Inlägg från: Mjukamilla |Visa alla inlägg
  • Mjukamilla

December Bebis 2010 :)

hej alla...har följt tråden ett tag nu men inte vågat mig på att skriva än.
    Började blöda förra lördagen och slutade för någon dag sedan... ska på VUL imorgon bitti för att se hur det ser ut och jag är tokigt nervös.
    Har ju både humörsvägningar utan dess like, tröttheten, rinniga näsan och springet på toa och växande brösten så jag känner mig gravid.
    Men jag vågar inte hoppas....

Imorgon får jag veta....

• Mjukamilla

imorgon kl nio så jag behöver inte vänta så länge när jag väl har börjat dagen som tur är :)

hahaha... varför inte berätta? om det visar ett bankande hjärta imorgon så outar jag bebisen :)

• Mjukamilla

hahaha....margarin?? huuu så smörigt

här är det salt i alla former, knaprigt bacon (bäst), burgerkings strips, nachos med ostsmak osv....och päron... mums :)

• Mjukamilla

ja tänka så mycket knäppt man stoppar i sig... jag blir dessutom jättepetig med maten...

we wish for a baby skrev 2010-05-11 20:02:19 följande:
    Hej tjejer! Jag vill gärna föjla den här tråden med er, jag har bf den 20/12. Vi har efter sex års kämpande äntligen lyckats med hjälp av ivf, jag bor i falun. Härligt att läsa era inlägg, man känner igen i de flesta Jag går in i v.9 idag alltså 8+0! Ha de så gott  alla! Kramar
    grattis :)
  • Mjukamilla
    Jessika82 skrev 2010-05-11 20:26:47 följande:
    Jag är sugen på norrlänsk pölsa med potatis och röbetor..
    åh hu vad läbbigt... det åt jag under hot på bamba när jag var liten *S*
  • Mjukamilla

verkar som om det är en del av oss som har blött..... det är tydligen mer vanligt än jag trott...

visst är det så som du säger Stoce... man blir helnojjig *S* men samtidigt så har jag blivit lugnad av att läsa att det är en hel del som blöder utan att det är någon fara.

• Mjukamilla

*asg* åh vad sköna människor ni är {#lang_emotions_flower}

The unknown....usch vad jobbigt att vara så snurrig hela tiden. jag var också väldigt illamående när jag väntade min första.. det var inget kul alls.

Nu har jag inte mått illa (än) men jag har hysteriska humörsvägningar... helt sjukt så irriterad jag kan bli och sen plötsligt brista i gråt utan att veta varför... och får jag inte sova på förmiddagen nu då är det kris. Har varit hemma sen i mitten på förra veckan då jag blödde mer när jag jobbade. Mina förmiddagar, efter jag lämnat Matilda på dagis har jag tillbringat sovandes i sängen *S*

• Mjukamilla
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:00:30 följande:
    Är det bara jag som e redan rädd när allt kommer att starta och vi väntar på att åka in på förlossningen och krysta ut en melon från en litet hål ?? Jag är livrädd redan och vägrar föda vaginalt och vägrar ta snitt jag är så JÄVLA rädd redan   livrädd för smärta och få ont och jobbigt och bara veta att jag ger upp och bara vill dö och inte klara av detta Shit har jag redan fått ongest av detta varför blev jag gravid shit vad ska jag ta mig till ??? Hoppas det går över snart..
    för att lugna dig lite....förlossningen är nåt av det fräckaste jag har varit med om!
    herregud sikken upplevelse och det är inte lika smärtsamt som man tror. klart det gör ont... men våra kroppar är ju liksom skapta för detta.
    läs mycket om andningsövningar... avslappning och kankse lite yoga så du lär dig att slappna av och andas.... det är det som gör susen.
    jag kunde, på grund av min vikt inte få någon epidural (tror jag det heter *S*) men jag klarade mig med en härlig fylla av lustgasen och ren vilja.
  • Mjukamilla

hu... det var tuffa puckar... men ändå är det värt det på något vis :)
    men om man som du har haft två jobbiga förlossningar, då borde du väl kunna få ett planerat snitt så du slipper gå igenom det en gång till?

• Mjukamilla

åt också lergigan comp förra grav. och älskade det. mådde illa konstant heeela dagarna, förutom när jag sov. kräktes sällan men det kändes som om jag skulle göra det hela tiden. huuu...
    denna gången har jag inte mått illa alls, förutom att jag är petig med maten. det har ju gjort att jag har tvivlat på att jag egentligen är gravid *S* men idag får jag veta {#lang_emotions_sunny}
     om tre timmar för att vara exakt!!! HURRA

• Mjukamilla

Momalicious... hahahaha.. du är ju för rolig!! Hoppas du pratade hört så sambon/mannen fick sig ett gott skratt när du låg och skällde på de stackars tanterna

tack för att du tänker på mig..snart dags att lämna på dagis och åka in och möta upp pappan

• Mjukamilla

jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern.
    som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt.
    tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad.

vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)