Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

Jag ska få göra ett VUL på torsdag när jag ska få träffa läkarn... För dom vill veta hur långt gånget de e å sen så kanske jag blir sjukskriven då jag har magkatarr å mår skit dåligt.

• ensammamma
    Emelle skrev 2010-04-20 15:28:44 följande:
    Ni som mår illa.Är ni bara illamående, el är ni påverkade i magen med?Vissa dagar är jag bara illamående. men ibland, som idag är jag så jävla dålig i magen också. Skittråkigt...hehe Svullnar upp och får springa på toa.Nån mer?
    jag mår illa hela tiden.. Jag har varit förstoppad med jag fick order att hoppa över järntabletterna några dagar å äta några dagar så ska jag hålla på tills allt funkar som de ska....
  • ensammamma
    linasmama skrev 2010-04-20 17:14:26 följande:
    Jag mår fortfarande dåligt, helt orkeslös, humörsvängningar till 1000, illamående och ömmande bröst.. Har även varit rökfri i tre dagar, men det är fortfarande jobbigt.. Jag jobbar i hemtjänsten och det kan vara väldigt tungt ibland. Är det någon fara? Borde jag prata med de och säga att jag kanske inte borde gå till de som är tyngst?
    Jag har berättat de för min chef å hon vart glad så då fick jag sitta kvar på kontoret för jag fick då inte va ute på fältet. Jobbar oxå inom hemtjänsten...
  • ensammamma
    Ellans skrev 2010-04-20 18:21:30 följande:
    Ni verkar vara många som går på VUL. Finns de någon speciell anledning till varför ni går på VUL? Eller är det bara ändå av nyfikenhet?Funderar också på hur tidigt ni gått på VUL första gången och hur långt man måste gått för att verkligen se att något lever där inne?Funderar själv på boka in ett VUL men tror jag ska vänta tills v.10-11. Om allt går som det ska. Sist så upptäcktes mitt MA i v.12. så jag vill gå och kolla innan det gått så pass långt, även fast de inte har något med den här graviditeten att göra så blir det lätt så att man tänker mycket på vad som hände förra gången.
    jag får göra ett vul på grund av min magkatarr. Men sen så får man göra ett i v16-18 de e de stora ultra ljudet.
  • ensammamma
    sugröret skrev 2010-04-22 12:47:20 följande:
    Eftersom att ni nu är gravida..hur kände ni er innan pluset?
    Jag hade en sån fruktansvärd halsbränna å sen så hade jag sånna smärtor i magen då jag har magkatarr så dom ville utesluta graviditeten men då va jag gravid å så då fick jag inte någon medicin för magkatarren... Så jag ska träffa läkarn idag å se vad hon säger...
  • ensammamma
    litenskatt skrev 2010-04-22 11:59:51 följande:
    Vår förstfödda hade Edwards :( Fick göra nupp & fostervattenprov (om jag ville) under graviditeten med tvåan. Jag blir erbjuden samma sak nu för trean. Känns så skönt att MVC bryr sig & att man slipper betala höga kostader för det. När är er lill* beräknad?
    Ska du göra nupp???
  • ensammamma

Jag var på ikea igår med sonen å hans gammel farmor å farfar. Dom köpte en cykel till sonen i tidig årsdags present då vi inte träffar dom så ofta.. Man va väligt illa mående å mådde dåligt men behövde tur inte gå på toaletten å spy i alla fall..

Sonen sitter på sin nya cykel å cyklar med den inne i vardagsrummet väntar på att ett par kompisar hör av sig så man kan få låna deras cykelpump.. Så man kan gå ut å cykla..

Morgon börjar med en sån kraftig illamående så man ligger pall ett bra tag på morgon å efter frukost. Men jag önskar bara att illamåendet kunde försvinna så man kan leva normalt...

De gick bra vid läkarn i torsdags är i vecka 7+4 idag. Fick se ett litet hjärta som tickade på..

• ensammamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-24 10:39:26 följande:
    stort grattis till en tickande hjärta jag ska till läkaren på måndag ååh längtar men nerväs oxå om dig skulle säga att dom inte hittar något
    Jag e glad att jag vet att de finns nått där.. Men jag mår som sagt jävligt illa så jag mår skit jag fick några tabletter utskrivna men kan inte hämta ut de då jag inte har några pengar så jag får gå å må illa tills jag får in pengar...

Men va inte nervös de kommer å finnas ett tickande hjärta för dig med...
  • ensammamma
    MajMamman08 skrev 2010-04-24 18:44:26 följande:
    Nån som bloggar här??? Vore skoj om man fick ta del o läsa era bloggar
    Klart man bloggar men har ingen på familje liv...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)