Emelle skrev 2010-04-21 20:31:48 följande:
Tack, och givetvis önskar jag er detsamma. Hur länge sen var dte du fick MA:t?? Vi har haft tur och få träffa supersnälla läkare och barnmorskor som förstått och varit supertröstande och stöttande. Det har varit så många tårar under tiden... Jag har också fått infektioner och strul efteråt. Du får gärna läsa min blogg. Första blogginlägget skrev jag efter beskedet att det inte såg bra ut därinne...
Jag började små blöda den 30/12 -09 och den 31/12 så konstaterade dom ett MA. Jag blödde i ca.3-4 veckor efteråt. Och äntligen har det tagit sig igen!! Allt kändes hopplöst ett tag, men jag kände på mig att min kropp var återställd nu den här månaden, för så bra har jag inte mått kroppsligt sen det där hände. Och då blev det även ett plus :) Hoppas verkligen att allt ska gå vägen den här gången.
Jag ska nog vänta någon vecka till sen tänker jag ringa till någon privat, för tydligen så gör dom inte VUL på våran kvinnoklinik. Inte "Bara för att" liksom.
Jag vill vänta och se att det inte händer något först, så kanske att man bokar VUL om några veckor. Vore väldigt spännande, men samtidigt har man bara dåliga minnen utav det så jag skulle säker vara super nervös för vad som skulle visas!
Läste att ni får komma på inskrivning ganska tidigt också.
Jag ringde i början av veckan till MVC här och dom tyckte först inte att jag skulle behöva komma ens på hälsosamtal som man har innan inskrivning, eftersom jag redan hade hunnit varit på det i höstas när det slutade i MA. Men jag sa att jag ville komma och träffa Barnmorskan. Så bara två dagar innan vi går in i v.9 så ska vi på hälsosamtal och sedan inskrivningens ska man ha runt v.12 sa dom. Fast förra gången fick jag inskrivnings tid v.14. Och hann därför aldrig gå på det heller.
Oj, vilket lång inlägg... hehe... hoppas någon orkar läsa.