• Timjah

December Bebis 2010 :)

Har just hittat hit och det var ingen munter läsning detta inte! =( Beklagar verkligen alla mf! Jag har själv två mf i baken och har just gått in i vecka sex (5+1) och ett VUL väntar på mig den 21/4 på en privatklinik för att förhoppningsvis få se ett hjärta ticka för första gången. Jag tror stenhårt på tredje gången gillt för oss nu!

Lycka till, alla!

• Timjah

Freakar ut lite här. Gick på toa nyss och det var lite ljust rosa på pappret.. FAN, jag vill verkligen inte få ännu ett mf.. Men har inte ont. Åh, vilken panik!

• Timjah

Är i vecka sex (5+1).. Hur många här har haft blödningar men ändå har klarat sig? =/

• Timjah

Tack alla! "Skönt" att andra har haft samma utan att ha fått mf. Blödningen verkar ha försvunnit nu iaf, och ingen smärta har kommit. Åhh, vad jag hoppas att bönan bara vill stanna där inne!

• Timjah

Välkomna alla nya och roligt att det fyller på med decemberbebbar! =)

Min status: Igår blödde jag till och från hela dagen. På kvällen så kom det rätt så mkt rött blod, inte tunt rosa. Som början till mens fast ändå inte. Trodde såklart att this is it, och att mf skulle komma. Men sen under natten kom det absolut ingenting och imorse kunde man med ansträngning se mikroskopiskt med rosa på en fläck på pappret. Har inte haft ont vare sig igår eller idag. Brösten är ömma fortfarande och jag fiser på som en galning. Känner fortfarande hopp om livet. =) Ska ringa gyn idag och höra vad han tycker om det hela, ifall jag får komma in på undersökning eller om det får vänta tills tiden nästa vecka.

• Timjah
    Jenny10 skrev 2010-04-15 21:36:20 följande:
    Oj oj oj vad många sidor det var att läsa igenom här, haha! Många trista nyheter och även en hel del roliga, välkomna nya plus! Det gillas!Själv befinner jag mig i upp-och-ner-vända världen, har ont som tusan och blöder lite då och då, typ brunt eller aprikost eller ljusrosa små fläckar på pappret vid ett eller två toabesök/ dag och har gjort sen i måndags. Jag vet inte vad jag ska tro, får inte göra vul eller andra tester utan bara vänta, så nu är det som om världen stannat och jag går runt helt ensam. Vågar knappt gå på toa, kan inte göra någon som helst fysisk ansträngning utan att få "sammandragningar" eller vad man ska kalla det. Kraftig molande värk ungefär som förvärkarna innan själva förlossningen startade.När jag fick mitt mf så försvann ju alla gravsymptom på en dag och en kraftig blödningn kom ca tolv timmar efter första bruna strimman på pappret, jag fick också rejält ont ganska omgående. Nu har jag ganska ont nästan hela tiden och blöder så ytterst lite att det nästan inte märks så det känns ju som om ett mf borde varit över nu. Eller?? Vad är era erfarenheter?
    Jag är i samma sits, fast jag har inget ont alls, utan blöder bara lite. Har gjort till och från igår och idag. Varierande mängd. Men ingen smärta. Jag ringde till en privat klinik här i Norrköping som har avtal med landstinget så det är "normala" priser, och jag får komma in på deras första lediga tid som är imorrn. Känns otroligt skönt, för jag hade aldrig pallat att ta "det som sker, det sker". Jag vill veta (om det går) om det är en harmlös blödning eller ett begynnande mf. Är orolig som fan, och bergochdalbanan går varv efter varv. Ibland slutar det blöda några timmar och då tänds ju hoppet direkt.

Jag hoppas verkligen att du kan få hjälp nånstans och att bebben stannar i magen på dig! Och på mig!
  • Timjah

Längre än såhär kom jag inte. Lämnar härmed tråden, då jag fick missfall igår. :'( Trevligt att träffa er dock! Kanske ses vi i en annan tråd i framtiden!

• Timjah

Tack för alla fina kommentarer. Kanske det blir vår tur nästa gång. Nu väntar förmodligen en utredning om varför jag får mf.. Urk. Jag vill ju bara ha en bebis liksom, trodde verkligen inte att det skulle vara såhär svårt. De borde informera om detta i skolorna!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)