Inlägg från: sandra8712 |Visa alla inlägg
  • sandra8712

December Bebis 2010 :)

Hakar gärna också på här om det går bra:) tror jag är gravid iaf fick svagt plus idag men det blir starkare så:) i så fall blir det en liten decemberbebis, är själv också född i december så hade ju blivit en bra present. Skrapades också för bara 4 veckor sedan så vågar inte hoppas allt för mycket denna gången. Och det är inte rester kvar från mitt missfall heller som visas på stickan för jag har testat negativit innan:)
    Och grattis till alla som plussat:)

• sandra8712
    MajMamman08 skrev 2010-04-08 21:47:43 följande:
    Grattis grattis till plusset o välkommen in i värmen!! Får man fråga vilken vecka du fick MF?? hade själv MF för ca 4 veckor sen!! Fick det i v 6,Men är nu gravid igen utan mens emellan Klart det SKA gå vägen denna gång
    Usch ja missfall är en hemsk upplevelse:(
    Jag fick mitt missfall när jag var i vecka 12 och fostret hade dött i vecka 11:/
    Ja denna gången bara ska det gå vägen:)
    När är du beräknad till?
  • sandra8712

Ja man hade ju berättat för alla då också så det var lite jobbigt.
    Men nu är det nya tag:)Om man räknar sedan dagane jag skrapades och går efter fl så är jag beräknad till den 14:e december i så fall:)

Usch då jag har också ätit folsyra ett bra tag nu, varför skulle det intevara bra? Får hoppas det inte stämmer.

Hm inte många gravidsymptom jag har fått än sticker i livmodern och jag kissar hela tiden typ men annars inget:/ Förra graviditeten mådde jag illa konstant o bara spydde hela dagarna o brösten gjorde ont som tusan, men kanske kommer det också hehe illamåendet slipper jag ju gärna:)
    Vad har ni andra för symptom nu?:)

• sandra8712
    ondar skrev 2010-04-09 09:09:42 följande:
    Jag hoppar in här om det är okej:). Jag fick ett starkt plus igår. Så i början av december ska det komma en bebis:) Grattis till alla andra som har plussat:)
    Grattis :)
  • sandra8712
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 20:41:13 följande:
    glömde skriva att  jag e vääääldigt gasig o fisig i magen,hehe
    Haha då är jag alltså inte ensam om det då:P
    Tycker  bara det är konstigt att jag inte mår illa och att brösten inte spänner men det kommer väl, kände det så tydligt förra graviditeten nämligen.

Oj vad det har hänt mycket här sne man var inne sist:P Roligt att man hamnat i en sån aktiv tråd:)

Tog förresten reda å lite mer om vad som kunde vara farligt med folsyra, eller ja min svärmor hade hört på nyheterna att det troligen ökar risken till bröstcancer. Men ja man får ju tydligen cancer av allt nu för tiden så vet inte om man litar på det.
  • sandra8712
    ondar skrev 2010-04-09 21:47:24 följande:
    Det var alltså inget som drabbar barnet? Bara modern?
    Ja enligt min svärmor iaf:) så jag täbker fortsätta äta folsyra iaf:)
  • sandra8712
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 22:04:09 följande:
    Hahaha ne de e du inte då....usch va ja e gasig,haha skit pinsamt!! ah men gud va bra=) Ja man får ju bröstcancer av typ russin o allt möjligt! Man kan ju inte leva snart av allt man får o inte får äta,hehe!! Men tur i varje fall att de inte hade något med barnet o göra=) Vilken bra o uppdaterad svärmor du har=) känns som typ illamående är det ultimata gravsymptomet,men jag har inte de....oh de kanske man ska va glad för,men man blir ju orolig!!
    Haha ja hon vet allt den människan tror jag:P
    Ja men man skulle ju ändå vilja må lite illa hehe så man vet att det liksom händer något där inne:P
    Ha det så bra på jobbet imån:)
  • sandra8712
    Jenny10 skrev 2010-04-10 12:08:06 följande:
    Jag känner också av magen, fast är tvärtemot dig superhård. Sådär som man blir en bit in i graviditeten, kanske är kroppen i ofas och inte har fattat än att bebis nr1 är borta och att det finns en ny därinne, skulle ju varit i v.8-9 nånting. Förresten jag måste fråga, är det bara jag eller känner nån mer såhär; när jag fick veta att jag var gravid (nu när det blev mf) så fick jag lite lättnoja på knäckemacka med leverpastej, jag åt det flera ggr om dan och kunde längta efter det. Jag tyckte det var bra eftersom jag inte kan äta järntillskott och kunde på så sätt få i mig tillräckligt ändå. När sen mf kom så kände jag nästan ett hat mot leverpastej, det smakade ff bra men jag ville inte ens se åt biten i kylen som liksom hånade mig. Det var ju helt meningslöst att sätta i sig massa extra järn nu, det var ju ändå ingen som behövde det därinne. Nu idag är första gången sen mf som jag tog en sån macka och visst var det supergott men framförallt kändes det som om jag gav igen på leverpastejen, haha nu kunde jag minsann äta hur mycket jag ville! Det var liksom en befrielse att kunna se åt det som jag så starkt förknippade med min graviditet sist. Nä, nu när jag läser vad jag skrivit så inser jag ju att jag är totalt korkad, jag borde nog söka hjälp. Arg på en bit Arbogapastej...
    Hehe förstår precis vad du menar med att vara arg på leverpastejen:P någon/nåt måste man ju få vara arg på. Jag åt massa äppel under min förra graviditet, man ska ju äta massa frukt under graviditeten och jag var så sugen på det hela tiden så det gick ju bra, men idag kan jag inte ens se åt ett äppel är väl fortfarande lite arg kan jag tänka mig:P

Hm idag spydde jag första gången när jag gosade med hunden, hehe tyckte den stackaren luktade illa men det gör han säkert inte alls:) Kanske är något där inne trots allt. Ska rina in till sjukhuset på måndag o se till så jag får en tid o kolla hcg, innan dess kommer jag inte tro på det:P
  • sandra8712

Nej inga blödningar för nån av oss minsann och det ska bli barn i December så får vi starta en ny tråd sen där vi kan prata om våra små underverk:)

Åå vad härligt det lät stoce:)

Ingen som vet något här än förutom min bror hehe var ju tvungen att säga det till någon:)

Men om man vill göra ett tidigt ultraljud runt vecka 8-9 nån gång så får man ju göra ett vaginalt ultraljud, tänkte bara så inte det kan skada barnet på något vis?
    Vill inte ta några risker denna graviditeten.

• sandra8712

Ojoj här händer det grejer:)
    För det första grattis shiny02:)

Idag har jag spytt 2 gånger på grund av konstiga lukter hehe så något på g är det väl iaf:)

Hm hur man nu kan bli glad av att spy hehe.

Håller tummarna för dig 2 barns mamma84 att du får ett plus på stickan:)

Nej nu får de bli sängen, har redan sovit så mycket idag så därför jag går och lägger mig så här dags hehe:)
    Hörs imån och godnatt med er{#lang_emotions_smile}

• sandra8712

Oj nu har det skrivits så mycket här att jag inte orkar läsa allt:)
    Grattis till alla nya får man väl börja med att säga:) härligt med plus eller vad{#lang_emotions_laughing}

Idag har det varit underbart väder så vi har varit ute i vår stuga o grillat ett gäng:) mysigt.
    Haft ont i magen idag också lite småhugg bara så kanske händer något i livmodern känner mig fortfarande osäker hehe kommer jag göra tills jag får göra ett tidigt vul:)

Malin o henke: Håller tummarna för er, du ska se att allt kommer gå bra, som dom andra skriver, vid missfall kommer oftast massa klumpar och sånt otäckt. Känner många som blödit en del i början men det har aldrig varit någon fara. Så håller tummarna på tisdag:)

Imån ska jag ringa sjukhuset o se om jag kan få en tid till att kolla mitt hcg värde, så man kan få se om det verkligen är något där inne eller om det är rester från mitt ma:(
    Men tycker ändå det vore konstigt om det var det i och med att jag testat negativt efter det men man vet ju aldrig.

Nej nu väntar sängen tror jag allt:)

Kram på er

• sandra8712

Ringde min barnmorska idag o frågade om jag kunde komma o få kolla mitt hcg men nee hon bara bokade in en tid för inskrivning istället, klart du är gravid sa hon, men känner mig ju inte gravid:( lite tidigt för o känna symptom än så länge förra gången fick jag innga symptom förrän vecka 7 så ja vi får väl se:P

• sandra8712

MajMamma08:
    fick tid nu den 22:A så snart. Hon ville boka in mig så tidigt så möjligt i och med att jag är så orolig efter mitt ma, så känns ju skönt det:) fick samma goa barnmorska som jag hade sist med:) har du ringt än?:P

• sandra8712
    s89 skrev 2010-04-12 15:42:36 följande:
    Endel BM kan vara lite sånna. Blir så irriterad på sånt! Dem kan väl iaf försöka sätta sig in i våran situation. Säger dock inte att alla är sånna, men vissa. Tyvärr. Hoppas du snart får känningar av din graviditet
    Ja jag märkte det, ska upp till vårdcentralen i veckan iaf för dom gick med på att göra hcgtest på mig:)

Tack, hoppas med det:)
    Hur känner du dig själv nu då?:)
  • sandra8712
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 15:59:19 följande:
    ja jag ringde idag,fick inte tid förrän den 17 maj då e ja i v 11 lixom!!! fick inte min gamla goa BM för hon va halvt sjukskriven och hade inga tider suck,så fick hon jag hade i tele,vet inte alls,men hon verka så där anti allt,anti vul o grejer,blä känns inte bra! ja får se sen....när ja träffat henne...
    Usch vad jobbigt att du ska behöva vänta så länge:( Du hade väl  också haft nyligen? då borde dom ju förstå att man är extra orolig:/
  • sandra8712
    Malin o Henke skrev 2010-04-13 11:41:50 följande:
    TACK ALLA!!! Det värmer även om det gör SÅÅÅÅ ONT just nu i själen o hjärtat... Vi ville ju så gärna ha vårt lilla Knytt!! Men vi går väl på det igen SNART!! KRAM!! //Malin
    Usch beklagar verkligen så himla tråkigt:(
    Nästa gång kommer gå så mycket bättre,är ju faktiskt inte vanligt med många missfall som tur väl är.
    Många kramar till er
  • sandra8712

Hm jag får nog tyvärr också lämna tråden tjejer:(
    Fick ju svaga plus med testlagrets tester men tog ett cb idag o det var negativt:( hm fattar ingenting.
    Men vi kämpar på så så småningom blir det nog en bebis:) lycka till här inne tjejer:)
    Kramar

• sandra8712

Ja jag väntar nog ett par dagar o kollar igen sen, vet ju inte ens när jag har bim efter skrapningen så lite svårt att räkna ut ju:P
    Ja vi får väl se om det blir en sen decemberbebis kanske:P

• sandra8712

HEJ allihopa:) va ett tag sen jag va inne nu. Tog ert råd o väntade en vecka innan jag testade med cb o fick plus:) är världens lyckligaste, ska ta ett digitalt idag med så jag ser vilken vecka jag är i:) grattis till alla nya:) har inte orkat läsa igenom allt här på mobilen bara:p

Svar på tråden December Bebis 2010 :)