Inlägg från: maddicken79 |Visa alla inlägg
  • maddicken79

December Bebis 2010 :)

Hej hej...

Jag kastar mig in här oxå då.. =)
    Jag fick veta i början på April att vi äntligen lyckats bli gravida efter flera år...
    Så den 7 december så är våra små tvillingar planerade till...
    Gjorde ett tidigt ultraljud så därför vet jag och har vetat ett tag att det är två små krabbater.. =)
    Jag måste säga att jag har hittills haft en väldigt trevlig graviditet.. utan illamående och liknande.. Det enda är att jag är hysteriskt trött.. Men det har man väl all rätt att vara.. =)

• maddicken79
    MalakiW skrev 2010-05-30 23:53:21 följande:
    Grattis! Härligt och häftigt med tvillingar! kramar i mängder!!
    Tusen tack.. =)
  • maddicken79
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 13:02:09 följande:
    Shit fastnade på tradera nu  farligt...men har satt en gräns vad jag lägger högst!ingen läkare som ringt ännu snart kommer gubben hem på lunch...vet inte ens vad vi ska äta...
    tusen tack för grattiset.. =) Vilket iofs var i ett annat inlägg men jag fattade inte hur jag skulle svara på det.. =) Så därför tog jag detta istället så du vet.. =) Såg att du har problem med tarmarna.. Är det Chron eller Ibs eller något sådant du har om man får fråga givetvis.. du behöver ju givetvis inte berätta det om du inte vill..
  • maddicken79
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 13:53:59 följande:
    hahaha det e lugnt, huvudsaken är att det kom fram Ja det är chrons jag har, har du någon erfarenhet av det?
    Japp.. Har chron själv å har haft i många år så du förstår jag att du har problem med dina tarmar..=)
  • maddicken79
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 22:07:22 följande:
    'Förlåt det är en blandning mellan chrons & ulcerös, jag har lite av varje på deras symptom....Skönt att endel förstår...är inte många som vet att man kan ha det här...men hur ofta får ni skov & vad äter ni för medecin?? vet ni hur bebis påverkas?Min läkare har inte ringt mej ännu...
    Jag äter asacol, purinethol, behepan och folacin.. Å det ska inte påverka fostret men dom hävdar att får man ett skov under graviditeten så är det värre för fostret än vad medicinerna är.. Dom var osäkra på vad jag hade från början oxå men sen fick jag saker som man endast får om man har chron så därav så vet dom idag att det är chron...
  • maddicken79
    NhjärtaD skrev 2010-06-01 10:48:25 följande:
    enda jag äter som du har är folacinen....
    usch ja, stackars bebis på dagarna är det rätt lugnt, mest på morgon & kväll, så det kunde varit värre....men kan den dära läkaren ringa upp snart!!!

Det är skönt att veta vad det är iaf för dej...
    Ja det är skönt.. Men det har varit många års helvete innan vi ens visste vad det var för något.. dom tog till och med bemärgsprov på mig för dom trodde jag hade canser... Men idag så är det ganska så lugnt.. Jag åt bara kortison i början... Men då var jag väldigt dålig.. Nu är det ju det andra som gäller.. Men finns mycket som jag inte kan äta som t ex såg jag att du får äta järntabletter... Dom gjorde mig lika dålig som när jag har mina skov... Så jag fick järn sprutor istället vilket var betydligt bättre för mig.. =) Hoppas dom ringer dig snart.. Inge kul alls att gå å vänta på att dom ska höra av sig.. =(
  • maddicken79
    Småstadsbönan skrev 2010-06-01 11:53:06 följande:
    Vad konstigt vad läkare kan säga olika, för min har sagt att fostret tar vad den behöver och att det inte skall påverka.
    Det är nog väldigt olika var man bor i landet.. Men man kan ju inte annat än att ta deras ord och tro på det.. För man vet ju inte mycket själv egentligen... det är bara att försöka sköta sig själv och sin kropp så bra man kan helt enkelt och hoppas att det går bra.. =) det enda jag är en smula orolig över nu är att jag går ner i vikt.. Men det ändrar väl snart på sig.. =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)