• empans

December Bebis 2010 :)

Hej alla fantastiska tjejer!
    Tänkte hoppa på tråden. Har följt er alla sedan april när jag fick veta att jag var gravid. Graviditeten var inget vi planerat och till en början var jag helt knäckt. Det här var inte alls vad jag planerat för den närmaste framtiden. Chocken har dock börjat lägga sig och jag är inte längre lika negativ. Det har dock varit kämpiga veckor fram till nu. När man inte riktigt glädjs åt att vara gravid och dessutom mår apdåligt. Tur att det börjar vänta...

Så härligt att få ta del av era upplevelser. Än så länge är det bara sambon och jag som vet om vår lilla hemlis och det har varit så skönt för mig att kunna luta mig lite mot er när det känts tufft. Har försökt känna er glädje. Tack för stödet, det har betytt mycket även då ni inte varit medvetna om det. {#lang_emotions_smile}

Har BF 12dec, är alltså i vecka 10+2 idag.

Må gott!

• empans
    AnnaCL skrev 2010-05-19 16:29:48 följande:
    Väkomna till er nya. Själv har jag varit på inskrivning hos BM idag. Helt underbar. Inget VUL eller annat mest provtagning, blodtryck och fick tid för RUL 19 juli. I vårt landsting träffar man inte BM något mer innan dess, känns länge. Enligt BMs beräkning är det BF 17 december. Det är underbart varmt i Uppsala men jag kan inte låta bli att städa, har gått igenom samtliga garderober och skåp. Skyller på bebisen att jag fått in ett sjukt craving med att få städa.
    Hej Anna!
    Hmm samma ålder och samma stad. Vad nyfiken jag blir.
    Hoppas du mår bra utöver städmanierna. Har gjort precis det samma som du. Inskrivning och fått tid för RUL 14juni
    Må gott!
  • empans
    Minifer skrev 2010-05-19 17:21:54 följande:
    Hej!! Vad kul att du kollat in oss och ännu roligare att du sällar dig till gänget!! Det kommer bli jättbra ska du se! Har du barn sedan innan eller är det första?
    Halloj!
    Första barnet. Hade väl nästan tänkt vänta några år till. Jobbar 100% och pluggar 50% och känner mig inte riktigt klar än. Men så kan det gå Älskar barn så det kommer nog bli helt fantastiskt när jag helt fattat att detta är på riktigt. Kommer nog inte förstå det förän jag sätt det lilla hjärtat slå och det dröjer ytterligare 3 veckor ungefär. {#lang_emotions_heart}

Du verkar vara en mycket positiv person att dömma av dina inlägg. Fantastiskt! Du sprider glädje.
  • empans
    MajMamman08 skrev 2010-05-19 15:40:08 följande:
    Grattis:D då har vi BF samma datum ändras ju lite,men just nu e jag med i v 10+2
    Ja mitt datum är inte att lita på, har haft oregelbunden mens så länge jag kan minnas. Men jag tillsammans med barnmorskan chansade på det vid inskrivningen. Kan väl egentligen vara hur fel som helst {#lang_emotions_smile} men vad spelar det för roll?
    s89 skrev 2010-05-19 16:13:35 följande:
    Välkommen! Vad roligt =) Är precis i samma vecka som du  11(10+2) BF 12 Dec. Åh så kul !! 
    En till {#lang_emotions_smile}. Vi är alltså tre. Vad roligt att kunna följas åt såhär. Vi får se vem som trycker ut sin knodd först.

Ha det bäst!
  • empans
    AnnaCL skrev 2010-05-19 17:51:02 följande:
    Kul att vi bor i samma stad, kanske blir en dejt så småningom? Ingen av våra närmsta vänner har börjat med barnverkstaden ännu så jag ser fram emot att kanske träffa några i samma sits via föräldragruppen på vårdcentralen. Vilken vårdcentral tillhör du?
    Går till samariterhemmet. Vårdcentralen jag hör til är fålhagens och de har ingen BVC. Själv då?
  • empans
    Minifer skrev 2010-05-19 18:44:09 följande:
    nämen oj vilka fina ord om mig, gud vad glad jag blir!! Tack!!! :D:D *hoppar jämfota lite* Ja jag är en optimistisk jävel, hehe! Man är väl aldrig "klar" för att skaffa barn antar jag =) Jag har en väninna som fick tre barn under sin läkarutbildning och nu jobbar hon som läkare sedan några år. Det är ju inget hinder att få barn, bara en liten paus. Och ett år går FORT! Kan ärligt säga att jag aldrig skrattat så mycket som sedan vi fick vår första. Uppenbarligen måste det vara kickass, eftersom jag redan är gravid med andra innan sonen ens blivit 8 månader, haha! Det är sååå jäkla kul att ha barn!!! Folk talar alldeles för mycket om hur jobbigt det är och för lite om hur skoj det är! Får man fråga vad du läser, eller vill du hålla tyst om det för anonymitetens skull om ni vill vara hemliga ett tag till?
    Läser Marknadföring och organistaionsteori. Har väl tänkt läsa redovisning till hösten. Läser på distans för att kunna kombinera studierna med jobbet. Tror att det borde kunna gå att studera kvällstid när jag väl kläckt ut lill*en också. Något ska väl sambon ha att göra på kvällarna när han kommer hem från jobbet {#lang_emotions_cool}, då är det hans tur att byta blöjor, pussas och mysa (och ta hand om Knoddas när han skriker{#lang_emotions_dreamer} ). Kanske är lite väl optimistisk men det skadar väl aldrig.

Min syster som har två pojkar, 8 och 5år gamla, visar mig mycket tydligt hur fantastiskt det är. Det finns hur mycket glädje som helst där så jag tvivlar inte alls på att det är fantastiskt att vara förälder. Det är väl egentligen lite av livets mening. Det kommer bli hur bra som helst det här. Inte som planerat, men kanske ännu bättre...

• empans
    MajMamman08 skrev 2010-05-19 19:07:51 följande:
    Nu e vi verkligen många Trodde aldrig att de va så många som skulle föda bebis i DEC  E ju inte direkt en poppis månad att få barn i,hihihi! Men jag tycker de ska bli sååå skönt,bara få vara hemma med lille bebisen o förhoppningsvis har mammamagen lagt sig lite till beach 2011,haha!! Vi e precis i köpa hus just nu och går de som vi vill så flyttar vi 1 augusti Va på banken i dag så allt lån e klart,och så möte i morgon med säljaren,wiihooo!!! Passar perfekt,man hinner renovera lite smått innan bebisen sen kommer!Mitt illamående börjar bli bättre som tur e! Äter fortf tab mot illamåendet! Men behöver inte ta 2 om dagen nu som innan! Men tröttheten sitter i!!Tänkte höra,e de nån som funderar på gravidförsäkring??
    Haha, det första jag tänkte när vi förstod att jag var gravid var "men då kommer barnet fylla år i december, stackarn, så kan man ju inte göra mot ett barn det är ju rent ut sagt elakt". Sen kom den riktiga chocken...

Jag vill också ha hus, nu blev jag lite avundsjuk där för en stund. Lyckliga du, det är ni värda! Vill inte att mitt barn ska växa upp i en lägenhet. Växte själv upp i en villa och jag antar att man vill ge sitt barn det man själv fått. Sambon växte dock upp i en lägenhet inne i stan så han förstår inte alls vad jag menar. Han bor nog gärna kvar... Tur att man är envis, ska nog få min vilja igenom till slut {#lang_emotions_wink}
  • empans
    MajMamman08 skrev 2010-05-20 08:38:32 följande:
    Vi ska med göra KUB den 7 juni! Gud e ju inte alls långt kvar.tiden går faktiskt väldigt fort nu! Hehe!Och på måndag e jag i v 12...wiihooo som man längtat!!! Men kanske inte ska ropa hej än!
    Det här var ju lite kul. Samma BF och KUB samma dag, du ska inte göra testet kl 13 va? Vi får hålla varandra uppdaterade
  • empans
    Juvel skrev 2010-05-20 12:25:12 följande:
    Jag ska på KUB klockan 13 den 7/6!!! Fast jag har inte BF förrän 18e men ändå...
    Hahaha, hur coolt är inte det? Jag har BF 12dec inte 18de men sak samma. Den siffran kanske ändras snart, väldigt osäker. När har du BF?
    Må gott och längtar till 7 juni!
  • empans
    MalakiW

Det finns inte ord.. Jag tänker på dig ska du veta. Hoppas innerligt att ni kommer få ett litet majbarn.
    Tusen värmande kramar
Svar på tråden December Bebis 2010 :)