• Jaya

December Bebis 2010 :)

Här har ni en till! och student med dessutom {#lang_emotions_wink}

Har varit hos BM och gjort ett VUL. Jag är 9 +3 veckor idag. så BF blir ju runt 19:e 20:E december.
    Jag studerar KY och är färdigutbildad i Maj 2011. så jag kommer skjuta upp sista terminen ett år och ta den efter lite mammaledighet!

jag svävar på moln nu!

• Jaya
    Juvel skrev 2010-05-20 06:00:38 följande:
    God morgon tjejer! Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött...
    God morgon god morgon. Har varit vaken sedan klockan 04:30...
    jag har jätteproblem att sova en hel natt, och så är jag supertrött efter klockan 12 på dagen.  Problemet är när jag inte kan sova så vrider och vänder jag mig, så min sambo är med jättetrött när han siger upp vid 06:15.

Får väl se hur det går idag i skolan. Föreläsning på morgonen och så träffa en person i handikappförvaltningen på eftermiddagen. {#lang_emotions_laughing}
  • Jaya

Hej hej!

I veckan var jag på VUL, så nu vet jag att jag är 9+6 idag.
    Ska på inskrivning på Måndag, känns så roligt.
    Vad gör man på en inskrivning . Extra kul är det att sambon kunde ta ledigt och följa med .

Ska det vara så att magen bli supersvullen efter man ätit? Jag måste knäppa upp byxorna efter maten för att inte kvävas ^^
    Fler som känner så?

• Jaya
    Minifer skrev 2010-05-22 13:27:42 följande:
    jag kan inte ens använda mina byxox sedan flera veckor, så japp, i allra högsta grad, hehe! Kvällarna är värst. På inskrivningen fyller BM i din journal, vikt, blodtryck, osv, pratar om rökning och alkohol och om mat, sjukdomar i släkten osv. Och så kan du ställa massa frågor. Och så får du lite broschyrer och en bok =)
    Ja man känner sig verkligen gravid när man inte ens kan ha sina jeans och är i vecka 10! 
    Det ska bli så spännade att gå dit. Känns mer verkligt
    Emelle skrev 2010-05-22 18:56:47 följande:
    MIn mage sväller med upp som en kanon nu...På morgonen är det bara riktig bebissvullnad, men efter fruskost börjar det och på kvälen är jag som en ballong!!
    Haha då är man inte ensam då ^^
  • Jaya
    Ninnie81 skrev 2010-05-22 22:34:57 följande:
    Ser att de inte bara ja som har bebismage redan. fick tidigt mage med sista sonen och sen stod de still ganska länge. idag kände ja bebis ordentligt för första gången. inte sparkar eller nå sånt utan ett riktigt fiskplask...har varit lite osäker tidigare men nu va ja inte de. så himla mysigt.
    Vad mysigt! Vilken vecka är du i?
  • Jaya
    MalakiW skrev 2010-05-23 15:06:06 följande:
    tack för stöd! Känns skitkass nu! Hade ju nästan börjat tro att det skulle gå vägen! Har försökt att bli gravid ett bra tag och blev så lycklig när det väl hände.. suck. Känner mig uppgiven, tom och outsinnligt ledsen.

Jag kan inte föreställa mig hur du känner, men usch! Tänker på dig!!!
    MASSA KRAMAR TILL DIG!{#lang_emotions_cry}
  • Jaya
    Juvel skrev 2010-05-26 07:59:20 följande:
    Någon mer än jag som börjar bli symtomlös? Brösten ömmar och bröstvårtorna också men inge mer... Magen är stor som en pösmunk men det räknar jag inte... Känns lite skumt då jag hade så mycket symtom med dottern som höll i sig längre (är bara i vecka 11)...
    Jag känner mig i stort sätt symtomfri nu, är i vecka 10+3. Mår inte illa längre, brösten är inte särskilt ömma. Magen är som du sa en "pösmunk". Särskilt på morgonen och på kvällen. Känner mig som en ballong och jag måste knäppa upp jeansen när jag sitter ner eller ätit.
    Var på inskrivning i måndags. Blodtryck bra, 120/60 men Järnvärdet hade dalat ner mot 110. Så nu blir det järntabletter.
  • Jaya
    Karttikeya skrev 2010-05-26 10:02:09 följande:
    Knasigt!! Jag trodde jag var i vecka 13, men ack så fel jag hade. Minns inte om jag skrivit i denna tråd att jag plussade väldigt sent? Testade först negativt när min mens var sen 10 dagar ungefär och först efter 4 dagar till, alltså 14 dagar efter bim fick jag positivt och då ganska svagt. Efter ytterligare 4 dagar, 18 dagar efter bim testade jag starkare positivt. Det är helt enkelt så att jag haft en senare ägglossning än vad jag trott. Så jag är bara i vecka 10 (9+0). Gjorde nämligen VUL idag eftersom läkaren brukar göra det på förstföderskor och då var fostret bara i vecka 10 till storleken. Så då kom vi fram till att det måste varit min ägglossning som varit senare och att när jag testade första gången så var det helt enkelt för tidigt :) Nya bf är 24 december, haha..
    Åh en vilken fin julklapp!{#lang_emotions_tomte}
  • Jaya
    Utomlands skrev 2010-05-28 09:06:16 följande:
    Nu ska vi se har försökt läsa igenom de senaste dagarna men oj vad ni har skrivit!!! taxöron ammande ul sex och inte sex blodtryck vagn köp flyga Shit jag hänger inte med i svänrna... Min BM sa att jag har ganska högt blodtryck i förrgar 145/80 och igar 130/85. Grejen att för mej sa är det bara siffror! Jag har ingen anning vad de star för och vad som är normalt! Nagon som har lust/kan förklara för mej? Kan det hända barnet nagot om man haar högt blodtryck? Har liksom tänkt att flyga hem en runda den 24e juni för att sätta lite blommor i haret och lata den första gangs mormorn klämma pa magen :). Hoppas väkligen inte att blodtrycket kan stoppa detta. Igar hände en skit kul grej, jag gick runt och strosade och skulle inte nagon speciel stans och plötsligt ser jag... ...en pase med OLW Osbagar, skrivet pa svenska... Men va ostbagar svenska... jag började titta in i skylltfönstret och sen studdsade jag in i affären som ett litet barn en lördagseftermiddag... DUMLE!!!! Geisa! Salta fiskar! Romerska bagar!!! Blabärs kulor!!!! GrÖna grodor!!! Ja allt som man bara kan önska sej när man är gravid i utlandet och saknar Boghats videobutiks smaskiga lösgodis!!! Jag trode jag drömde!!!  Fragade givetvis om ägaren var svenska men nej, spanjorska!!! Grejen är den att jag bor inte pa nagot turist ställe, det är en sovstad med 300.000 invanare och där nu precis när jag är gravid star en fin liten rosa affär med mina favorit godisar!!! Undrar nu om de möjligtvis ska ta in jordnötsringar????
    Jag är ingen expert på blodtryck men jag kan försöka förklara!

Blodtrycket mäts i två värden, som ditt till exempel 130/85.

Blodtrycket är blodets tryck på kärlväggarna.
    130 är det systoliska värdet. det är när hjärtat dras samman och pumpar ut blod, 85 är det diastoliska värdet och det uppstår när hjärtat vilar före nästa utpumpning.

Blodtrycket mäts i millimeterkvicksilver (mmHg)

cirka... 120/80 är normalt blodtryck, men detta kan variera från person till person. Blodtryck över 140/90 brukar räknas som för högt blodtryck.

Hoppas du förstår min luddiga förklaring {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)