Inlägg från: TheUnknown |Visa alla inlägg
  • TheUnknown

December Bebis 2010 :)

Hej hej alla. Är ny här i tråden!
    Har BF i slutet på december, närmare sagt 29/12, kanske blir en januaribebis?
    Är i v 4+3 idag.
    Mår illa titt som tätt, känner igen det från förra graviditeten! särskilt när jag åker bil längre än 1 mil ungefär.. O sen hela dagarna då :P
    Brösten gör ont, men mensvärken har lugnat sig :S

• TheUnknown

Anits: Kan det bero på när man har ÄL?

Räknar jag här så är jag i v 4+4 idag med BF 29/12, räknar jag på niomanader.se så är jag i samma vecka men BF 30/12! Jättekonsigt!

• TheUnknown

Jag mår illa nästan konstant. Det kommer krypande under dagen.. Jättejobbigt,bättre att kräkas å så e det klart :P

• TheUnknown

Kaffe får man ju dricka, men måttligt! Jag blir tokig annars ;) Alkohol däremot är folk vana att jag inte alltid dricker så det är ju skönt =)

• TheUnknown

Är oxå smålandsbo! Men är hemlig än så länge, vill inte berätta för alla än, men snart kan jag byta till mitt vanliga nick ;)

Någon som börjat gå upp i vikt? Jag är livrädd att gå upp i vikt, det är jättejobbigt. Banta får jag ju inte göra nu under graviditeten, men man behöver kanske inte svulla å så.. Jag är ute på några promenader om dagen och håller mig till godis och sånt på helgerna bara. Förra gången gick jag upp jättemycket! 25 pannor slogs sig på, men då var jag sängliggandes i 3 månader oxå :( Ska försöka hålla mig aktiv och igång hela tiden. Min sambo väger nu ca 10 kg mer än mig, men han försöker gå upp, men jag vill inte väga mer än honom iaf!! haha

När berättar man på jobbet? Jag har ingen fast anställning, jobbar inom äldreomsorgen. Vill ju inte få ett slag i magen av en dement direkt.. :S Med lyft och sånt tror jag inte det är några problem, vi är rätt duktiga på att arbeta ergonomiskt och så =)

• TheUnknown

Småstadsbönan -  När har du BF?

Jag har inte köpt några kläder eller nått än... Iof är detta nytt för mig, är ju bara i 4+4, så då tycker jag inte jag behöver mammakläder =) Hade inte tänkt inhandla sånt förrän efter sommaren, kan hoppas på att jag inte växer så mycket under tiden bara, har bara låga och baggybyxor, så dom borde jag kunna ha ett tag.

Men jag har börjat kolla på mammakläder däremot, letar efter baggymammajeans som inte kostar 800-1000 kr! varför ska det vara så jävla dyrt för??! Man använder dom ju bara några månader!

• TheUnknown

Minifer - Det suger appung! Det orkar jag verkligen inte en gång till! Nej, den här gången ska jag fan jobba fram till nyår :P Om min sambo lyckas gå upp tre fyra kilo till är det ju bra, jag tror inte jag kan hålla mig till att gå upp 10 kg bara :P
    Men viktuppgången är ett senare problem.

Imorgon ska jag till MVC o boka första hälsokontrollen.

• TheUnknown

Den lilla damen i magen tänkte komma ut redan i v 25+, pga GBS, så det var sängliggande, antibiotika o bricanyl som gällde. Aldrig mer!

Vet inte om jag får havandeskapspenning när jag går på timmar, men det borde man ju faktiskt få! Annars har jag 28 dagar kvar att ta ut med dottern, tror dock att det är lägstanivådagar.. men det är ju alltid något. Om jag skulle behöva gå hemma sista månaden så får jag ha henne hemma oxå

• TheUnknown

Mannen har rätt att vara med på besöken =) Rätt att gå ifrån jobbet alltså =)

Jag pratade med min sambo idag om det där, ska till MVC o boka tid till första samtalet imorgon och ska försöka få ett VUL oxå. Han sa att han vill vara med på UL men inte på föräldragrupp. Han har ett krångligt jobb att vara borta någon timme ifrån bara, och kan ju inte ta ledigt bara för att vara med på en vanlig kontroll :(

• TheUnknown

Ja men det ska dom ju få, det hoppas jag verkligen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)