Inlägg från: we wish for a baby |Visa alla inlägg
  • we wish for a baby

December Bebis 2010 :)

Hej tjejer!
    Jag vill gärna föjla den här tråden med er, jag har bf den 20/12.
    Vi har efter sex års kämpande äntligen lyckats med hjälp av ivf, jag bor i falun.
    Härligt att läsa era inlägg, man känner igen i de flesta {#lang_emotions_smile}
    Jag går in i v.9 idag alltså 8+0!
    Ha de så gott  alla!
    Kramar

• we wish for a baby

Jag äter massor med ravioli av märket felix som självklart är snordyr, jag äter mellan 2-3 burkar om dagen... helt insain!!! + att jag får sug efter annat ditt & datt därimellan!
    Hårda godisar är oxå en favvorit, dock inte så bra {#lang_emotions_smile}

{#lang_emotions_flower}

• we wish for a baby

Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.
    Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv haha

Min mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.
    Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen!
    Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!
    De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.
    Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:e

Min mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.
    men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.

Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!
    Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.
    De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.

SHIT vad långt detta blev...sorry!
    Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor.
    De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....
    Ni sprider värme & glädje!
    TACK!
    {#lang_emotions_heart}

• we wish for a baby
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-12 17:48:26 följande:
    Yess idag är jag i vecka 10 och nu är dete n foster en människa jag har i magen åååh Lycklig!!!!Idag kom resten av gravidkläderna oxå
    visst är de underbart att få se se fram emot varje vecka :)

Vet du/ni någon bra sida med gravid kläder, jag är i v.9 men har redan vuxit ur de mesta i min garderob :(
    {#lang_emotions_flower}
  • we wish for a baby
    Mopplis skrev 2010-05-13 19:38:40 följande:
    Jag känner av foglossning idag- f*ck. Verkar som det kanske blir en repris på förra grav när det gäller det :(

Usch vad tråkigt, har bara hört om de. väntar mitt första,
    Hur känns foglossningar?

• we wish for a baby

Strålande sol & blå himmel... så himlans nice!
    Jag mår väldigt illa under hela dagen framåt eftermiddagen brukar de släppa så då får jag oftast i mig den första riktiga födan.
    Jag har blivit så fruktansvärt dålig i magen, kan inte förstå vad de beror på de bara sprrutar ur mig, så de lilla jag får i mig går oftast rakt igenom, jätte drygt faktiskt!
    Jag ligger sjuk nu oxå, dunderförkyld med hosta & snuva. Har legat så en vecka nu.
    ska på min mammas begravning till veckan så jag hoppas jag piggar på mig till dess, är så himla trött oxå de var jag redan innan förkylningen men kan ju inte påstå att de blivit bättre.

Jag funderar på att göra mig lite fika & gå ut och sätta mig på gården en stund!

• we wish for a baby

Trött, tröttare... tröttast!
    så känner jag mig nu, idag öser regnet ner. Man vill bara dra nå gammalt över sig!
    Imorgon ska vi på nytt vul för att kolla på den lille, hoppas vi ser mer nu än sist!
    Går in i v.10 på tisdag :))

• we wish for a baby
    Jessika82 skrev 2010-05-16 19:22:35 följande:
    Ett nackuppklaringstest eller NUPP är en ultraljudsundersökning vid graviditet för att avgöra om ett foster har ökad risk att ha strukturella kromosomavvikelser som t.ex. Downs syndrom. Testet går ut på att mäta vätskespalten i fostrets nackregion när det är 11-13 veckor gammalt. Vid undersökningen beräknas risken att fostret har t.ex. Downs syndrom genom att man använder sig av kvinnans åldersrisk för kromosomavvikelsen och resultatet av ultraljudsundersökningen. Om man gör fostervattenprov de de kvinnor som har de 5% sämsta resultaten efter undersökningen, hittar man cirka 75 % av alla foster med avvikelsen. KUB är en kombination av två olika test; nackuppklarning och biokemisk screening. Testet ger cirka 90 % tillförlitlighet när det gäller att diagnostisera Downs syndrom och är helt riskfritt för fostret. KUB är en förkortning för kombinerat ultraljud och biokemisk screening. Testet består således av två olika prover. Först görs en så kallad biokemisk screening. Genom att ta ett blodprov på den gravida kvinnan kan man mäta förekomsten av två hormon i hennes blod; PAPP-A och fritt ß-hCG. Fem dagar senare utför man en nackuppklarning. Med hjälp av ultraljud mäts bredden på en vätskespalt i fostrets nacke. Ju bredare den är desto större är risken för att fostret har Downs syndrom. Resultatet från de båda testen vägs samman med den gravida kvinnans ålder för att ge en samlad bedömning av hur stor risken är att fostret har en allvarlig sjukdom

Tusen tack för nogranna svar, är detta något alla gravida gör eller är de något man själv väljer att göra?

• we wish for a baby

Hej Tjejer!
    Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag,
    Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/
    Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig.
    så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap.
     Men jag önskar er all lycka framöver.
    Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt.
    begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall....

Kram till er alla
    Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka

• we wish for a baby

Hej på er alla underbara!
    Jag kan inte riktigt släppa er än, är inne varje dag för att läsa hur de går.
    Ni ger mig hopp om livet.. Ni är så varma, underbara & härliga hela bunten!
    Jag fick min skarpning i måndags 9+6..
    Jag är så slut psykiskt & fysiskt, men jag finner styrka i er & den här tråden.
    De blir bättre med tiden, även om de kan kännas långt bort nu, till hösten är ivf nr 2 inplanerad.
    Önskar idag att himlen hade en telfon... Men jag är övertygad om att mamma både kan se mig & höra mina tankar där hon nu befinner sig!

Stora styrke kramar vill jag skicka till mala...
    Jag vet vad ni går igenom & hur ont de gör i kropp & själ!
    {#lang_emotions_heart}

Massor med kramar till er andra super tjejer oxå!

• we wish for a baby

Hej Tjejer!

Vill bara kika in & säga  hej till er tjejer
    Jag håller tummar & tår  för att de ska få gå bra för er
    Hjärta

Tänker oxå på dig  mala i massor, sorry igen att jag inte svarat på ditt mail.
    Men höra gärna av dig med ett i mail senare om du orkar så jag får höra hur de gått för dig!!
    TÄNKER PÅ DIG MASSOR GUMMAN!
    Hjärta

ska ta upp mitt bloggande mer & mer igen kika gärna
     {#emotions_dlg.flower}

• we wish for a baby

Hej alla underbara...
    Ligger vaken och kan inte sova, har legat och läst igenom lite om hur de går flör er, och jag gläds så med er & längtar till v.30 då vi får köra igång igen :)
    Jag blöder till och från fortfarande och jag tror de är 2 eller tre v. sen idag..
    Har tappat bort ordningen på dagarna, sörjer min mamma som tusan, de förlorade barnet oxå... sitter fasst i svart hål som jag bara måste ta mig upp ur snabb, har ju så mycket att se till att bli pigg och fräsch för v.30 för inte rubbas nå hemskt mycket för mig känner jag... men självklart har jag funnit livsglädje igen till dess, jag har ju en underbar man samt otroligt peppande vänner.
    sen har jag er "min lilla tråd" jag kommer villja följa er till den dag var och en av er föder :)
    Ni får ett  happy new year :)
    Åh jag och malak en lycklig vår/försommar :)) Inte fy ska de heller, eller hur gumman :)
    Tack för ditt snabba svar igår :))

Nu ska jag gå¨och krypa ner brevid min man som gick och la sig för en stund.

Ta han om er!
    Godnatt!
    Hjärta

• we wish for a baby

Hej tjejer!

Jag finns forfarande kvar vid sidan av, kommer följa er tills era små bebisar kommer en efter en :)
    På måndag är de dags för ett nytt försök får tillbaka ett 5dagars odlat embryo då som jag hoppas vill stanna kvar hos oss, en maj bebis!
    De är roligt att föla er resa mot de slutgiltiga målet, finns här i bakgrunden & hejjar på er!

Ha det bäst!

• we wish for a baby

TACK!
    Hjärta

Känns så underbart, nu ska jag banne mig ringa in de nyar året med en bebbe i magen!
    Jag kommer fortsätta följa er vid sidan om till ni var & en har er bebis i famnen!
    Kram

Svar på tråden December Bebis 2010 :)