Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Hej,
    Kastar mig in i denna tråd - hoppas det är ok! Befinner mig i v 7 +5 och har symptom som försvinner och kommer tillbaka om vart annat (känner igen mig idig Emelle!)... Just nu nojar jag för att jag fått lite bruna flytningar. suck. Nervknippe deluxe - det är jag det!

ha en trevlig kväll alla!

• MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-23 21:15:12 följande:
    Hej MalakiW, Välkommen och hurra hurra för din nya mag-gäst! :)Waaaah, jag sitter och går igenom tradera efter klänningar att ev kunna använda med mage. VARFÖR är alltid de snyggaste fel storlek? SÅ deprimerande =( HIhi
    hej minifer :D
    tack för välkomnandet! Känns härligt att ha en mag-gäst! Jag har inte unnat mig att titta än på kläder - nojjar mig än så länge för att allt ska gå bra, men jag jobbar på det ;). Men visst är det plågsamt när de snyggaste kläderna är fel storlek! kram!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-23 21:23:36 följande:
    jag är snitsig nog att kika på kläder man kan ha som ickegravid också ;) Jag är i total förnekelse om att jag har något i magen nu, hahaha!  Mycket tunikor skurna under bysten :D
    ah smart! :D. Tänkte inte på det! Det låter som att tunikor med skurning under bysten är ngt att satsa på. Har helt kommit av mig vad det gäller klädinköp eftersom man inte vet hur "stor" man kommer att bli... ;D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-23 21:42:27 följande:
    det som är viktigast att tänka på (upptäckte jag när jag växte ur min brudklänning sisådär två veckor innan bröllopet) är att se till att ha flexibel söm under bysten, eller resår. Hela bröstkorgen utvidgas (plus brösten naturligtvis, hihi). Jag gick från 75 runtom till 85 sist. På indiska och Hm finns linneklänningar (alltså som långa linnen, inte tyget lin) somvar toppen att ha sist! Jag har en svartrandig på gravidbilderna på första sidan i mitt galleri om du vill kolla! Annars körde jag mycket vida grejer och knyta band under bysten (som där jag har svart tunika med rött band) Strech is da shit =)
    ah - snygga outfits som du hade i dina bilder! Stretch är viss da shit ;) Har typ noll tunikor med söm under bysten, så man kanske ska köpa in några ;)
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-23 22:03:05 följande:
    Minifer:Jag har en som just nu håller på att designa min brollopskläning Jag betallar hon köper tyget och gör kläningen åt mig så jag slipper köpa och beställa och vi hysterisk brud 2010-10-10 
    ah - gott då växer din klänning med dig ;) Smart!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-23 22:42:24 följande:
    Precis hehe och min dröm har ALLTID varit gifta sig höggravid min mamma gjorde det med mig
    {#lang_emotions_laughing} Se där - en fin tradition ;) Ja då det ju meningen att allt ska gå bra!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-23 23:08:41 följande:
    Har alltid haft mening med allt konstigt nog ..Hade sex 7 sep 04 dottern föddes 7 juni 05 (en där) Hade sex 14 nov 07 sonen föddes 14 aug 08 (en där) Fick ett mf 15/12-09 Bf ca 14-15/12-10 (en där) Har alltid viljat gifta mig som gravid som mamma och så blir det oxå
    hahah - det verkar stämma ;)
    Hur är det med den senaste graviditeten - stämmer sexdagen med bf-dagen? ;D
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-23 23:24:45 följande:
    Mf barnet jag hade sex 14 nov blev gravid var beräknad samma månad son sonen bf 4 aug så samma dag skulle jag ha bf som jag hade 2008 hur coolt är inte det
    Precis! Då tyder ju allt på att det är meningen att det ska bli en liten decemberbebis! Alllt kommer gå bra! Kram!
  • MalakiW
    Rosa socka skrev 2010-04-24 12:06:47 följande:
    Hejsan på er alla! Jag har bebis nummer 2 på bakning nu som är beräknad till den 23 december så idag är jag i vecka 5+1, känns så fjuttigt just nu hahaDet enda som pekar på att jag är gravid är mensen som lyser med sin frånvaro annars är det lugnt, har däremot köpt hem Postafen och nässpray ifall illamåendet och nästäppan slår till som den gjorde under förra graviditeten.
    Välkommen till decemberklubben! Om det blir den 23 december kommer det ju flaggas för den lill* varje år (är väl drottning Silvias födelsedag?).
  • MalakiW
    litenskatt skrev 2010-04-24 15:36:31 följande:
    Vad roligt!Min kompis plussa samma dag som jag! Fast hon är i v 5 nu & jag 8 (var på UL ju). Vi var gravida samtidigt förra gången med. Vi fick våra döttrar April 09. Vår män har varit goda vänner sedan skoltiden! Känns riktigt roligt :)
    Synkning på hög nivå! :D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)