Inlägg från: litenskatt |Visa alla inlägg
  • litenskatt

December Bebis 2010 :)

Hej! Har precis lagt till mig själv på BF listan!! Vi fick veta en riktigt rolig överraskning igår! Vi väntar tillökning!! Har inte haft någon menstraution sedan Augusti så ja, det var lite chockartat! Efter 4 graviditetstester (det första för skojs skull) förstod vi att jag verkligen var gravid!! Idag fick vi göra ett Ultraljud som visade att graviditeten var ganska tidig, vilket känns skönt! 8 Dec beräknas vår lilla lycka födas!! :) Jag går in i vecka 8 imorgon!! :D

• litenskatt
    Minifer skrev 2010-04-21 15:29:57 följande:
    men wow! GRATTIS och välkommen!! Vad häftigt! :D
    TACK!!! Minst sagt!! Pheew.. Försöker landa lite nu!! I förrgår beställde vi en ny barnvagn!! TUUUUR ATT VI BESTÄLLDE EN PHIL & TEDS MED SYSKONMÖJLIGHET!! Jises!! Annars hade vi fått köpa en ny vagn igen senare *skrattar*
  • litenskatt
    Minifer skrev 2010-04-21 15:41:16 följande:
    hehe! Vi kommer ha en 15-månaders när denna kommer, vet inte alls hur vi ska göra med vagn! Gah! Jättefin bild på dotter och pappa förresten =)
    Då rekommenderar jag er en Phil&Teds om ni vill ha en vagn som inte är jättebred, kan vara svårt att ta sig fram med en sådan trots de har sin charm!!
    Vår plutta kommer vara.. haha, nu måste jag räkna.. 17 månader :)
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-21 15:44:16 följande:
    Grattis!! Samma BF datum som mig
    Tack detsamma!!! Så roligt!!! Hoppas nu de håller sig fast :D
  • litenskatt

Usch, jag vill inte gå upp i vikt under denna graviditet då jag redan är ganska överviktig :o( , någon som har något tips?

• litenskatt

Tack för era tips! Då blir det en långpromenix med lillan idag då! Gud, mår så sjukt illa! Har tuggat en halv skorpa & svalt ner en järntablett & folsyratablett. Tror jag ska dö av illamåendet! Uuuuhh...

• litenskatt
    Minifer skrev 2010-04-22 11:03:10 följande:
    jag skall göra nupp o kubb. Förra graviditetet hittade de på RUL tecken på både Downs syndrom o edwards syndrom.
    Vår förstfödda hade Edwards :( Fick göra nupp & fostervattenprov (om jag ville) under graviditeten med tvåan. Jag blir erbjuden samma sak nu för trean. Känns så skönt att MVC bryr sig & att man slipper betala höga kostader för det. När är er lill* beräknad?
  • litenskatt
    Minifer skrev 2010-04-22 13:42:59 följande:
    Nej men usch..usch usch usch vad ledsen jag blir att höra det =( upptäcktes det inte förrän förlossningen? Fy fan vad jobbigt för er. Beklagar verkligen! Skönt att ni får göra kontrollerna utan att behöva tjata.

Liten (även kallad Knyttling) är beräknad den 18e dec som det ser ut nu
    Mmm.. nä hon såg normal ut.. Alla trodde det var PSD.. Det var det de sa till oss först så för oss var hon "frisk" efter obduktionen kom det fram att hon hade Edwards Syndrom & massa fel inuti.. Det var bra det som hände.. Hennes hjärta stannade i magen.. Det var skönt.. Det hade blivit en kamp om överlevnad sen.. då hennes matstrupe gick till lungan & den från magsäcken bara slutade tvärt.. :(
  • litenskatt

Hihi, vi trodde vi väntade pojkar båda två förra gångerna!! Det var flickor!! Snacka om att jag svävade på rosa moln :D Denna gången tror vi pojke igen *skrattar* {#lang_emotions_gravid}

• litenskatt
    FrodaFröjd skrev 2010-04-24 02:50:31 följande:
    Min bäste vän plussade nu ikväll och vi ska ha barn med bara ett par dagars mellanrum. Men problemet är bara att hon inte bestämt sig om hon ska behålla det eller ej, så jag håller alla mina yummar att vi ska vara gravida och föda samtidigt typ=)
    Vad roligt!
    Min kompis plussa samma dag som jag! Fast hon är i v 5 nu & jag 8 (var på UL ju). Vi var gravida samtidigt förra gången med. Vi fick våra döttrar April 09. Vår män har varit goda vänner sedan skoltiden! Känns riktigt roligt :)
  • litenskatt

Känns som jag är för förväntasfull över denna graviditeten! Vi har redan namngett.. det lilla "embryot".. Är så rädd för att det inte blir nått av alltså :( Ska på inskrivning på tisdag.. Då är jag i v 7+5.. NERVÖÖÖS!

• litenskatt
    MalakiW skrev 2010-04-25 00:11:21 följande:
    Det kommer säkert att gå bra! Lycka till på inskrivningen!
    Jag hoppas det :)
  • litenskatt
    Hej tjejer!! Var på inskrivning igår & är så glad över att jag fick barnmorskan jag ville ha <3 Har fått en tid till blodprov inför KUB-testet. Fler som ska göra det?  {#lang_emotions_laughing}

"Ett KUB-test (Kombinerat ultraljud och biokemi) är ett kombinerat ultraljud med blodprov. Här mäts mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna varierar på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse." www.minbebis.com/kub-test.html
    Isabell ✝ 070722 ★ Alica 090414 ★ Lilla3an BF 101208
  • litenskatt
    Momalicious skrev 2010-05-06 10:54:43 följande:
    Hur kommer det sig att du ska göra KUB? Du är ju inte i riskzonen? Är du bara nervös? :)
    Jag är i riskzonen då vår förstfödda hade Edwards Syndrom. Tycker det känns skönt att vi blir erbjudna detta även om risken är liten att vi får ett sjukt barn igen men ändå mycket större risk än hos kvinnor som inte redan fått ett sjukt barn. Det känns TRYGGT med andra ord :)
    Isabell ✝ 070722 ★ Alica 090414 ★ Lilla3an BF 101208
Svar på tråden December Bebis 2010 :)