Inlägg från: pellepluttskrutt |Visa alla inlägg
  • pellepluttskrutt

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-04-06 19:26:47 följande:
    Jag plussade på söndag, BF ca 8 december. Ska på VUL nästa onsdag så då kanske man får veta mer. Har haft ett missfall, och vill nu se så att hjärtat slår som det ska. Hoppas att det är såpass långt gånget då så man kan se det. Känns då på ett annat sätt denna gång. Började blöda dagen efter plus, och nu är det inte tillstymmelse till blod så det känns underbart. Mår illa, ont i brösten, hugg i magen... det är BRA med symtom
    Jag har också BF 8 december :)
    Plussade för en vecka sedan. Vad har ni för symptom? Jag har ont i tuttarna och molvärk i magen från och till. :)
  • pellepluttskrutt

Jag fick missfall i Januari i v.6. Har 2 barn sedan innan. Född 04 och 06

• pellepluttskrutt

vilken vecka är det som man brukar gå på inskrivning? Kommer inte ihåg :)

• pellepluttskrutt
    MajMamman08 skrev 2010-04-06 21:59:16 följande:
    Är lite olika beroende på där man bor,men här där jag bor får man komma på kostsamtal först och då är det i v 7. Sen skrivs man in i v 9. Men sett många som skrivit att de redan rint BM m,m !
    ok :) Tror jag väntar en vecka eller två innan jag ringer.
  • pellepluttskrutt

Jag går in i v.6 idag :)

• pellepluttskrutt

Är ni andra svullen om magen? Jag är jättesvullen. Det ser ut som att jag är i v.16 typ. Men det lägger vell sig snart
    Hungrig är jag hela tiden också, och sugen på en massa onyttiga saker. Chips, ostkrokar och sånt.

Jag tycker att det ska bli jättemysigt att få en bebis i December. Det är liksom legitimt att bara vara hemma under juletiden. Mysa runt, tända ljus och julgodis.
    Gud vad jag längtar!

Fast nu ser jag framemot en låång sommar med en fin bebismage :)
    Kram på er tjejer!

• pellepluttskrutt

Jag kan inte ligga på mage för det gör så ont i tuttarna :)

• pellepluttskrutt
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 20:36:35 följande:
    Ja.. Jag är lite svullen precis över blygdbenet.. Jag är iofs lite rund om magen sen innan, men inte DÄR... Kan det synas redan då?? Jag är ju i vecka 7 (6+3).. Kan det vara möjligt?? Jag trodde inte att det kom redan.. Men vad vet jag?? Detta är ju mitt första barn... Men SPÄNNANDE är det o jag håller på att längta ihjäl mig efter TISDAG när jag får göra ett VUL!!!Ha de KANON bra alla tjejer!!!O VÄKOMMEN JENNY10!!! JÄTTE skoj att vi blir fler o fler i den här tråden!!KRAMAR!!//Malin
    Det är förmodligen bara svullna tarmar än så länge. Det kommer nog att lägga sig om någon vecka. Den "riktiga" bebismagen kommer senare :)
  • pellepluttskrutt

Idag ringde jag och bokade tid för inskrivning på MVC :) 6/5 ska jag dit. Då är jag i v.10.Längtar redan..

• pellepluttskrutt
    MajMamman08 skrev 2010-04-08 19:11:54 följande:
    2barns mamma: Jag har me fått flytningar nu..hur ser dina ut? hehe!! Åh,ja har inte ringt än till mvc...tänkte göra en liten fuling o säga att ja inte vet i ca vilken vecka jag är i. och att jag typ plussat precis för mensen aldrig kom som ja trodde skulle komma,hoppas på så sätt få VUL,för de e så himla svårt o få de här där jag bor,vilket e skit!!! jag vill veta att allt e bra där inne!trött o trött e jag,vid 3-4 tiden på eftermiddagarna deckar jag nästan i soffan!
    Det tycker jag absolut att du ska göra. Det är inte bra att gå runt och vara orolig. Bättre att åka in och kolla att allt är bra :)
  • pellepluttskrutt
    ondar skrev 2010-04-09 09:09:42 följande:
    Jag hoppar in här om det är okej:). Jag fick ett starkt plus igår. Så i början av december ska det komma en bebis:) Grattis till alla andra som har plussat:)
    Grattis och välkommen hit!! :)
  • pellepluttskrutt

Herregud vad trött jag är. Har sovit bort hela den här dagen. Det har ju vart så härligt vårväder idag och jag får så dåligt samvete.. Men jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna.

På måndag är det skola igen. Känns tungt. Men jag är överlycklig över att jag fortfarande inte känner av något illamående. Mina tidigare graviditeter spydde jag konstant i 3 månader :( Var riktigt jobbigt. Och nära att jag skulle läggas in på dropp. Ber till gud att jag slipper denna gång!

• pellepluttskrutt

Hej tjejer! Vad flitiga ni är på att skriva :)
    Jag går in i v. 8 idag, och svullnaden har lagt sig. Däremot börjar illamåendet smyga sig på :( Måste småäta något hela tiden annars mår jag riktigt illa.

Konstig i magen är jag med. Ena dagen nästan som förstoppning, nästa tvärtom kan man säga ;)

Men värker gör det hela tiden. Ibland får jag magknip och måste lägga mig ned.

Är ni sugna på något speciellt nu? Jag är så jäkla sugen på jordgubbar, och frukt. Vill inte ha något annat. Och verkligen inte sötsaker. Så det är ju ganska bra :)

Kram på er!

• pellepluttskrutt
    Karttikeya skrev 2010-04-21 08:30:52 följande:
    Åh jordgubbar! Nu gjorde du definitivt mig sugen! Längtar så tills vi kan köpa våra svenska jordgubbar färska i affären! Det är sommar det!Annars har jag nog inga cravings än så länge. Eller jo, choklad!! Men jag är nog alltid sugen på choklad och mer just runt mens, så det är väl därför jag i princip kan döda för att få äta det nu haha. Men jag har hållt mig ganska bra, på helgerna får jag äta! ;)
    Haha, ja jordgubbar är det enda jag tänker på :) Ska nog leva på det i sommar. Tur vi har eget jordgubbsland också. Gud vad jag ska ligga där och äta
  • pellepluttskrutt
    litenskatt skrev 2010-04-21 15:26:11 följande:
    Hej! Har precis lagt till mig själv på BF listan!! Vi fick veta en riktigt rolig överraskning igår! Vi väntar tillökning!! Har inte haft någon menstraution sedan Augusti så ja, det var lite chockartat! Efter 4 graviditetstester (det första för skojs skull) förstod vi att jag verkligen var gravid!! Idag fick vi göra ett Ultraljud som visade att graviditeten var ganska tidig, vilket känns skönt! 8 Dec beräknas vår lilla lycka födas!! :) Jag går in i vecka 8 imorgon!! :D
    Grattis!! Samma BF datum som mig
  • pellepluttskrutt

Hejsan!

Var jättelängesen jag skrev här, men jag går in och läser ibland. Ni är ju så flitiga och skriver här varje dag nästan :)

Idag går jag in i v.18 (herregud! vart tog tiden vägen?)
    Jag kräks dagligen fortfarande och har tappat 5 kg.. men jag håller fortfarande tummar och tår på att det ska vända snart.

Små buffar har jag känt i någon vecka, även utanpå magen. :)

Nästa vecka ska vi på UL, ska bli såå spännande!

Ha en bra dag allihopa!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)