Karttikeya skrev 2010-07-22 19:11:12 följande:
Fy fan, vilken jävla dag. Ursäkta svordomarna. Men idag har inte varit bra på något sätt..
Vaknade av att huvudet bultade av bara den, jaha tänkte jag. Tjoho, migrän och inget kan man ta för att lindra/stoppa/bota. Så det var bara att bita i det sura äpplet. Dock är detta det värsta migränanfall jag varit med om. Spydde tre gånger för att jag trodde att jag kunde äta. Och jag har inte spytt en enda gång på grund av graviditeten. Hur står ni ut som spydde varje dag flera gånger i början? Fast ni kanske inte hade migrän samtidigt, jag vill hävda att kombinationen är helt UNDERBAR.
Nu börjar jag känna mig OK. Men mat blir det inte idag..
Jag var hos en läkare på MVC i samband med inskrivningen för att diskutera lite problem och då frågade jag bla om migränmedicin. Jag har inte migrän så ofta men det händer ibland och då ville jag gärna veta om man kunde ta någon medicin. Hon sa då att man kan ta Imigran och Sumatriptan när man är gravid.
Igår var det helt fantastiskt för då kände jag en liten spark på utsidan av magen från "Harry" (vi bara kallar den för det på skoj, vi vet inte ens vad det är för kön

) Jag hojtade på sambon men när han kom springande så slutade den så klart. Har inte lyckats känna något mer på utsidan än. Är idag i v 19+0 och har livmodern i framkant.
Vår lista hittills på namn är Josefin eller Lova till en tjej och Alfons eller Jesper på en kille. Jag har i flera år sagt att om jag får en tjej ska hon heta Maja fast nu döpte en av mina bästa kompisar sin lilla tjej till Meja så det blir lite för likt. Men det gör absolut ingenting för den lilla godingen passar verkligen att heta Meja
Idag har vi varit o köpt en torktumlare. Känns superlyxigt men välbehövligt till när liten kommer så vi slipper ha kläder hängande i hela lägenheten.