Inlägg från: Emmaslemma02 |Visa alla inlägg
  • Emmaslemma02

December Bebis 2010 :)

Hej.
    Här har vi en till som har bf  i december, den 22e :)

Jag blev gravid med spiral men är lika glad för de :)
    Min son på snart 2år blev jag gravid med p-piller :p

Är snart i vecka 15. på onsdag för att vara exakt :D Har redan känt lite smått kittlande/bubblande eller hur man nu ska förklara de :p längtar tills det känns ordentligt :d fler som redan känner bebisen?

• Emmaslemma02
    Ninnie81 skrev 2010-06-21 08:51:30 följande:
    hej och välkommen. då är du lite som mig då . Första sonen blev ja oxå grav med p-piller, andra var planerad och denna blev till medans ja hade p-ring. men som du säger är vi oxå väldigt glada men blev lite chockade i början
    Tacktack :)
    Ja vi blev chockade båda gångerna kan jag säga, men när det väl hade gått ett par veckor så smälte de in och nu är vi superglada :D

Bara dessa snart 15 veckorna har gått så himla fort också...det gjorde de inte direkt första gången, men de e bara kul tycker jag.
  • Emmaslemma02

15+0 idag :) igår kände jag bebis ganska tydligt i magen... jag la båda händerna för skojs skull på magen för att inbilla mig att kanske få känna utanpå... jag undrar om jag inbillade mej men det pickade lite nätt mot min högra hand det kändes lite märkligt, men det kan ju bara vara så att det kändes som att det pickade i handen i och med attjag kände det inuti mej :p men länge dröjer det nog inte fram tills dambon får känna på de han med ;)

Åååh längtar så mycket till ultraljudet den 9e juli.. Inte ens två veckor kvar ju :D

Hoppas det är bra med alla er andra!? Har ni känt lillen/lillan i magen än? :)

• Emmaslemma02

Vad många som ska på ultraljud denna veckan :) Själv ska vi på ultraljud på fredag morgon :D längtar så mycket... får vi reda på könet så skriver jag ner de här ;) om han/hon nu vill visa sej :p

• Emmaslemma02

Hihi.. jag var på ultraljud idag och allting såg jättebra ut :)
    Sambon har hoppats på en tjej hela tiden nu så vi ville ju kolla upp könet och det fick vi se hur tydligt som helst för h*n spretade på benen jättemycket :p fniss och då fnissade doktorn också å frågade oss om vi kunde se vad det var.. och då såg jag direkt att det var en pojke till :D Ja det stämmer sa doktorn.
    Sambon sa: fan också jag som ville ha en tjej...då får vi en buse till då :p Vår andra son är nämligen väldans busig *klättrar på hyllor m.m *

Men en pojke blir det iallafall hihi. så nu kan vi ta å stryka alla 15 tjejnamn. Nu har vi bara 3namn kvar på listan :p

Vilket tycker ni är finast?

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Eller om ni har andra förslag? Helst något lite annorlunda, inget så vanligt som andreas/peter/lucas osv.

• Emmaslemma02
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-09 11:15:27 följande:

Hihi.. jag var på ultraljud idag och allting såg jättebra ut :)
    Sambon har hoppats på en tjej hela tiden nu så vi ville ju kolla upp könet och det fick vi se hur tydligt som helst för h*n spretade på benen jättemycket :p fniss och då fnissade doktorn också å frågade oss om vi kunde se vad det var.. och då såg jag direkt att det var en pojke till :D Ja det stämmer sa doktorn.
    Sambon sa: fan också jag som ville ha en tjej...då får vi en buse till då :p Vår andra son är nämligen väldans busig *klättrar på hyllor m.m *

Men en pojke blir det iallafall hihi. så nu kan vi ta å stryka alla 15 tjejnamn. Nu har vi bara 3namn kvar på listan :p

Vilket tycker ni är finast?

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Eller om ni har andra förslag? Helst något lite annorlunda, inget så vanligt som andreas/peter/lucas osv.

4 förslag flåt :p
  • Emmaslemma02
    linn78 skrev 2010-07-09 11:29:03 följande:
    Jag gillar Milio bäst. Vad heter storebror?
    Det har jag faktiskt på förstaplats :)
    Storebror heter Sammy
  • Emmaslemma02
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 11:42:09 följande:
    Grattis till en kille igen
    Milio är fint tycker jag..
    Tackartackar  =D hihi
    De e fint ja, det ligger högst på listan för min del, men sen kan de va bra med fler förslag eftersom sambon e lite kräsen :p hehe
  • Emmaslemma02

Alltså i fredags fick jag ett brev hem efter att jag hade varit på ultraljud om att datumet har blivit ändrat...
    Nu har jag alltså BF 2010-12-24 alltså på julafton :p hur lustigt är inte de.. hehe sambons farfar har också födelsedag på julafton :p
    Men bara för att det har flyttats två dagar så ser inte jag det som en skillnad för bebis kan ju komma när som helst...
    Ska på ultraljud (rutin) på torsdag också :) de andra var en koll på hjärnan,hjärtat och de andra viktiga organen eftersom jag går på epilepsitabletter..
     så vecka 19 på fredag då och jag känner bebisen utanpå magen varje dag *jättemysigt* någon mer som känner utanpå magen nu?

• Emmaslemma02

hah... nu har bf-datumet blivit ändrat igen minsann.. först var de ju 22e december, sen fick jag hem ett brev att det hade blivit ändrat till 24 december *julafton* och nu är datumet tillbaka till den 22e december.. så lustigt...
    hehe men det kan ju bli vilket som ju... två dagar mer eller mindre är ju ingen stor skillnad :p
    Jag har det mys varje dag med magen... lillen busar för fullt och det blir tydligare för varje dag :D sambon kände de för första gången för ca en vecka sedan... lillen har ju alltid lyckats undvka sambons händer :p
    Hoppas alla mår bra här och att  Jessika82 och hennes man mår bättre :)

• Emmaslemma02

För vår del när det gäller barnvagn så får det bli en syskonvagn... ska nog köpa en begagnad på blocket... det blir antagligen en urban jungle syskonvagn :) vi har ganska liten bil också så det är nog bäst med en sån eftersom den blir ganska liten när man fäller ihopa plus att dom är snygga me :)

Aaaw min syster va gullig mot mej och gav mej en av hennes skönaste byxor... liknande haremsbyxor *som jag aldrig skulle tagit på mej annars* :p men dom var inte så hängiga i skrevet som dom brukar va plus att där va jättestor plats för magen att växa i.. en hög mudd som kan dras ända upp till armhålorna :p dom va tydligen köpta på lindex så jag ska dit och ha fler... *det är inga mammabyxor men fungerar hur bra som helst* något tips till er kanske!? dom skulle inte kosta så mycket iheller :)

• Emmaslemma02

ååh.. jag ska ha den 22e men varje gång efter sex så har jag haft sammandragningar (inget konstigt)  men den senaste månaden så har jag haft rätt onda förvärkar *som också har gjort mer å mer ont efter varje gång* i förggår kunde jag knappt sova utan jag låg i sängen å stönade å stånkade och gick bak i ryggslutet.. så ont har jag inte haft hitills.. men de gick över efter ca 7timmar...
    Undrar då hur det blir efter nästa sex.. kommer de göra ondare än sist så vetif*n.. kanske de händer något på riktigt då :p
    Men nu e de ju ändå 26 dagar kvar så lillen får gärna stanna iallafall en vecka till.. för runt den 22e skulle lillen enligt uträkningar bara väga 3000g och får jag lillen alltför tidigt så blir han ju hur liten som helst..

Roligt att läsa denna tråden iallafall och lycka till allihopa ;)

• Emmaslemma02
    wildahallon skrev 2010-11-26 11:58:24 följande:
    Min sambo har varit med på ul och alla barnmorskebesök (exotiskt har jag hört, haha)..
    Dock har han inte varit med och handlat grejer, utan tycker jag kan göra det.. Ger han mig pengar,
    så är han glad att han slipper ;). (killar i affärer...) Fast jag är  ju rätt nöjd över att få välja allt själv ;)
    (utom vagnen såklart, den var han med och bestämde)

Dock är han väldigt insatt i vilken vecka jag är i och så.. Varje Onsdag vaknar jag av; "älskling, nu är det vecka 38!!" osv, haha!
    Min sambo har varit med på 2 ultraljud utav 3 och har varit med å köpt vagn.. men jag åkte till ullared utan honom och handlade bilstol å kläder å annat bra att ha-grejor..
    När det gäller hur många dagar de e kvar så brukar han fråga ibland... å brukar till och med säga: Nu får vi ha sex så vi sätter igång de :p hahaha.. men han säger inte så mycke i övrigt, men jag tror att han längtar jättemycket innerst inne..

Igår var vi faktiskt på willys och storhandlade.. vi skulle handla blöjor till vår 2åring å då sa sambon direkt: Vi måste ju ha en liten nappflaska, å nappar måste vi ha, å napphållare och vi får ju inte glömma bebisblöjor och vi får ju inte glömma sån välling vi hade sist när din mjölk inte räckte till :p hihi tyckte de va gulligt  *han tänkte lite mer än mej där faktiskt* ;)
  • Emmaslemma02
    MFJG skrev 2010-12-02 09:04:08 följande:
    Vi färdknäppade igår. Jag hade molvärk och sd från mitten på dagen tills jag la mig vid 24. Men gissade på att det inte gjorde någon nytta. 

Nu slutar alla som äter frukost att läsa och äckelmagade likaså.

Toaletten idag. Torkar mig. HUJEDA mig vilken "snorloska" där var på pappret. Har antagligen hängt ut ur mig medans jag satt där (har blivit lite som en karl nu sista veckan gällande toalettbesöken) Helt klart slempropp tror jag.  Genomskinligt trådigt, gulgröna strimmor..

Så vårt sexande igår hade effekt. Det har faktiskt hänt de senaste gångerna vi "färdats"..;D För jag tror inte det är sperma (?). Liknade det inte alls. Idag var det MYCKET mer än det varit de senaste gångerna.  Vad tror ni? Sperma eller slemmis?
    Nästan precis samma sak som för mej... vi färdknäppade natten till igår.. (ca 12tiden på natten)
    Efter ca en halvtimme började magen spänna sej och de ilade bak i ryggen och i sidorna..
    vände och vred på mig men de gjorde bara ont hur jag än låg... inte mycket sömn den natten utan vaknde ca 2-3gånger i timmen av förvärkar...

Men sen vid 5tiden på morgonen så avtog dom och det gick över till "vanliga" sammandragningar som inte alls gjorde ont...
    jag gick på toa och precis som du (tror jag att det hängde något och dinglade som vägrade släppa) när jag torkade mej såg det ut som värsta snorloskan...ljusgrönt/gult och liksom dallrade på pappret... och sperma vet jag att de inte är gulgrönt och mina flytningar tror jag inte heller att dom ser ut så :p

Man kan ju hoppas då att det händer ngt mer ;) Men än så länge har jag bara haft sammandragningar....
  • Emmaslemma02
    ensammamma skrev 2010-12-02 13:06:08 följande:

Hej!!

Igår kl 03,20 så föddes min son.

Aaaw grattis :) lite avis är jag men snart händer de här också, 20dagar kvar :p
Svar på tråden December Bebis 2010 :)