Inlägg från: Rosa socka |Visa alla inlägg
  • Rosa socka

December Bebis 2010 :)

Hejsan på er alla!
    Jag har bebis nummer 2 på bakning nu som är beräknad till den 23 december så idag är jag i vecka 5+1, känns så fjuttigt just nu haha
    Det enda som pekar på att jag är gravid är mensen som lyser med sin frånvaro annars är det lugnt, har däremot köpt hem Postafen och nässpray ifall illamåendet och nästäppan slår till som den gjorde under förra graviditeten.

• Rosa socka

Jag känner mig mer orolig för missfall den här gången än när jag väntade min son, inget visar att jag är gravid förutom att mensen inte visar sig. Och fem positiva graviditetstest
    Jag är nöjd att vara utan illamående men det känns inte på riktigt..
    Så vi ska nog ta och boka ett ultraljud om några veckor för att få titta in och förhoppningsvis se en liten minikorv med ett hjärta som slår.
    Om vi tar oss så långt dvs, det vet man ju aldrig. Men jag hoppas
    Efter 8+0 nån gång ska vi ta och boka in det, måste bara passa in med min sambos ledigveckor då vi måste åka 35 sabla mil för att kunna göra ett haha

• Rosa socka
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 12:23:17 följande:
    Jag gick upp 14 kilo o vill verkligen inte gå upp så mycket nu denna grav!! Men de sägs ju att man brukar gå upp lite mer med sina andra barn:-O
    Hoppas inte! Jag gick upp 32 kilo med sonen {#lang_emotions_surprised}
    Nej den här gången ska jag hålla mig undan från allt socker säger jag bara, gick upp massor i vätska som inte går att göra något åt men de onödiga kilona tänkte jag skippa

Kläder till den här bebisen är redan inhandlade, hittade så fina när jag beställde för några månader sen till min son. Så finns det kvar lite sen han var nyfödd så det behövs inget mer i de minsta storlekarna haha

Jag går som i en dimma, kan inte fatta att jag ska få vara med om den här underbara resan igen!
    Jag älskade att vara gravid och längtar som tusan tills jag kan känna bebisen
  • Rosa socka
    Mopplis: Vadå, ska du smeta snippan med citroner? Lät inte skönt med massa småsprickor där! {#lang_emotions_surprised}
    Jag visste inte om att man inte får använda krämer före vecka 12, bra att veta då jag väldigt lätt får svampinfektioner.
  • Rosa socka
    Mopplis skrev 2010-04-26 18:12:43 följande:
    Hahahaha.. nej- jag sak dricka citron vatten så miljön där nere blir surare = svamparna dör. Gud jag kissade nästan på mig av skratt  Nu känns allt lite bättre det tackar jag
    Jag tänkte väl ändå haha
    Man vet ju aldrig vad det finns för tips så det hade inte förvånat mig ändå om man skulle badda med citron

Jag har också läst att man inte ska använda vagitorier under graviditet men jag fick Pevaryl (tror jag det var) i vecka 30 förra gången och det gick bra att använda bara man stoppade upp tablette själv och inte med införarstaven.
    Det bästa är väl att antingen prata med en barnmorska eller någon på Apoteket.
  • Rosa socka

Det är ju väldigt vanligt med blödningar och bruna flytningar i början, jag fick det förra gången runt vecka åtta i några dagar. Vart livrädd men allt gick ju bra
    Inte roligt att se alls så jag hoppas på många små tickande hjärtan i hela Sverige!

Många från Småland, jag gissar att jag är ensam från Kiruna i den här gruppen.. Haha

• Rosa socka
    TessLiihten: Men wow, vilken resa! Stort grattis
  • Rosa socka
    TheUnknown skrev 2010-04-28 09:07:21 följande:
    Hur är det här med symtom? Jag mår inte alls lika illa längre, bröstvårtorna gör väl lite ont, och har knappast mkt molvärk längre.. Däremot kom (äckelvarning) världens flytning i morse. Stod upp o så sa det splaff! Läskigt?
    Så hade jag förra graviditeten, jag trodde mensen kom hela tiden..
    Då kände man sig fräsch
    Men ens symptom kan komma och gå för varje dag så rätt som det är kommer det tillbaka!

För mig hugger det i magen, det är allt. Inget annat tecken på att jag är gravid.
    Men jag är inte den som är den, jag njuter så länge jag slipper illamåendet för jag är säker på att det kommer slå till om inte allt för lång tid!
  • Rosa socka
    Minifer skrev 2010-04-28 18:44:58 följande:
    jag gjorde vul idag på 5+5 och då syntes detta: inte direkt jättemycket man ser. Om du är 4+4 är det nog inte mycket att se. Kunde inte se hjärtslag idag (fan då!), så om jag vore du skulle jag väntat till vecka 7 så man kan se hjärtat!
    Wow! Så det är sådär det ser ut inuti mig med,är också 5+5 idag
    Ska vänta några veckor så ska jag boka ett privat ultraljud, måste få det svart på vitt att jag är gravid!

Jag har inga som helst symptom, med sonen hade jag massor före mensen ens var försenad så det är lite ovant
  • Rosa socka
    Momalicious skrev 2010-04-28 21:46:35 följande:
    Ni som har barn innan, har ni testat den här? Känner ni någon som gjort det? Vad tyckes? www.mamastore.se/product_info.php?cPath=166&p... Kanske är liite långt innan att tänka på sånt, men jag är ett freak när det gäller planering och vara ute i god tid  
    Jag har inte testat men jag tror nog jag ska köpa en sån, efter förlossningen hade jag velat ha något stöd runt magen faktiskt så jag gillar nog den.
    Magen blev så sladdrig och konstig haha Skönt med stöd där även nu då jag fortfarande har massa fluff kvar
  • Rosa socka

Skönt att se att jag inte är den enda som gör massa tester!
    Jag har gjort 6 stycken test hittils, har ett kvar
    Köpte dessutom ett ClearBlue idag bara för att få se ett blått plus för testen jag hade hemma är från Testlagret, tycker det är roligare med ett pluss än två röda streck haha

Jag frågade om NUPP test när jag ringde för att boka en tid hos barnmorskan men här i Norrbotten gör man inte sånt, de vill inte lägga pengar på det så om man vill göra det får man leta sig utanför Norrbotten..
    Jag är inte så gammal men min farbror har Downs och sambons kusin har också det men det var inte tillräckligt nära släkt ändå så det verkade vara onödigt för oss, jag som hae hoppats på ett tidigare UL
    Men det blir att boka privat så vi kan se, jag vill bara att veckorna ska rulla förbi nu!

• Rosa socka
    Momalicious: Nej vi var verkligen inte överens haha
    Ett flicknamn kom vi fram till som båda älskade men det tog tid innan vi kom dit, ett pojknamn var vi överens om men det var inte lika klockrent som flicknamnet men det funkade..
    När våran pojke kom ut däremot så såg vi att det inte alls var det namnet vi hade tänkt oss så han fick vara namnlös i ca 12 timmar då min sambo sa att han råkade säga Oliver åt honom, vi sög på det under dagen och kom fram till att han var en Oliver

Vi har fortfarande kvar flicknamnet och vi båda hoppas på att det är en flicka den här gången, dessutom så passar det namnet bra ihop med sonens namn haha
    Om det är en till pojke däremot undrar jag verkligen hur vi ska hitta ett namn som passar oss
Svar på tråden December Bebis 2010 :)