• bebbi

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-04-14 07:50:29 följande:
    Godmorgon.Mådde fruktansvärt illa idag när jag vaknade...innan klockan ringde och kunde inTE somna om då jag mådde skit!!Men det släpper relativt fort som tur är och kommer i vågor under dagen för mig.Tog ett CB digital i morse.GRAVID 2-3Vilket ju stämmer med mina räkningar då jag är i v4+1 idag enligt min ÄL.Nu ska jag sluta testa ett tag och bara försöka vänta in VUL och hoppas att allt går vägen den här ggn...
    Grattis, känns som en evigghete att vänta till vul. Jag ska dir den 28/4 för att se om hjärtat tickar =)

MEN:

Va på VUL häromdagen för att kolla äggstockarna då jag haft lite ont. Ska ju resa utomlands om några dagar och va lite orolig. De kikade på dem och de kunde se några äggblåsor samt en cysta som brustit, de va lite blod runt den och de va därför jag hade lite ont sa dem men de va inget farligt, de trodde ej att de skulle kunna se något av graviditeten än då de är lite för tidigt, MEN vi hade tur, läkaren kunde se inte  bara 1 hinnsäck utan 2 st. Så om allt vill sig väl så kommer vi få tvillingar =)

Vi är så lyckliga och förväntansfulla. Ska på de riktiga VUL:et den 28 April och är de då 2 st hjärtan som slår då så är de enligt läkaren 97% chans att allt kommer att gå bra hela vägen. kraam
  • bebbi
    ÄlskarNova skrev 2010-04-14 07:55:39 följande:
    Nämen! Tvillingar vore ju såå kul! Önskar man också har sån tur...får se om 5veckor då VUL är.
    Ska du inte på vul förens om 5 veckor? lång tid dit ju, va jobbigt jag ska på vul när ja är i vecka 8 igen och de är den 28/4

kraaam och grattis =)
  • bebbi
    Minifer skrev 2010-04-14 11:38:18 följande:
    wow!!! grattis!!Vad häftigt! Och läskigt och jätteläckert!!! :D
    Tack ja de e jätte spännande vet ju på nästa vul om båda hjärtanen tickar =)
  • bebbi

Timjah: förstår din oro, MEN de behöver inte betyda att de är ett mf på gång, de kan vara att du har sköra slemhinnor eller att din tapp e lite kännslig, håller tummarna för att de ska gå bra.

kramar om

• bebbi
    Minifer skrev 2010-04-14 12:49:06 följande:
    det hoppas jag verkligen =) Har ni anlag för tvillingar i släkten?
    ja jag med, nej de har vi inte =)
  • bebbi
    Emelle skrev 2010-04-15 08:02:08 följande:
    Haha, skönt att höra att det är fler som testar igen och igen...!!Vi har berättat för våra närmsta vänner, de som följt oss och stöttat oss sen MA:t.Sen bloggar ju jag här på FL och har gjort som en bearbetning efter MA:t och där skriver jag ju givetvis att vi plussat och ber de som läst det att dom ska låta det stanna här på FL. HUr bra det går vet man ju inte men samtidigt är det ju ingen hemlighet precis då alla i vår omgivning vet att vi försöker igen.Men vi tänker berätta för "alla" släkt, vänner och bebisens syskon, efter att vi varit på VUL i v.7 och fått se ett hjärta slå!! *hoppas hoppas*
    Vi har inte haft något mf eller ma men vi kan inte få barn själva ujtan vi får göra ivf, vi har ju plussat nu och så men vi ska också vänta med att berätta för en massa förrens vi har vart på vul och sett hjärtat/hjärtarna slå =) känns skönast så, jobbigt med alla frågor annars om något skulle hända..
  • bebbi
    Emelle skrev 2010-04-15 08:15:07 följande:
    JA visst är det jobbigt med alla frågor på ett sätt. När vi fick MA visste alla att vi väntade barn, jobb, vänner allla!!Samtidigt var det skönt för alla förstod att man var trött jätteledsen och det var jättepositivt att ha det att falla tillbaka på istälelt för att gå runt och låtstas att allt är som vanligt! Både bra och dåligt att vänta.Nu väntar vi mest för barnens skull. Så jobbigt för dom att gå igenom en gång till om det går illa. Men det kans det ju göra sen med. men efter vul känns det ju liiite säkrare om det ser bra ut då!
    Ja de e på gott och på ont, ja min läkare sa att om hjärtanen slår på nästa vul så äör de 97% säkerhet att allt ska gå bra hela vägen så de får man väl försöka lita på.

kraam
Svar på tråden December Bebis 2010 :)