• s89

December Bebis 2010 :)

Hej! Här är en till som plussat. BF 12-13/12. Första barnet. Är 21 år gammal eller ung kanske {#lang_emotions_wink} hihi. Skämt o sido. Hoppas allt är bra med er! Och grattis till era fina pluss!

• s89
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 12:27:32 följande:
    Men gud,missa ja dig?? så många som får pluss nu o de e så roligt Grattis grattis o välkommen hit=)
    Ingen fara! Överlever. hihi. Tack så mycket {#lang_emotions_smile} Ja det är många som plussar nu. Jättekul! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    NhjärtaD skrev 2010-04-12 12:55:22 följande:
    Hej igen & grattis alla nykomna blivande mammor!!! Inte kul & läsa om er oro med blödningar men jag håller med de som skriver att så länge det inte kommer mängde & klumpar & smärta så är det ingen fara. Jag blödde med min första, men bara en ele två dagar & det var inte mycket som kom, men jag fick komma på ett VUL & allt såg bra ut, men jag blev sjukskriven 2 veckor. Försök att ta det lugnt, det kommer gå bra! idag är jag på v 6+0...har hälsosamtal på torsdag & får min inskrivningstid då. Jag är nog en av få som inte har något planerat VUL Både bra & dåligt Får snällt vänta till v 14 då man lyssnar på hjärtat...usch vad nervöst, tänk om man inte hör nått!!! Men men försöker att inte tänka på det så mycket...Allt är bra Idag kom jag på att jag nog själv inte fattat riktigt att vi har en liten fis tillsammans i magen...lustigt
    Åh mysigt. Då är vi i samma vecka. är också i vecka 6 (5+0) idag.. {#lang_emotions_smile} så mysigt! Ska till MVC på torsdag.. Spännande.
  • s89
    shiny02 skrev 2010-04-12 14:04:17 följande:
    Hejsan o Grattis till alla nya som skrivit i denna tråd. v 6 ( 5+2 idag) o önskar att tiden ska gå lite fortare fast samtidigt så vill jag njuta av min lilla plutt som kryper här hemma. Funderar på o boka tid på mvc för inskrivning...fast fick juh inte tid förrens i v.12 förra gången, lite väl sent tycker jag. Skulle vilja gå på ett VUL för att se det lilla hjärta som slår, men svårt o få det. Hur har ni andra fått tid till VUL???   soliga kramar :)
    Tack så mkt. Och grattis till dig med! {#lang_emotions_smile} Jag bokade in förra veckan, och fick en tid denna! Så det går rätt fort {#lang_emotions_smile} Eller aa beroende på vart man bor osv. Men ring och kolla, så får du se vad dem säger till dig. Jag ville också göra VUL nu, men de hade inte tid nu sa dem {#lang_emotions_undecided} är i vecka 6(5+0) idag. Men jag vet inte när hjärtat börjar slå ?
  • s89
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 14:47:55 följande:
    Man ska kunna se hjärtat när man är i v 7!! Verkligen skillnad på där man bor hur tidigt man får komma o inte!! Vi är i samma vecka=) e oxå i v 6 (5+0) idag!!
    Okej! Wohoo vilken lycka! {#lang_emotions_smile} Hur har du mått? illa? molande värk?
  • s89
    Minifer skrev 2010-04-12 15:14:07 följande:
    Här kommer jaaaag! Nu måste jag läsa ikapp!!! :D Wohooooooooooo!
    STORTGRATTIS!! Vad roligt för dig/er {#lang_emotions_laughing} Vilken vecka är du i? Hur länge har ni försökt? Åååh minns själv när man fick pluss. Man blev SÅÅÅ glad.. Och ÄR fortfarande. Helt underbart!!
  • s89
    sandra8712 skrev 2010-04-12 15:28:53 följande:
    Ringde min barnmorska idag o frågade om jag kunde komma o få kolla mitt hcg men nee hon bara bokade in en tid för inskrivning istället, klart du är gravid sa hon, men känner mig ju inte gravid:( lite tidigt för o känna symptom än så länge förra gången fick jag innga symptom förrän vecka 7 så ja vi får väl se:P
    Endel BM kan vara lite sånna. Blir så irriterad på sånt! Dem kan väl iaf försöka sätta sig in i våran situation. Säger dock inte att alla är sånna, men vissa. Tyvärr.
    Hoppas du snart får känningar av din graviditet {#lang_emotions_smile}
  • s89
    Minifer skrev 2010-04-12 16:54:29 följande:
    Åh tack!! Jag är superglaaad! Och paff!! Vi har en son på 6½ månad, och tänkte att vi kör på, tätt mellan barnen! Det tog nästan ett år innan sonen blev till, och nu sitter jag här och är nyplussad efter att bara ha hunnit ha en mens sedan förlossningen! Helt galet! :D Trodde jag ALDRIG! Må det bita sig fast, det lilla! Jag är bara i v 4 eller 3+3 enligt fl. Eller bim-4 :) Tog ett svagt test imorse och kände mig kaxig eftersom jag fick plus på digitalt test med sonen på -4 också, så gjorde digitalt test och så stod det gravid minsann! Helknäppt! HAHA! Wee! Jag har inskrivning redan nästa vecka. Jag har typ1 diabetes (fick diagnosen nu i februari och hade diabetes under förra graviditeten) så de vill ha koll på mig tidigare eftersom de tidiga veckorna är viktiga när man har diabetes. Emn det är nog lugnt, ha bra sockervärden så är inte orolig=) Grattis själv!!! :D:D:D
    Åh vad roligt för er!! {#lang_emotions_smile} Då ska han bli storebror då. Spännande! hihi. Ja det kommer gå galant ska du se! :)
    Tack så mycket! känns jättekul!
  • s89
    Ceci77 skrev 2010-04-12 21:46:27 följande:
    Hallå alla decembermammor! Hittade precis hit så jag hoppar också in nu. Har inte läst alla inlägg här men det var någon (förlåt kommer inte ihåg namn) som skrev att december var en jättefin månad att få barn i  och det gjorde mig så himla glad - om möjligt ännu gladare alltså - så tack för det!  Jag plussade den 6:e april hemma - och rusade direkt till en öppen mottagning för att göra ett till test hos BM! Idag är det första dan på vecka 6 (5+0).. Jag är så lycklig men bara önskar att allt ska gå bra och att de första 12 veckorna kan skynda på! 
    Grattis!! Vi är i samma vecka då! {#lang_emotions_smile} Är också i vecka 6(5+0)... Vill också att veckorna ska gå fort nu. De första tre månaderna (12 veckorna) är ju mest jobbiga med oro osv.. Hoppas hoppas alla graviditeter går bra!!
  • s89

Emelle: Fy då. Hoppas det går över snabbt och att ni andra slipper det.

Jag mår lite illa på morgonen, har även molande värk såfort jag stället mig upp på morgonen. Det är väl säkert för att jag sovit och legat still {#lang_emotions_smile}
    Hoppas alla ni andra mår bra!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)