Jenny10 skrev 2010-04-10 12:08:06 följande:
Jag känner också av magen, fast är tvärtemot dig superhård. Sådär som man blir en bit in i graviditeten, kanske är kroppen i ofas och inte har fattat än att bebis nr1 är borta och att det finns en ny därinne, skulle ju varit i v.8-9 nånting.  Förresten jag måste fråga, är det bara jag eller känner nån mer såhär; när jag fick veta att jag var gravid (nu när det blev mf) så fick jag lite lättnoja på knäckemacka med leverpastej, jag åt det flera ggr om dan och kunde längta efter det.  Jag tyckte det var bra eftersom jag inte kan äta järntillskott och kunde på så sätt få i mig tillräckligt ändå. När sen mf kom så kände jag nästan ett hat mot leverpastej, det smakade ff bra men jag ville inte ens se åt biten i kylen som liksom hånade mig. Det var ju helt meningslöst att sätta i sig massa extra järn nu, det var ju ändå ingen som behövde det därinne. Nu idag är första gången sen mf som jag tog en sån macka och visst var det supergott men framförallt kändes det som om jag gav igen på leverpastejen, haha nu kunde jag minsann äta hur mycket jag ville! Det var liksom en befrielse att kunna se åt det som jag så starkt förknippade med min graviditet sist. Nä, nu när jag läser vad jag skrivit så inser jag ju att jag är totalt korkad, jag borde nog söka hjälp. Arg på en bit Arbogapastej...
Hehe förstår precis vad du menar med att vara arg på leverpastejen:P någon/nåt måste man ju få vara arg på. Jag åt massa äppel under min förra graviditet, man ska ju äta massa frukt under graviditeten och jag var så sugen på det hela tiden så det gick ju bra, men idag kan jag inte ens se åt ett äppel är väl fortfarande lite arg kan jag tänka mig:P
Hm idag spydde jag första gången när jag gosade med hunden, hehe tyckte den stackaren luktade illa men det gör han säkert inte alls:) Kanske är något där inne trots allt. Ska rina in till sjukhuset på måndag o se till så jag får en tid o kolla hcg, innan dess kommer jag inte tro på det:P