Inlägg från: sommar83 |Visa alla inlägg
  • sommar83

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-04-09 16:36:04 följande:
    2 barns mamma84 Beklagar verkligen, MEN det är ju tidigt som attan du testat. Vänta lite innan du ger upp. Jag har ju själv ett supersvagt streck så jag bli nästan nervös... Känns skönt att ha hamnat i en tråd där fler blivit gravida efter att ha haft MF/MA. Jag tror det blir en speciell graviditet med kanske mer oro nu då man väl vet vad som kan, men absolut inte får, hända! Jag är ju bara i v. 4 än så det är ju lååångt kvar till man får se sin lilla. V.7 är vi lovade VUL vid ny graviditet efter MA.  
    Va overkliget det känns att flytta över till denna tråd :S skraj för vad framtiden visar. vill bara veckorna ska gå fort nu. Jag ringde min läkare så ska få göra ett UL nästa vecka. Jag är otroligt tidig ja med. mellan v. 4-5 så får se vad hon kan se. men att det är ngt och om det sitter rätt borde hon kunna se. Spännande som bara den. Men dock inte utan blandade känslor. Hoppas hoppas hoppas för allt i världen att denna grav slutar lyckligare än den förra. :(
  • sommar83
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 11:00:47 följande:
    Ja det ska bli skönt att få se det!! Har ju fått VUL nu för att jag blödde för 2 veckor sen.. Inte mycket men ändå.. Jag är så RÄDD för att dom kommer att säga att det inte finns nåt Knytt där inne.. Idag har jag lite molvärk i magen (inte mycket alls..), tuttarna gör ont, har ganska mycket flytningar o jag mår lite illa... Tänker att det BORDE vara gravsymptom, men att det kanske bara är jag som VILL ha symptom o liksom "hittar på" det undermedvetet... Jag HOPPAS så klart att min oror o rädsla bara är nojor o att allt är som det ska!!
    Förstår helt vad du menar! Känner likdant. Hur långt gången är du
    Jag är så tidig, v.4-5 men har begärt ett VUL iaf, pga en tidigare MA. Oron finns, men man vill bara för höra don underbara orden att allt ser bra ut!
  • sommar83

Hej allihopa, jag kliver in hos er här och hoppas få vara kvar här ända till december :)

Grattis till er alla som väntar liten knodd!

• sommar83

Emelle : Jag väntar med VUL tills v.7 för att då ska man ju verkligen kunna se ett hjärta slå. Tyckte det var skulle vara så jobbigt om dom var osäkra på vad dom såg bara för att det är så yttepytte litet!

Jag skulle gärna göra det med, men ja vet faktiskt inte hur långt gången jag är. Tog ett UL 2/2 och då var det en ägglossning på g, och blev det då så borde d synas ett hjärta, men ja bokade in det oavsett. Frustrationen tog överhand :)

• sommar83
    Juvel skrev 2010-04-12 07:14:01 följande:
    Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:( AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;) Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?
    Jag har gjort ett VUL tidigare än v.7. Dom kan se att det är en tidig grav och om det sitter rätt. Men inget hjärta. Men hur tidigt dom kan vet ja inte, men innan v. 7 kan dom se att ngt är på g, men som sagt inget hjärta, därför kan det vara lite jobbigt att göra ett tidgit då man inte vet hur man ska tolka att inte se hjärtat.
  • sommar83
    Emelle skrev 2010-04-12 17:04:43 följande:
    GRATTIS!!!! Och grattis ni andra nya i tråden med såklart!!! VAd många vi börjar bli!!
    Ja verkligen, detta ska bli jättekul, att ha så många man kan dela erfarenhet och frågor med.. Grattis till er alla igen!
    Känns så skönt för mig att ja kan fokusera på er andra :p jag är själv så rädd att det ska gå snett så ju mindre ja tänker på mig själv till VUL, desto bättre :)
  • sommar83
    Emelle skrev 2010-04-13 08:39:36 följande:
    Godmorgon allihopa!! Fick en lagom bra start på dagen. Hann knappt till jobbet innan  dom ringde från dagis och vår minsta hade kräkts. Så nu ligger han i sacco säcken och tittar på Bolibompa... Hoppas nu bara att vi andra slipper. Mår jag illa nu vet man ju inte om det är graviditeten eller magsjuka...:-S Blä... Ska försöka få tag i BM idag och boka in lite tider... Hur mår ni nadra så här på morgonen?
    God morgon!
    Ja det måste jag säga var en kanonstart *inte* Hoppas du inte blir smittat!
    Jag sitter sen igår och undrar om jag ska boka om mitt VUL, vill ju verkligen vara säker på att jag ser ngt mer än bara Att jag är gravid. Jag känner mig dessutom inte lika orolig som ja gjorde i början. Kan liksom inte göra ngt. Går ngt snett så är det inget jag kan göra åt. Bara vara beredd på det. Men allt känns ju bra så varför ska ja lägga energi på det. Önskar bara av hela mitt hjärta att min lilla bebis växer sig så stor och frisk att den sen kan komma ut till oss.
    Imorse var faktiskt första morgonen på länge ja kunnat äta någorlunda på morgonen. Inte mycket men senaste dagarna har ja inte kunnat äta alls. Bara fått i mig en kopp nyponsoppa.
    Hoppas ni alla får en härlig Tisdag.

Håller med AnnaCL, nu när vi börjar bli så många kanske vi ska presentera oss, roligare att ha lite bakom ett namn bara :)
  • sommar83
    MajMamman08 skrev 2010-04-13 09:31:36 följande:
    GLÖM INTE ATT SKRIVA IN ER I BF TRÅDEN länk finns i TS!! Där kan man ju även presentera sig lite mer i så fall???
    Vad betyder TS? :) ny här så ja e lite kass på alla förkortningar ;)
  • sommar83
    Malin o Henke skrev 2010-04-13 09:57:14 följande:
    Här blev det ingen December bebis... Komprecis hem från BM o det fanns inget litet knytt kvar...  Är verkligen JÄTTE LEDSEN....
    Jag kan inte med ord förklara hur ledsen jag är för er skull. Jag vet verkligen hur du känner dig. Fick ett MA i november och sorgen känns olidlig. Ta riktigt väl hand om er! Du har många här som har varit i samma sits och som ja e hundra på ställer upp och finns som stöttepelare när du behöver oss!
    Vi tänker på er!
    Stor kram om!!
  • sommar83
    MajMamman08 skrev 2010-04-13 10:20:20 följande:
    TS= Trådstartaren inte lätt med alla förkortningar!!!
    haha, nä verkligen {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)