Inlägg från: SaraTheres |Visa alla inlägg
  • SaraTheres

December Bebis 2010 :)

beingboring skrev 2010-06-01 14:49:16 följande:
    Hej! Får man hoppa in här? Jag är 25 år, från Stockholm och väntar vårt första barn den 10 december. Vecka 13 nu med andra ord {#lang_emotions_smile}

Imorgon ska vi på KUB UL så jag är lite nervös idag. Första gången vi ska på UL så det blir det första riktiga livstecknet. Lite pirrigt och lite oroligt. Såklart.

Hur är det med er? Några fler som valt KUB-test? Några fler som är från Sthlm?
    Hej och välkommen! Jag är oxå från Stockholm och väntar mitt första barn. Jag är 35 år och blivit erbjuden KUB men vi har valt att avstå. Visst hade det varit trevligt att se den lill* men jag får vänta tills RUL i juli. Jag har BF 8/12 så vi ligger ganska nära varandra :)
  • SaraTheres

Jag har en liten fråga: när jag badar ute nu så blir min mage stenhård och jag får även lite lite ont. Är detta sammandragningar pga att vattnet är så kallt eller vad kan det vara? (Är i v 16+5)

• SaraTheres

Blev helt ställd här på jobbet. Vi har lite omorganiseringar på gång och min chef kom fram och frågade mig hur länge jag tänkte vara föräldrarledig. Herregud, så långt har jag inte ens hunnit tänka än. Det känns ju som jag nyss blev gravid.....

• SaraTheres

Det är kanonvarmt här med! Fast igår vågade jag inte bada magen eftersom jag har haft sammandragningar när jag badat innan och det varit kallt i vattnet. Så igår stod jag med de andra "badkrukorna" med vatten upp på låren. Ha ha och jag som är som en fisk annars hela sommaren.

• SaraTheres

Har oxå varit på RUL idag. Bebisen såg bra ut, låg o sprattlade med både ben och armar. Mitt BF blev flyttat från 8/12 till 16/12 så nu är man i vecka 18 igen!

När jag gjorde undersökningar när vi försökte bli gravida såg de att jag hade en hjärtformad livmoder som kunde ställa till det lite när jag blev gravid... Idag på UL såg de inget tecken på det alls. Det verkar som om livmodern har sträckt ut sig.  

• SaraTheres
    Småstadsbönan skrev 2010-07-17 22:38:36 följande:
    Jag känner fortfarande inte bebis bode ju göra det är i v 18 och det är tredje barnet, jag har känt tydligt i v 18 med de andra två så jag är skit nojig just nu att bebisen inte skulle leva längre, skall på RUL den 22 men jag vill inte vänta så länge tror ni att man kan få komma till BM tidigare för att få lyssna på hjär
    Det är nog ingen fara men ring BM. Du lär garanterat få komma o lyssna på hjärtat.
  • SaraTheres
    Karttikeya skrev 2010-07-22 19:11:12 följande:

Fy fan, vilken jävla dag. Ursäkta svordomarna. Men idag har inte varit bra på något sätt..

Vaknade av att huvudet bultade av bara den, jaha tänkte jag. Tjoho, migrän och inget kan man ta för att lindra/stoppa/bota. Så det var bara att bita i det sura äpplet. Dock är detta det värsta migränanfall jag varit med om. Spydde tre gånger för att jag trodde att jag kunde äta. Och jag har inte spytt en enda gång på grund av graviditeten. Hur står ni ut som spydde varje dag flera gånger i början? Fast ni kanske inte hade migrän samtidigt, jag vill hävda att kombinationen är helt UNDERBAR.

Nu börjar jag känna mig OK. Men mat blir det inte idag..

Jag var hos en läkare på MVC i samband med inskrivningen för att diskutera lite problem och då frågade jag bla om migränmedicin. Jag har inte migrän så ofta men det händer ibland och då ville jag gärna veta om man kunde ta någon medicin. Hon sa då att man kan ta Imigran och Sumatriptan när man är gravid.

Igår var det helt fantastiskt för då kände jag en liten spark på utsidan av magen från "Harry" (vi bara kallar den för det på skoj, vi vet inte ens vad det är för kön ) Jag hojtade på sambon men när han kom springande så slutade den så klart. Har inte lyckats känna något mer på utsidan än. Är idag i v 19+0 och har livmodern i framkant.

Vår lista hittills på namn är Josefin eller Lova till en tjej och Alfons eller Jesper på en kille. Jag har i flera år sagt att om jag får en tjej ska hon heta Maja fast nu döpte en av mina bästa kompisar sin lilla tjej till Meja så det blir lite för likt. Men det gör absolut ingenting för den lilla godingen passar verkligen att heta Meja

Idag har vi varit o köpt en torktumlare. Känns superlyxigt men välbehövligt till när liten kommer så vi slipper ha kläder hängande i hela lägenheten.
  • SaraTheres
    Momalicious skrev 2010-07-23 18:38:58 följande:
    Hihi antar att du har moderkakan i framkant å inte livmodern?
    Precis! Liiite förvirrad nuförtiden bara. Någon mer som märker av det?? Förvirring alltså!
  • SaraTheres
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 18:44:35 följande:
    ja absolut varje gång det är morgon och en ny dag
    asg
Svar på tråden December Bebis 2010 :)