• Ejvoan

December Bebis 2010 :)

Hejsan allihopa! Tänkte hoppa in här, 24årig förstagångsföderska BF 8 dec!
    Nervös! Jag vill helst slippa förlossningen, jag vill se storken komma och lämna mitt barn..:P Tyvärr funkar det inte så och man kan hoppas att det är som alla säger att man glömmer smärtan direkt efteråt, men som sagt riktigt nervös.

Annars ser jag framemot allt! Har haft en bra graviditet hittills, mått riktigt bra, lite tröttare än vanligt bara.

Ultraljud den 12 Juli, känns som att det kommer kännas på riktigt då,när man får se det lilla livet(dock vill vi ej veta kön). Nu ser jag bara vågen öka och magen växa, men svårt att förstå att det är sant.

Hoppas det går bra för alla,  vi ses kanske på akademiska i december eller på en mammagrupp i höst..:)

• Ejvoan
    Momalicious skrev 2010-07-01 10:51:58 följande:
    Välkommen till vår (ganska stora) grupp! Själv är jag 20 år, förstagångsmamma den 31 december som det ser ut just nu.

Jag är lite som du, jag skulle dock vilja uppleva förlossningen om jag fick garanti för att jag inte sprack massvis. Tyvärr kan man ju inte få det
    Det finns en presentationstråd i TS, om du vill läsa om oss eller skriva om dig själv :)
    Tack så mycket..:)
    Jo precis att uppleva den är nog häftigt, men det är just det här som kommer till.
    Tyvärr har jag suttit och följt serien unga mödrar hela våren, och det får mig att undra vad jag gett mig in på.. Haha! Den ena förlossningen värre än den andra, även fast jag vet att jag är så nervös så kan jag inte sluta titta på sånt.
    Den tråden ska jag titta in på, har precis blivit medlem nu så. Men det är bra att ha någonstans att ventilera när karln min inte förstår..:)

Oj 31 december, det var häftigt, hoppas du på 2010 eller 2011?
    Jag har ultrljud den 12 juli och hoppas då att hon ska säga november, vill inte ligga inne över julafton..:)
  • Ejvoan
    skogsbollen skrev 2010-07-01 09:26:05 följande:
    @Ejvoan:
    Välkommen hit och grattis till bebis i magen. Förlossningen kommer att gå finfint!
    Själv är jag mamma till en pojke som blir 2 i september och väntar en liten på Juldagen :)
    Tack så mycket. Känns skönt med några lugnande ord så här snart halvvägs på vägen. Känns som att tiden rusar iväg. Jag har nog aldrig längtat så mycket till vintern/december som jag gör just nu. Konstigt va?..:)
  • Ejvoan
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 09:31:46 följande:
    Välkommen till oss själv väntar jag en som är beräknad 22 dec men kommer troligtviss få redan i nov bebisen
    Jag väntar nr tre nu har en dotter född 2005 och en son 2008 ..

Ja jag vill ju slippa detta med och bara få barnet men så är det inte .. som min mamma sa om man tycker om o leka får man oxå leken tåla haha ja det e nog så
    Men jag kommer få igångsättning eller kejsarsnitt 1 månad innan nu så vi väntar på..
    Tack så mycket!
    Okej varför tror du att du kommer få redan i november istället? Vad är det som gör att man blir igångsatt eller får kejsarsnitt 1 månad innan? *Nyfiken*
    Det var ett par fina och sanna ord din mamma kommit med måste jag hålla med om.

Har du fött naturligt med dina andra barn? Du behöver inte svara om du vill , men som sagt nyfiken!..Flört
  • Ejvoan
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 21:49:40 följande:
    Så nu när jag var hos bm var på inskrivning så kännde hon på livmodern och den var större än den igentligen skulle vara ingen fara alltså men hon misstänkte nu med att denna skulle nog oxå bli stor.
    Istället att låta mig gå över nu och må dåligt så sa hon att hon tyckte det var bättre om man skulle ta ut barnet innan några månader innan bf alltså någon gång i oktober och november.. i okt är jag i vecka 30 och i nov e jag höggravid..

Förra graviditeten i vecka 30 vägde sonen 3000g redan
    Så jag vill inte ta en risk en gång till bara.
    Jag vågar inte det för denna gången kan det vara mkt mer allvarligare för mig.
    Okej då förstår jag. Om dom väger så mycket redan då så känns det väl okej. 3000 det var mycket för att vara för tidigt född. Men det är väl också så att det har mycket med vikten att göra hur barnet mår. Då vägde ju din son ganska mycket, då kanske det inte är så mycket komplikationer så? Nej i slutändan så vet nog dom bäst och man ska nog göra rätt i att lita på dom. Man ska alltid se till sin egen hälsa också..:)
  • Ejvoan
    Momalicious skrev 2010-07-01 21:52:44 följande:
    Ja, fast jag tycker (tror) ändå att unga mödrar är väldigt förskönande om själva födseln. Liksom inga pratar om att de har ont eller liknande efter barnet kommit ut, då är det bara bra allting. Men jag har själv följt serien sen den började sändas för x antal år sen. Och tyvärr har man ju en tendens att leta fakta om det som skrämmer en, vilket leder till att man blir mer rädd för man hittar så mycket hemskt

Jag hoppas på 2011. Om det varit lite tidigare i december så hade jag hoppas på 2010 men tycker det vore så synd om barnet att fylla år på nyår. Dels att det aldrig kan vara kalas på ens födelsedag men dels för att vara sist om allt när man blir äldre; moppe, körkort, systemet osv.
    Fast dom födslar jag har sett tycker jag inte varit förskönande,,,usch usch! Men alla säger ju så att  efter barnet kommer ut så glömmer man smärtan. Men det är upp till bevis i december, om folk ljuger eller är ärliga..haha! Ljuger och ljuger dom förskönar väl för att man ska vara mindre orolig..haha! Jo så är det nog att man letar efter det som skrämmer en,tyvärr.!.!

Jo jag hade nog också hoppats på 2011 om jag var i din sits,,, Precis att vara  sist på allt är nog inte roligt! Då är det bättre att vara först och vänta på sina kompisar, istället för att dom får vänta på en..:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)