• linn78

December Bebis 2010 :)

Hoppar in här också! Fick igår på vul reda på att vi tydligen väntar tvillingar! Bf 4/12 enl egen beräkning, men ska på nytt vul 3 maj så då fastställs bf också.

Grattis alla blivande december-mammor!

• linn78

Tack! Skrämmande och spännande känns det=) Vi har en son född sept -08 sen innan.

• linn78
    Saliva123 skrev 2010-04-21 21:16:27 följande:
    Hej alla och grattis till magarna! Har bf 17 dec och hakar gärna på här! Bor i stockholm, ett år till, sedan flyttar vi upp till umeå. Har en dotter på 19 månader, Beata. Mår fina fisken, förutom trötthet och hunger!
    Hej saliva! kul att du hittade hit!
    MajMamman08 skrev 2010-04-21 21:15:09 följande:
    Ni som väntar syskon!! Hur ska ni berätta för eran släkt?? Några tips på nått roligt man kan göra el säga för o släppa bomben
    Jag har också funderat på det, och vad jag kommit fram till hittills är att skriva på en av sonens t-shirt med textil pennor "Jag ska bli storebror i december" och sedan be mormor eller morfar att ta av honom jackan när när vi är där. Men så vill jag göra något mer om det nu är så att det blir twins, för det förväntar dom sig inte alls. Finns inga tvillingar någonstans i varken min eller gubbens släkt. Och där har jag ingen aning om vad man kan göra...
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-04-21 21:47:28 följande:
    glömde fråga,när ska ni berätta nyheten i så fall?? Vi tänkte vänta till v 12 i varje fall!! Du måste hålla oss uppdaterade hur de gick sen när du berätta o hur du gjorde
    Tänkte berätta efter nästa vul för då vet vi säkert hur många där är inne... Med första barnet väntade vi till v 11-12 någonting men det är så svårt att vara tyst!!
  • linn78
    joannakba skrev 2010-04-21 23:07:01 följande:
    Jag joggar tre dagar i vecka och skall försöka göra det så länge jag orkar och sen får jag väll gå när det blir allt för otympligt. Skall också försöka hoppa över plock godis och choklad framför allt och försöka med lite grönsaker och dipp på helgerna istället. Jag är hemma och föräldraledig så det är lätt att gå och små äta.  Min mamma och syster vet redan då jag står dom väldigt nära, men sambons föräldrar skall vi nog vänta till v 12 om det går. Du kan ju skriva vänd på mig under och på ryggen kan det stå x 2 eller något liknande om att det är två. bara ett förslag
    Ha, det var ganska smart! Ska fundera på det!!
  • linn78

Jag skulle också vilja göra kub men om man inte får det på remiss så får man bekosta det själv eller hur är det? Det är väl ganska dyrt då? Är det svårt att övertala bm till en remiss? Jag blir ju 32 i år så jag har ju snnaaarrt åldern inne för riskgrupp..

• linn78
    Minifer skrev 2010-04-22 15:04:45 följande:
    ja tror man får göra privat då eller betala själv. På emma ultraljudsklinik i malmö där man kan göra härnere går det på runt 4000. Asdyrt =(
    ja jag kollade precis deras hemsida=) Fast 4000 var lite att ta i{#lang_emotions_wink} 2500 kostar kub. Men det är tillräckligt dyrt tycker jag.
  • linn78
    Minifer skrev 2010-04-22 15:09:15 följande:
    ja men jag lade ju till NUPP, man gör väl inte bara det ena? Eller?
    ok, fast jag fattar det som att kub kostar 2500 och det innebär allt, skillnaden är ju bara ett blodprov.
  • linn78
    shiny02 skrev 2010-04-22 15:32:46 följande:
    Kunde dom inte se var blödningen kom från? Grattis iaf till ett pickande hjärta!!
  • linn78
    Emelle skrev 2010-04-22 16:54:45 följande:
    Idag har jag inte alls så mycket symptom och då blir jag ju genast nervös.Mår inte alls illa och ingen molvärk i magen. Lite trött men inte som igår och pyttelite ont i ryggen. Bröstvårtorna ömma fortfarande men det är också allt.Nån mer som har mindre symptom nu än tidigare...Växlar sånt?
    Det växlar hela tiden. Och när man väl passerat 12-veckors gränsen så brukar man ha spökveckor när det inte känns något alls och det verkar inte som om man är gravid. Då kan man också fundera om allt står rätt till men det gör det ju oftast!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)