Inlägg från: Jenny10 |Visa alla inlägg
  • Jenny10

December Bebis 2010 :)

Hej alla i tråden!

Jag fick minsann en alldeles särskild inbjudan till tråden av självaste TS, vi möttes i en annan tråd och som tur är fick jag komma hit istället. *Mallar upp mig som en tupp*
    Jag har alldeles nyligen både plussat, fått ett missfall och plussat igen, allt på ungefär en månad.
    Hade inte gått mer än sex veckor in i min tredje graviditet när jag lyfte extremt tungt, fel och åt helsike på jobbet och fick inom åtta timmar blod i trosorna och sammandragningar. {#lang_emotions_cry} 
    Vul bekräftade missfallet efter två dagars störtblödande och en vecka senare var jag blödningsfri och hade ny äl, konstigt va?! Ytterligare en vecka senare fick jag plus på gravtestet, trodde först jag pejlade in rester från missfallet men eftersom jag testat blankt innan så var det ju ganska otroligt.
    Nu, på min bim-dag och utan blod , med fem gravtest i olika valörer på fickan och ett antal äl-stickor med fullt utslag senare inser jag att ett mirakel inträffat; vi har blivit gravida igen!
    Utan en enda mens mellan! Bm som gjorde vul sa att man gärna ska vänta en mens men vi skulle såklart göra som vi ville och alla jag pratat med säger att ett tidigt mf INTE ökar risken för ett nytt direkt efter.
    Så nu får jag som ni andra här ställa in mig på en jultomte! Har en liten tomtenissa sen tidigare och kan berätta att december är en UNDERBAR månad att föda i, lugnt på förlossning/BB eftersom folk som kan planera hoppar över marstillverkning och alla ljusstakar lyser så fint när man sitter och ammar nätterna igenom!

Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10
    MajMamman08 skrev 2010-04-07 19:52:07 följande:
    Välkommen tjejen Ska bli jätte skoj o följas åt=) Alltid skönt o ha nån mer som e i samma sits (syftar på de vi snackat om tidigare i en tråd!) Hahaha,ja jag har alltid sagt att jag absolut inte vill ha dec bebis!!! Men helt plötsligt så spelar de ingen roll för mig vilken månad bebisen föds i
    Precis så tänkte vi med men efter att man försökt ett tag så skiter man som sagt i NÄR bebis kommer bara den kommer! Och som sagt, december är faktiskt riktigt mysigt med en liten!
    Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 20:36:35 följande:
    Ja.. Jag är lite svullen precis över blygdbenet.. Jag är iofs lite rund om magen sen innan, men inte DÄR... Kan det synas redan då?? Jag är ju i vecka 7 (6+3).. Kan det vara möjligt?? Jag trodde inte att det kom redan.. Men vad vet jag?? Detta är ju mitt första barn... Men SPÄNNANDE är det o jag håller på att längta ihjäl mig efter TISDAG när jag får göra ett VUL!!!Ha de KANON bra alla tjejer!!!O VÄKOMMEN JENNY10!!! JÄTTE skoj att vi blir fler o fler i den här tråden!!KRAMAR!!//Malin
    Tack så mycket!
    Kanske har du två eller tre därinne och det är därför det syns, haha! Närå jag bara skoja, det kan ju visa sig lite olika, på mig syntes inget förrän i månad sex och då hade jag bara gått upp ett kg. Sen smällde det till och jag gick upp arton sammanlagt men det är ju en annan sak...
    Jag har precis börjat känna av symptomen igen efter mf, ömma bröst och värk i magen och en enoooorm trötthet på eftermiddagarna/kvällarna.
    Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10
    MajMamman08 skrev 2010-04-07 20:46:55 följande:
    JO tack,tröttheten fick jag känna på idag Höll på o somna innan kl 4,typ deckade i soffan,hehe!Hur har ni det med flytningar? jag har typ inga flytningar...ska man ha de el inte?? el är de olika? nån som veT??
    Det är nog olika, jag har börjat få flytningar nu. En del får dras med det hela vägen och andra blir torra som fnöske haha!
    Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10

Näe alla goa flickor, nu är det sängdags för alla gravida. Trötta och lyckliga!
    Vi ses imorn, puss och kram!
    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10

Oj då här är det verkligen aktivitet, härligt!!
    2barnsmamma; Ge inte upp än, jag tog själv test med Testlagret på äl+7 och fick svaaagt streck (bild finns) och sen höll jag på varannan dag men fick inget annat än supersvaga streck som bleknade bort efter att dom torkat. När jag tittar på dom nu så syns nästan inget om jag inte letar. Jag väntade tills äl+13 (pga missfallet vet jag ju inte när mensen skulle komma så jag räknar från äl) med att ta ett CB digitalt och tog då ett med veckoindikator för att se när det hände. Du har ju inte bim förrän flera dagar bort så det är säkert alldeles för tidigt! Min erfaranhet säger att Testlagret ger tidigt tidigt svar medans CB och andra "lyxtest" inte ger svar förrän du har gått över bim.
    Lycka till!

Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10

Och förresten, grattis till dom nya plussen alla! Underbart med mer decemberbebisar, och roligt att följas åt!
    Idag är det varmt och soligt här, grillen är tänd och alla grannar sitter ute, det lär säkert bli vin och jag får hitta på en vattentät anledning till att avstå. Vill egentligen berätta för ALLA i hela världen om vår lycka men får väl knipa ett tag till...
    Innan mf hade vi trevlig middagsbjudning med kompisar och jag låtsasdrack vin hela kvällen men känner inte att jag orkar smussla med sockerdricka och så mer, jag får väl säga att jag tagit en huvudvärkstablett eller så.

Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10

Jag kan nog tycka att jag fått tidigare och säkrare resultat med Testlagrets billigaste stickor än med dyrare test som till exempel CB/ CB digital och CB digital med veckoindikator. Anlednignen till att jag tog ett sånt den här gången var att jag ville veta när ägget blev befruktat så det inte var mf som gav fejkresultat.
    Jag fick ju positivt med Testlagrets stickor redan äl äl+sju, jag tog morgonurin och fick svagt streck men då jag aldrig någonsin fått s.k spökstreck på nån sticka oavsett märke under dom tre barn vi försökt få till (och det är mååååånga test!!) så tvivlade jag aldrig på att det var positivt.
    Vad tycker ni andra? Är det vanligt med spökstreck? Eller är det kanske så att man får utslag på graviditeter som aldrig fullföljs av kroppen, tydligen är det ganska vanligt med tidiga "missfall" som liksom aldrig blir mer än en befrukting som gick snett, som man ser för att man tar testet tidigt?
    Är jag helt ute och cyklar?

Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 22:09:41 följande:
    Ne tjejer nu ska jag lägga mig,upp o jobba heeeeeeeeela dagen!!! Kikar kanske in på rasten el på kvällen då jag slutat jobbet o se om ni skrivit nått
    Ha en bra dag på jobbet, visst känns det lite roligare nu när du har en liten kompis i magen haha! Vad jobbar du med? Kommer du gå på havandeskapspenning? Det gör troligen jag, nån gång i okteober antar jag. Om allt går vägen får man väl tillägga trots att det låter aptrist...
    Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10

Var det nån mer som såg "Solsidan" ikväll? Dom födde ju sin bebis och jag kände hur längtan bara exploderade i mig!
    Även om det är djävulskt och något jag ville ha dödshjälp för båda gångerna så är det ju så fantastiskt!! Jag kan till och med längta efter smärtan, den liksom driver en framåt och känslan av att kämpa framåt ihop med sin bebis är helt enorm.
    Vi har så mycket att se fram emot flickor!

Häng kvar lilla liv!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)