Inlägg från: andypandyy |Visa alla inlägg
  • andypandyy

December Bebis 2010 :)

Hej! Jag skulle gärna vilja vara med här! Enligt fl:s graviditetsuträknare har jag bf den 28 december! Det blir andra barnet för mig, dottern är född i september 08. Hemma och vabbar idag. Har fått tid för vul den 31 maj, ska bli så spännande! Har inte mkt symptom ännu... Med dottern mådde jag illa och kräktes halva graviditeten, riktigt jobbigt! Så jag vet vad jag har att se fram emot! Kul att följas åt såhär! Jag och en kompis blev gravida med två dagars mellanrum förra gången så då hade jag henne att prata med under hela graviditeten så känner mig lite ensam den här gången... 

• andypandyy

Knäckebrödsmackor med mjukost åt jag mkt under min förra graviditet. Torkade bananer var oxå bra mot illamåendet. Och brämhults smoothies!

• andypandyy
    MalakiW skrev 2010-04-25 00:12:38 följande:
    hej, fick plötsligt total ågren! Vräkte i mig räkor igår (ej tillredda) och har nu läst att det inte är okej att äta! Argh! Har ågren!
    De räkor man köper frysta eller färska är ju kokta o går hur bra som helst att äta!
  • andypandyy
    MalakiW skrev 2010-04-25 15:13:48 följande:
    åh är det så  kan det vara så underbart?! Vet du om det då är ok att äta typ räksallad och skagenröra?
    Jadå okokta räkor har gråbrunt skal o ska inte ätas råa av någon oavsett om man är gravid eller inte men de räkor som har rosa skal är kokta o går hur bra som helst att äta! Räksallad och skagenröra är också helt ok att äta, det du ev ska undvika är färdiga baguetter och sallader med röror som är förpackade så att de ska hålla flera dagar (kan ofta köpas i mataffärer och dyl). Nu blev jag sugen på räkor och skagenröra, mums!!
  • andypandyy

Nu har jag läst ikapp i tråden !! Vad tidigt alla får göra vul, jag fick inte tid förrän den 31 maj o borde då vara i vecka 10...

• andypandyy
    MalakiW skrev 2010-04-25 19:30:52 följande:
    En helt annan sak men är det ok att äta rått ägg (håller på at göra biff rydberg )
    Nja, har för mig att det var ok att äta svenska ägg under min förra graviditet men nu när jag googlar verkar det inte vara ok enligt flera kostrådgivare, med tanke på risken för salmonella... Så jag hade nog undvikit det...
  • andypandyy

Mmmm nu ska jag äta en av mina favoriträtter, squashpasta med massor av parmesanost! Tur man får äta parmesanost, anars vet jag inte hur jag hade överlevt 

!!
  • andypandyy

Jag har inga symptom alls ännu... Minns inte riktigt om jag hade det med dottern så här tidigt... Ser dock inte fram emot illamåendet, kräktes nästan varje dag under halva graviditeten med dotter... Riktigt jobbigt, o känns som det kan bli ännu jobbigare den här gången eftersom man har en 1,5åring som kräver uppmärksamhet... Lider iaf med er som mår så illa...

• andypandyy
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-03 17:53:33 följande:
    Stort grattis  bara jag som e kvar med att få tid eller vadå
    Kan du inte få göra ett privat då?
  • andypandyy

Grattis till alla som fått se små hjärtan ticka! Ser fram emot mitt vul men det är först den 31 maj...

• andypandyy
    skogsbollen skrev 2010-05-04 12:20:12 följande:
    andypandyy: Ser att du oxå ska göra VUL 31 maj. Vilken vecka är du då i? Ser oxå att du har en liten född i sept-08. Vilket datum? Min/Vår lille son är född 19 september :)
    Min lilla tjej är född den 25 september så de är ju nästan exakt lika gamla !! Jag är hemma och vabbar idag för hon har feber och hosta. Jag tror vi räknade ut att jag kommer vara ung i vecka 9+5, när jag gör vul:et. Ska bli spännande! Men känns så länge tills det är dags, verkar som att många gör vul betydligt tidigare...
  • andypandyy
    we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer! Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag, Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/ Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig. så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap.  Men jag önskar er all lycka framöver. Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt. begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall.... Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Nej nej nej!!!! Åhhh vad jag tycker synd om er.... Stora kramar
  • andypandyy

Hej!

Har inte skrivit på ett bra tag men har läst! MalakiW, jag är så ledsen för din skull. Känns skönt att du är så stark och positiv i alla fall.Er lycka kommer, jag lovar!!

Jag har mått ganska dåligt på sistone, väldigt illamående urrkk....Har haft ett par små blödningar oxå så har känts lite jobbigt. Men har fått se lilla liten på vul o det var härligt! Ska göra kubtest nästa vecka, lite nervöst.... 

Funderar lite på att ta reda på könet den här gången... Är det någon som vet att man kan se det redan på kubtestet? Jag kommer att vara i vecka 13+0 alltså vecka 14 när jag gör det.

Kram på er! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)