Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

December Bebis 2010 :)

Bf 5 december enligt bm men på måndag ska jag på rul så vi får se om datumet blir flyttat en vecka bakåt som det gjorde med första barnet. Ägglossningsdatumet enligt familjeliv stämmer aboslut inte, för jag vet att jag hade äl tidigare. Suck, december är så långt fram Tungan ute

• MrsHelgesson
    Emynem skrev 2010-07-05 19:35:02 följande:
    Kollade ni könet? :D
    Nä, vi får ju inte fråga om könet på vanligt RUL :P
  • MrsHelgesson
    Emynem skrev 2010-07-05 20:04:25 följande:
    Nej men fy vad tråkigt... Konstigt att det är så olika regler i olika landsting. Vad TROR ni att det är då? :)
    Många som jag känner tror att det blir en pojk men jag har ingen känsla alls.
  • MrsHelgesson

Då är man i vecka 23+0 och jag har spenderat halva dagen på antenatal pga magont sen i natt. Det började med att jag gick upp i vid 02-tiden för att kissa, jag torkar mig och ser rosa klupmar på pappret. Sen kände jag att det gjorde ont nere i magen och jag hade ont varje gång jag vaknade. Så 09.45 kom jag till sjukhuset för att kolla upp det. Klockan 14.30 var lämnade jag avdelningen efter att ha lämnat urinprov och gjort alla möjliga undersökningar. Men allt såg bra ut och bebisen mådde jättebra. Men jag har fortfarande ont. Det kan så klart vara livmodern som trycker på ligament eller något, även om det inte känns så. Jag har även fått sammandragningar i viloläge, som har gjort ont. Det är väl bara att ta Alvedon och se glad ut.

• MrsHelgesson
    delifi2 skrev 2010-08-08 23:18:41 följande:
    Du har väl blivit sjukskriven nu, om du inte var det innan menar jag. Att ha prematura samandragningar är inte bra. Skönt iaf att allt såg bra ut.
    Jag har inget att bli sjukskriven ifrån, jobbar som personlig assistent varannan helg bara. Klart att jag kan säga upp mig men då får jag ju ingen inkomst alls. Jag har inte så mycket sammandragningar, problemet är att jag bara får så jäkla ont i magen och ryggen. Men det är väl muskler och ligament som det drar i som läkaren sa. Bara att bita ihop :)
  • MrsHelgesson
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-22 11:20:48 följande:
    Fan jag måste vänta 3 veckor till för att få träffa min Barnmorska !!!! vecka 31 ja då är det 12 okt !! typist jag vill nu liksom haha
    Men,men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
    Men så är det ju när man är omföderska, besök vid 29 fulla veckor och nästa gång vid 31 fulla veckor ungefär. Jag ska till barnmorskan 4:de eller 5:e oktober. Sen går man ju varannan vecka så då får man lyssna på hjärtat lite oftare :)
  • MrsHelgesson

Någon som har varit med om att bebisen har sparkat eller tryckt så hårt på era revben att det har knakat? Jag upplevde det idag när jag låg på sidan. Det sa bara knak, så jäkla lustigt.

• MrsHelgesson

Någon mer som har tappat matlusten? Jag är i vecka 32 och har börjat må illa igen, men det är nog för att jag inte får plats med så mycket i magen längre. När jag väl äter måltider så skippar jag helst köttet, är inte alls sugen på det. Sen är jag inte så sugen på varmt mat heller. Typ pizza och Mc Donald's går däremot bättre att få ner. Lever mest på smörgåsar och risifrutti nuförtiden. Godis är också lättare att få ner :) Usch, jag vill inte vara onyttig heller.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)