Inlägg från: Babysurprises |Visa alla inlägg
  • Babysurprises

December Bebis 2010 :)

Hej! Kan man gå med i eran tråd?
    Har följt er ett  litet tag nu och tycker att ni verkar vara ett härligt gäng :)
    Kul att ha några att snacka med o bolla tankar med nu i väntans tider!
    Emma heter jag, är 29 år och  väntar mitt andra barn den 22a december. 
    Jag bor en bit utanför Göteborg med min sambo och dotter som fyller 2 år i augusti.
    Denna graviditeten har känts mycket mindre verklig för mig och det är först nu jag börjar inse att vi kommer att få ett barn till! Jag går in i v 17 på torsdag.
    Jag har mått superbra denna gången jämfört med sist så det är nästan så jag glömmer bort att jag är gravid.. Nu längtar jag mest efter att få komma på RUL o se hur allt står till med den lilla i magen, mycket spännande :)

• Babysurprises

Tack så mycket, o va kul med samma datum :) Spännande med rul, jag ska på mitt den 5/8 vilket jag tycker känns alldeles för sent men får åtminstone tjuvkika den 15/7 då jag ska se vart min moderkaka sitter. Förra graviditeten låg den alldeles för långt ner och orsakade mycket blödningar.

• Babysurprises

Tack alla, nu känner man sig riktigt välkommen i gänget, det verkar vara väldigt många Decemberbebisar på jäsning..trodde inte den månaden var så vanlig men det blir ju när det blir! Vilken underbar jul vi kommer att få :)

2barnsmamma 84:  Hur hommer det sig att du ska få en igångsättning om man får fråga?
    Det stämmer, i min förra grav låg moderkakan långt ner och i framvägg men den flyttade sig uppåt i takt med att magen växte så jag kunde föda vaginalt ändå.

Vi bor i Gråbo som ligger i Lerums kommun, ca 3 mil nodost om Göteborg. 
    Dum fråga kanske men jag undrar hur ni när ni svarar på ett inlägg får med ett ett färgat fält med föregående text i??  

• Babysurprises
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 19:44:14 följande:
    Ja till
    Dum fråga kanske men jag undrar hur ni när ni svarar på ett inlägg får med ett ett färgat fält med föregående text i??

Jag får Igångsättning eller Snitt 1 månad innan troligtviss 2 månader innan beror på hur stor denna bebis kommer att tänkas bli.
    Barnmorskan är redan säker på att denna lille jag har i magen kommer att vara ''typ'' lika stor som förra garviditets barnet var.
    Min livmoder ligger på naveln redan alltså inte under utan på nästan över och jag är bara i vecka 16 går in i vecka 17 på torsdag.
    Barnmorskan misstänker nu att det kan bli en stor bebis denna gången oxå.
    Har inget med deabetes att göra men jag måste änså ha kontroll för detta då det inte är normalt att få en på 5,8kg och 62cm som nyfödd.
    Så därför kommer jag att få barnet innan bf datumet.
    Ok, då förstår jag! Wow, vilken stor kille du fick sist! Bra att dom håller koll på dina mått hela vägen.
    Jag gick 10 dagar över tiden sist och fick en igångsättning pga att fostervattnet torkade upp så jag hoppas att jag slipper gå över denna gången, det var seeeegt, usch! 
  • Babysurprises
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 20:01:20 följande:
    Låter läskigt men hur kan fostervatten torka ut ?
    När jag fick ut honom så sa dem att jag hade otroligt mkt med fostervatten hur kan det vara möjligt jag gick själv oxå över 10 dagar.
    Har dom bättre kol på dig och vattnet ?
    Jag vet ej om jag får göra Sf mått men jag hade inskrivning hos barnmorskan
     29juni och nästa besök har jag 12 okt :-/ så jag vet inte om sf mått om man gör det här i danmark.
    Men man har  2 ggr hos barnmorskan på flrsta början och sen i danmark har dom sen barnmorske tiden senare döför går man så som man går dom har ju barnmorske kontroller fram till vecka 39 i sverige har man mer tider på början men sista tiden är omkring vecka 37-38 beror på vad och varför man går då tror jag.

Hur många barn har du ?
    Tror du att dom kommer gå över denna gången ?

Jag fick över med dottern 9 dagar o sonen 10 dagar
    Ja du..antagligen så berodde det på att jag gick över tiden, moderkakan åldrades och fostervatten-produktionen upphörde..men jag vet inte helt hundra. Mitt vatten hade iallafall inte gått och på en vanlig bm-koll så märkte man att magen hade krympt så då fick jag ett ultraljud som konstaterade att det fanns för lite vatten i magen på mig.
    Jag har inte funderat så mycket på förlossning nr 2 ännu, har bara varit hos bm 1 gång på inskrivning, sen blir det RUL och efter det träffar jag bm i september så det e sparsamt med besök när ma är omföderska jämfört med 1a gången!
    Oj så du har gått över bägge gångerna, va drygt. Det var dom längsta dagarna i mitt liv, fyy alltså, man var ett psykiskt vrak och dessutom i värsta värmeböljan den sommaren, haha!
    Kul med ett vinterbarn denna gången, det blir en helt annan årstid med bebis och magen!

Det var inte så att dom räknade fel på ditt bf-datum sist och sonen egentligen borde ha kommit tidigare?
    E du nervös för hur stort detta barn kommer att vara eller känner du dig trygg med att dom har mer koll på bebisen nu? 
  • Babysurprises
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-06 10:09:13 följande:
    Du ska ligga ner och så tar du fingrarna från muffen och tar upp till naveln du känner hårt en (grupp) rammlar ner och tar stopp som bm sa till migden tar stopp under naveln eller precis vid naveln.
    Å jäklar va häftigt! Nu kände jag den! Min livmoder går precis till naveln!
    Undrar när jaf ska få känna bebisbuffar, längtar :) 
  • Babysurprises
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 08:24:59 följande:
    nu ligger man här i sängen och ser fram i mot att se anonymisen idag faktist.
    Så nu ska sambon bara åka iväg och köpa bröd och sen äter vi frukost och åker 09.00-09.30 vi ska vara där kl 10.15 till Rul
    Tänkte på äter ni och dricker ni när ni har tid ??
    Ville bara önska er lycka till på ultraljudet idag
Svar på tråden December Bebis 2010 :)