    "kan du cykla o köpa diskmaskinssalt till oss"...
    o ist för hennes gamla cykel som va lite liten stod där en splitt ny cykel o väntade på henne när hon öppnade boden
    vilken min hon hade!!
    Åh vad trist!

Hoppas att hon blir frisk snabbt!

Man är sällan helt klar i sitt tänkande ang kläder. Inte jag iaf.
    Köper utan tvekan dyra kläder till småttarna. Ja till de andra med om det är danskt. Men hittar jag något i samma prisklass någon annanstans så tvivlar jag på om det är värt pengarna.
    Och då ska vi inte prata om när jag själv ska ha något.
    Köpte ett par converse till mej själv för ett tag sen. Funderade då på när jag senast köpte ett par skor till mej själv och minns inte när det var. Brukar överta Michaelas när hon får nya.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-06-02 13:43:26 följande:
    Man är sällan helt klar i sitt tänkande ang kläder. Inte jag iaf.
    Köper utan tvekan dyra kläder till småttarna. Ja till de andra med om det är danskt. Men hittar jag något i samma prisklass någon annanstans så tvivlar jag på om det är värt pengarna.
    Och då ska vi inte prata om när jag själv ska ha något.
    Köpte ett par converse till mej själv för ett tag sen. Funderade då på när jag senast köpte ett par skor till mej själv och minns inte när det var. Brukar överta Michaelas när hon får nya.
    Visst är man knäpp? Vill att Lindex och sånt inte ska kosta mer än ca 70 kr

Jag var sådär med kläder till mig själv förut. Sen hittade jag Odd Molly och resten är historia  
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2011-06-02 13:50:59 följande:
    Visst är man knäpp? Vill att Lindex och sånt inte ska kosta mer än ca 70 kr

Jag var sådär med kläder till mig själv förut. Sen hittade jag Odd Molly och resten är historia  
    Ja på lindex backar man om något kostar 149 kr.
    Ja Odd Molly verkar vara ett farligt beroende.
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-06-02 13:53:38 följande:
    Ja på lindex backar man om något kostar 149 kr.
    Ja Odd Molly verkar vara ett farligt beroende.
    Ja och man blir lätt fartblind. "åh den där koftan kostar BARA 1200 kr"

Fördelen är att de liksom de danska barnkläderna har bra andrahandsvärde 
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2011-06-02 14:00:53 följande:
    Ja och man blir lätt fartblind. "åh den där koftan kostar BARA 1200 kr"

Fördelen är att de liksom de danska barnkläderna har bra andrahandsvärde 
    Ja och tur är ju det.
    Sen får man lägga till lite för att det är min enda hobby också, det här med kläder till barnen.
    Fast det är nyttigt att ta sej en funderare ibland så det inte går överstyr.
  • lillronya

Suck... Blir så trött på blocketköpare.
    Har annons på vagnen ute och en tjej är intresserad.
    Hon frågar gång på gång om jag kan gå ner i pris och var hon kan hämta den.
    Jag har begärt 2600 för vagnen och det är ett bra pris. Hon vill ge 2000.
    Så mitt alternativ för henne är att jag kör vagnen till henne och det är några mil och då betalar hon fullpris annars kan jag gå ner till 2300 och då får hon hämta den här.

Nu frågar hon om jag kan köra den till henne och hon kan få den 2000.

Jag blir trött....

• Duntoffla

Tröttsamma lirare! Jag tror en del tycker att man ska vara glad för att just dem vill köpa ens saker. Suck!

• lillronya
    Duntoffla skrev 2011-06-02 14:24:20 följande:
    Tröttsamma lirare! Jag tror en del tycker att man ska vara glad för att just dem vill köpa ens saker. Suck!
    Ja det verkar så.
    Inte för att jag har precis har kö på vagnen, men behåller den hellre än att sälja den för den lilla summan.
  • Duntoffla

Nej men ibland kan det vara bättre att vänta. Jag sa nej till skambud och fick till slut min dubbelvagn såld ändå

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17