Inlägg från: Jerseygirl |Visa alla inlägg
  • Jerseygirl

December Bebis 2010 :)

Hej,
    här är jag... känns lite overkligt även om det är andra barnet (första är född aug 08).

Var hos gyn idag för att ta prover för barnlöshetsutredning och fick istället ett positivt gravtest! Vi har försökt ett halvår och pga att jag har passerat 35 tyckte min gynläkare att det kunde vara värt att starta en utredning ifall nått var på tok. Men, tydligen är det mesta ok...

Får hoppas att knyttet vill stanna bara, jag hade BIM i tisdags så det är vad man på mitt vilda tungomål (skånska) säger nattagammalt.

Klingan13; jag hittade lite dagboksanteckningar som jag skrev vid min förra graviditet och jag hade rätt mycket rosa flytningar tidigt. Trodde att jag skulle få missfall och var super deppig men allt gick bra så det behöver inte vara nån fara. Alltid bäst att kolla upp det ändå men oroa dig inte för mycket.

• Jerseygirl

Skönt att läsa att det är fler som inte har så mycket symptom, visst det ilar lite långt ner i magen och brösten kanske är liiiite ömma (men det kan lika gärna vara bhn som är obekväm) annars ingenting. Har för mig att det kändes mycket mer med första barnet... Fick plus i torsdags och borde vara i v4+6.

Jag ska på vul 5maj för att kolla så allt är ok, bara rutin innan min vanliga gyn skickar över mig till MVC. Vågar nästan inte hoppas att allt är ok än så det ska bli jätteskönt med en tidig koll. Vi har berättat för rätt många redan eftersom alla våra närmaste kompisar visste om att vi försökt ett bra tag och har peppat oss. Om det inte funkar känns det bra att dom vet, för det kommer bli riktigt jobbigt att ta nya tag då.

Fortsatt lycka till alla och stora kramar till dom som lämnat oss.

• Jerseygirl

Fick precis reda på att mina sköldkörtelvärden var dåliga... Tog ett nytt blodprov idag för att dubbelkolla och ett prov för att leta efter nån infektion (tror jag) ska få svar 5 maj när jag ska på VUL.

Läskigt... jag är i vecka 5+0 idag och jag läste på sjukvårdsrådgivningen att det är jätteviktigt med rätt TH värden under de första 12veckorna. % maj kommer jag ju vara i vecka 8!!! Det är tydligen lätt att medicinera men man måste ha helt rätt diagnos innan såklart. Känns riskabelt att vänta så länge. Har tyvärr inte några värden på vad proverna visade.

Har nån annan haft strul med sköldkörteln och hur har era BM resonerat? 

• Jerseygirl

Känns som om veckorna segar sig fram... är i vecka 5+2. Bara en vecka sen jag plussade. Suck. Det kommer bli en lååång vår innan de första 12veckorna är avklarade. Kan inte låta bli att oroa mig för missfall och tusen andra komplikationer. Lustigt nog var jag lugn som en filbunke med första barnet. Fast nu vet man liksom hur underbara de små knytten är när de kommer ut och det vill man ju verkligen inte missa.

Kommer ni göra NUPP/KUB? Jag fyller 36 i år så det talar ju för att kolla upp lite extra. Men samtidigt vet jag inte vad jag skulle göra med informationen så det är ju lite jobbigt. Vet nån om det är gratis i västra götaland? Det har varit så mycket snack fram och tilbaka.

Sen ska man välja MVC... Förra gången gick jag på krokslätt och var väl hyggligt nöjd men inte överväldigad. Har funderat lite på barnmorskegruppen. Nån som har erfarenhet. Inbillar mig att de kanske är lite snålare med extra kontroller och prover inom det privata, allt sånt kostar ju. Men samtidigt är det kanske bättre personal, nya maskiner och så. Fast i slutändan handlar det nog om den enskilda barnmorskan, funkar kemin tror jag allt löser sig.

Oj, vad mycket som snurrar i huvudet. Borde kanske jobba lite i stället...

• Jerseygirl

Grattis alla som tittat på sina småknytt! {#lang_emotions_heart}

Jag har två veckor kvar men oj vad jag längtar...

• Jerseygirl

En av mina favvo länkar

www.umm.edu/pregnancy/000088.htm

Där kan man i alla fall följa knyttet (och sig själv) som substitut till UL..

Dessutom är det skönt att se att det inte är inbillning att man inte får plats med nån luft i lungorna längre fram.

• Jerseygirl

Jag hade världens mensvärk!!! Sprang på toa jämt för att kolla om den kommit... Men det gjorde den inte! I övrigt ingenting.

Har fortfarande väldigt lite symptom, lite värk i magen, liiiite ömma bröst, idag är jag helt uppblåst. Kunde knappt få plats med lunchen men annars mår jag som vanligt. Fast jag brukar inte ha riktigt så svårt med temperaturregleringen, mest fryster jag (dubbla stickade tröjor...) men så ibland blir jag hysteriskt varm. Märkligt...

• Jerseygirl

Oj,
    Jag hade aldrig hört talas om Edwards syndrom tidigare. Verkar fruktansvärt. Det måste varit jättejobbigt att ta sig igenom, tur att ni verkar ha fått bra stöd.

Nu är jag helt övertygad om att jag ska göra KUB test! Tack för inputen, ni har så mycket livsvisdom...{#lang_emotions_wink}

• Jerseygirl
    shiny02 skrev 2010-04-22 15:07:46 följande:
    kikar in...var minst en vecka sen sist jag var in här. blöder till o från, vissa dagar mer vissa dagar mindre ringt 1177 massor med ggr, även kvinnokliniken men faen va svårt är att få gå på ett VUL. skulle bara vänta i 3v o göra nytt gravtest. Men igår kväll börja jag störtblöda...fick ont, trodde magen o ryggen skulle ta kål på mig,kändes verkligen som allt var över... Ringde och fick åka in akut. kl. 01.55 fick jag se på skärmen...hjärtat tickar jag är FORTFARANDE gravid *L* risken är väl nu 2% att jag får MF enligt läkaren eftersom allt var klart på bilden,hjärtat såg bra ut, man såg allt klart o tydligt. överlycklig, men tar dagen som den kommer...tror fortfarande inte på att han/hon kommer att överleva pga mina blödningar men får njuta så länge de går :)  
    Åh, grattis! Vilken vecka är du i nu?

Håller tummarna för att du slipper mer orosmoment och bara kan njuta fram till december...
  • Jerseygirl

Min lillkille är född aug 08! Så där 2,5år verkar vara många som prickat in.

Min syster och jag har 2år emellan oss och har haft superkul under uppväxten och är väldigt nära varann nu så jag vill gärna ha barn med ungefär det intervallet. Sen gick det inte lika lätt att få till 2an som jag trodde och det blev närmare 2,5 än 2 men jag är superglad ändå!
    Jag har funderat mycket på vilket kön jag skulle vilja ha om man fick önska, och visst hade det varit kul med en liten tjej men har inte två av samma sort mer glädje av varann? Jag har bara en syster själv så jag har liksom inbillat mig att det är så men det kanske inte alls stämmer...

Vad tror ni som redan har flera barn eller själv vuxit upp med syskon?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)