3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 20:01:20 följande:
Låter läskigt men hur kan fostervatten torka ut ?
När jag fick ut honom så sa dem att jag hade otroligt mkt med fostervatten hur kan det vara möjligt jag gick själv oxå över 10 dagar.
Har dom bättre kol på dig och vattnet ?
Jag vet ej om jag får göra Sf mått men jag hade inskrivning hos barnmorskan
29juni och nästa besök har jag 12 okt :-/ så jag vet inte om sf mått om man gör det här i danmark.
Men man har 2 ggr hos barnmorskan på flrsta början och sen i danmark har dom sen barnmorske tiden senare döför går man så som man går dom har ju barnmorske kontroller fram till vecka 39

i sverige har man mer tider på början men sista tiden är omkring vecka 37-38 beror på vad och varför man går då tror jag.
Hur många barn har du ?
Tror du att dom kommer gå över denna gången ?
Jag fick över med dottern 9 dagar o sonen 10 dagar
Ja du..antagligen så berodde det på att jag gick över tiden, moderkakan åldrades och fostervatten-produktionen upphörde..men jag vet inte helt hundra. Mitt vatten hade iallafall inte gått och på en vanlig bm-koll så märkte man att magen hade krympt så då fick jag ett ultraljud som konstaterade att det fanns för lite vatten i magen på mig.
Jag har inte funderat så mycket på förlossning nr 2 ännu, har bara varit hos bm 1 gång på inskrivning, sen blir det RUL och efter det träffar jag bm i september så det e sparsamt med besök när ma är omföderska jämfört med 1a gången!
Oj så du har gått över bägge gångerna, va drygt. Det var dom längsta dagarna i mitt liv, fyy alltså, man var ett psykiskt vrak och dessutom i värsta värmeböljan den sommaren, haha!
Kul med ett vinterbarn denna gången, det blir en helt annan årstid med bebis och magen!
Det var inte så att dom räknade fel på ditt bf-datum sist och sonen egentligen borde ha kommit tidigare?
E du nervös för hur stort detta barn kommer att vara eller känner du dig trygg med att dom har mer koll på bebisen nu?