Inlägg från: Utomlands |Visa alla inlägg
  • Utomlands

December Bebis 2010 :)

Liten fraga.

Vad är NUPP och KUB test?

• Utomlands
    Momalicious skrev 2010-05-05 14:02:40 följande:
    NUPP är ett ultraljud man gör där man mäter en vätskespalt i nackgropen hos ett foster. Ett KUB är ett NUPP fast man tar ett blodprov på mamman samtidigt och mäter beta hCG och PAPP-A och är mer säkert än NUPP därför.
    Aha okej! Tack sa mycket!
  • Utomlands

Hej alla,

Har följt traden en tid men inte skrivit just i denna. Den senast veckan har jag matt ganska kass med massa sura uppstötningar och sjösjuka framför datorn. Idag är det lite bättre och hoppas pa en bra vecka! Idag gar jag in i vecka 10 och pa baycenter kallar dem den för gravid vecka 11. Jag fattar inte varför man säger sa?

Sexlust!!! Jag haller pa att fa krupp!!! Vi är förbjudna att ha sex! Inte ens lite kel för om man skulle fa en orgasm han det vara illa för den lille! Kan framkalla ett missfall genom att en blodbubbla som jag har/hade i livmodern kan spricka. Detta är pa grund av omständigheter i min graviditet inget generelt!!!
    Ska pa en massa ultraljud denna veckan och nästa och hoppas innerligt att allt ser bra ut och man kan börja leva normal igen. :)

Att inte kunna äta vissa saker känner jag igen och specielt kött, linser och andra bön sorter. Det gar inte. Men och andra sidan sa äter i alla fall jag saker som jag inte ens tyckt om förr, tex smör pa mackan och gärna lite extra... Konstiga vi blir när vi blir gravida!! Ha ha ha!

Har läst att nagon önskade en trad med "magar", blev det nagon sadan? Har inte sätt var i sa fall. nagon som kan berÄtta fÖr mej?
    Jag har redan börjat fa lite mage och brösten har blivit stora, för att vara mina :). I och med ganska mycket fysiska tecken och andra som att jag inte studsar runt som en gummiboll, inte dricker öl eller vin vid sammankomster osv har gjort att vi valde att berätta för de närmsta vännerna i helgen!!!
    Det blev mycket glädje!

• Utomlands
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-17 15:56:19 följande:
    Nu e jag trött på detta vaknar upp mår illa en hela jävla facking dag och det försör hela min dag bara för att man mår PISS!!!! nu e jag arg arg arg... Kanske ska skaffa åksjukatabletter eller finns det att få tag på utan att fråga bm om detta ?? För jag spyr inte men jag mår bara illa fast jag äter frukost på jobbet så klarar jag inte av det längre Har aldrig mått så piss!!!!! är det fel på barnet eller mig ?? Ibland kommer det på kvällen med.. Sexlust now wey haha jag har ingen sex lust alls och sen vågar jag inte ha sex häller är rädd för missfall
    har du provat pepparkakor? eller ingefära kakor? Peppar kakorna har hjälpt mej lite i alla fall. Det sägs att ingefära hjälper mot illamaende.
  • Utomlands

Snurriga jag! Gar ju in i v 11!!! idag inte vecka 10.

• Utomlands

Men gud vilken sjuk länk!!! Det kan ju inte vara sant.

• Utomlands
    TheUnknown skrev 2010-05-18 08:06:01 följande:
    Nej usch, nu är jag jätteorolig!! Mina symtom försvinner ett efter ett!! Illamående kan jag ju likagärna ha för jag äter penicillin, brukar reagera på det, har molvärk, men brösten gör inte ont! Jag har haft jätteont innan.. fy så orolig jag är.. :(:(
    Var inte orolig. Eller ja försök i alla fall. Jag var ganska nojjig för ett par veckor sedan när jag började ma lite för bra pa morgnarna bröstontet var borta osv. Men pa kvällarna eller som senast dagen efter kom bröstont tillbaka och denna veckan mar jag si sa där. Jag tror att allt kommer och gar lite som det vill.
  • Utomlands
    Momalicious skrev 2010-05-17 21:59:03 följande:
    Alla ni som har tid att sova lite på eftermiddagen och så.. Jag är SÅ avundsjuk! Jag hinner knappt med att duscha eller göra nåt som inte involverar skolan på något sätt. Det är helt sinnessjukt mycket och jag har fått magkatarr av all stress, och Ischias pga att jag sitter stilla och pluggar så mycket.  Hemskt jobbigt. Men å andra sidan är jag ledig hela sommaren och hösten när vi börjar vi stora och tunga så jag ska väl inte klaga egentligen. Fast det är så skönt att klaga så jag gör nog det ändå! Grattis och välkommen till utomlands! (om det var fel nick så ber jag om ursäkt, är lite tankspridd )
    Tackar tackar!!!
    Usch, jag vet inte vad som är värst... att vara tvingad till soffan o sängen typ hela dagen utom ett par timmar eller plugga/jobba??? Bada sakerna är ett stressmoment och bada ger Ischias.
    Jag kan vila lite extra i em och skicka över lite vilning ha ha ha .
  • Utomlands
    we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer! Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag, Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/ Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig. så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap.  Men jag önskar er all lycka framöver. Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt. begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall.... Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Usch vad hemskt!!!
    Hoppas det gar vägen i höst! Hitta pa sa manga positiva grejer ni kan i sommar sa är kroppen positiv och mottaglig!
    Hundra styrke kramar till dej och din sambo!
  • Utomlands

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

I gar käkade jag en kycklingkebab till kvällsmat. Hade gatt och suktat efter detta i flera veckor men eftersom jag inte vill äta grönsaker som inte jag har tvättat har jag avstatt. Men sa igar kom jag ju pa att jag kan ju köpa en kebeb med bara köttet och sa lägga i min egen sallad!!!
    Gud sa gatt!!! Jag var i himmeln…

… ända till typ 2 timmar efter da jag fick tillbringa nästan 1 timme pa toastolen med värsta, ursäkta, diarren. Vet inte om det kan ha varit en snabb matförgiftning eller om det kan ha varit kryddorna som gjort att magen sparkat bakut????
    Fast den var inge stark, tog bara lite lite vitlöksas och vitlök äter jag varje dag...
    Vet inte om detta kan vara farligt/obra för bebisen??? Nagon som vet??? Hittar ingen vettig info pa google.

I morgon ska jag iof pa ultraljud vecka 12 säger den komunala sjukvarden och sen pa kvällen ska jag göra ett doppler ultraljud i den privata sjukvarden och vi är i vecka 11.

De kanske vet nagot om matförgiftningar. Men om ni vet nagot, please tell me!

Kramar till alla!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)