• Juvel

December Bebis 2010 :)

Åh jag hoppas så på att få vara med i den här tråden men är lite osäker. Har fått svaga plus (bilder finns i mitt galleri) men blöder litegrann så jag är osäker. Är på BIM-2 idag tror jag (eller kanske-1 är så oregelbunden och har ätit preparat för att få äl så jag vet inte...). Har även lite mensvärk som kommer och går. Är lika nervös varje gång jag går på toaletten för att det ska ha kommit mer blod... Funderar också på att boka in ett tidigt VUL men jag vill nog vänta lite för att se om det blir mf.

Jag blödde dock med dottern också, MEN då började det först i vecka 6 och höll i sig till vecka 13. Ingen förklaring. Såklart jag hoppas att det går lika bra den här gången men eftersom jag blöder redan nu i vecka 4 tvivlar jag:(

• Juvel
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 17:25:37 följande:
    TACK snälla!!! Är verkligen JÄTTE TACKSAM över att främmande människor är så snälla mot mig!! GULD VÄRT!!! Här är det opponervända världen just nu.. Mår SKIT rent ut sagt.. Både jag o Henke... VAD ÄR DET för FEL??? Jag har ju inget ont..O det kanske är positivt.. Eller?? Men jag börjar att försöka vända tankarna åt MF o försöker ställa in mig på det... Men det är ju inget vidare skoj att ha den förväntan heller... FYYYY F**N VAD DET HÄR ÄR JOBBIGT!!!
    Förstår din känsla, hoppas ni får se ett litet liv på tisdag. Fasar för att det kan vara ett mf här också, så jäkla jobbigt att gå och undra och knappt våga gå på toa för att det ska komma mer blod... Du är nog lite längre gången än jag dock. och som jag skrev började jag också blöda med dottern efter någon vecka och hon är snart vå och mår PRIMA. Jag hoppas det går lika bra för oss båda trots den där jäkla blodångesten... Jag har dessutom mensvärk som kommer och går så det är positivt för dig att du inte har ont...
  • Juvel

Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:(

AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;)

Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?

• Juvel

Majmamman08: Jag ringde en privat barnmorskemottagning och bokade in ett tidigt vul i min förra graviditet. Barnmorskan sa bara att jag skulle testa igen om en vecka, är då plusset starkare ska allt verka OK, har det inte blivit det kan man ha misstankar om att det är något som är galet...

Jag ska till BM imorgon för ett tidigt samtal. Ville jag ju inte alls, vill gärna vänta och skriva in mig men jag hoppas att hon kan hjälpa mig att få till ett tidigt vul, de verkar annars inte så frikostiga med vul här:(

• Juvel

Nu har jag också bokat in ett VUL den 28/4 hos min gynekolog som ställde upp direkt. Fick tid redan nästa vecka men jag vill vänta för att vara säker på att se något... Över två veckor kvar... Är jätteorolig men som sagt jag vill så gärna att man ska se något litet picka där inne *hoppas, hoppas, hoppas*. Usch va dessa veckor kommer att gå låååååångsamt!!!

• Juvel
    MajMamman08 skrev 2010-04-13 09:34:41 följande:
    Kan ju även passa på o säga då att jag egentligen har ett annat nick här på FL,som jag visar mig själv osv!!! MEN gjorde detta nya nicknamn för att ingen skulle snoka reda på att vi försöker få syskon! Då de e så himla trist att folk inte kan hålla käften! Så de fick bli så,men när jag kommer o gå ut med min graviditet så kommer jag även avslöja mitt riktiga nick här på FL Hahaha hoppas ni inte blev förvirrade bara=)
    Då är vi två;) Jag är egentligen också någon annan men vill vara anonym. Speciellt nu när jag blöder lite och vi är osäkra på om syskonet vill stanna hos oss. Sen kommer jag skriva som ritkiga jag... visst är det tråkigt med snokisar som inte kan hålla käft!

Malin: Så trist, jag är verkligen ledsen för er skull. vi vet ju inte om vi går samma väg tillmötes så jag förstår din oro och ni din sorg... Kram
  • Juvel

Testmissbrukaren är i faretn;) Var tvungen att testa igen idag, tog ett test vid lunch och det var ännu starkare än tidigare. Nu ska jag försöka hålla mig till nästa vecka för att testa igen och se om allt verkar ok (om testet fortfarande är starkt eller kanske till och med starkare...) Åhhh vad jag vill att det här ska gå bra...

Emelle: Skönt att du blev lovad vul men när är du i vecka 7? Jag ska på vul den 28/4 och borde då vara i v.6-7 känns som en evighet dit...

• Juvel

Får nog tyvärr också lämna tråden:( Blöder mer och mer och har dessutom ganska ont, inte riktigt mensvärk utan lite mer... Ja ja, som ni skriver så gör ju naturen sitt och det är vi ju tacksamma för i slutändan. För vår del kanske det blir ivf nu, hoppas dock vi kan få köra med pergotime några gånger till för att ge mig in i ivfkarusellen just nu tror jag inte jag orkar...

Kommer säkert kika in i smyg och se hur ni mår tjejer men HA DET BRA och ta hand om magarna...

Kram på er

• Juvel

Gud va förrivrad jag är... Har HELT räknat fel på min eventuelle graviditet. Var på vul igår och då såg gyn ingenting. Han sa att jag ska komma tillbaka nästa torsdag för att se igen för det kan vara för tidigt att se något. Jag trodde då att jag var i kanske vecka 6. När jag nu kollar almanackan så ser jag att jag hade ägglossning runt den sista mars/första april... Alltså är jag idag i vecka 4+1 enligt fl!!! Jag har inte blödit mer än i tisdags då det kom lite brunt på pappret och gravtesten är fortfarande jättestarka. Vet inte vad jag ska tro och jag hoppas ju naturligtvis in i det sista. Har inga som helst symtom mer än lite molvärk i magen till och från och lite värk i korsryggen (som lika gärna kan bero på att jag burit dottern lite för mycket jag vet...:)

ÅHHHH va jag hatar att inte veta! Ni som tagit blodprov fö ratt se om HCG-mängden stigit, hur har ni gjort då? Ringt er BM eller er gynekolog? Jag har beställt nya tester också (clearblue) för att ta i nästa vecka för att se om de blivit starkare... Knäpp? Jag?? Inte det minsta{#lang_emotions_wink}

Vad tror ni tjejer??? Ge mig hopp!

• Juvel
    Emelle skrev 2010-04-15 10:45:38 följande:
    HCG mäter dom genom blodprov på gyn. Du skulle bett att få ta prov när du endå var där... Köp ett digitalt test och se viken vecka det visar.Du bör ju vara 1-2 dagar etfer mig och jag hade 2-3 veckor efter befruktning igår på ett CB digital...
    Aj då, jag får de dem mäta nästa vecka då kanske. Tog ett CB-digital i måndags, Bim-1 eller 2 och då visade den 1-2 veckor. Har beställt ett nytt som jag tänkte ta nästa vecka på typ måndag eller tisdag och då ska det ju visa 2-3 veckor hoppas jag. När har du BF? Jag har, OM allt nu går vägen och detta inte är ett MF, runt den 21/12...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)