Inlägg från: Smurfen83 |Visa alla inlägg
  • Smurfen83

December Bebis 2010 :)

Tjena Hejsan!
    Är ny här på både FamiljeLiv och tråden =)
    Jag ska ha barn 12/12 (eller då e de beräknat) Finns de nån mer som ska ha då???
    Kram

• Smurfen83
    Momalicious skrev 2010-06-22 14:19:29 följande:
    Grattis Smurfen83 :)

Gud jag mår så illa. Tycker att det borde släppa snart. Är i vecka 12+3 så förhoppningsvis släpper det snart. Är så jäkla vidrigt! Orkar inte ens sitta vid datorn utan ligger i sängen och läser eller tittar på film. Vill göra saker men det går bara inte. Usch. 
    Jag har med mått jätte illa men mår lite bättre nu... Men ja har lyckats fått Foglossning fast jag bara e i vecka 16... Någe som funkade på mig mot mitt illamående vad Citron.. Vitronvatten är toppen =)
  • Smurfen83
    Karttikeya skrev 2010-06-22 16:52:18 följande:
    Är det foglossning jag börjat få, tro? Har ont i svanskotan som strålar ut mot sidorna av den. Känns ju lite tidigt, är bara i vecka 14.
    Jag är i v.16 å jag har fått foglossning nu... så de kan vara så att du har de... ja va hos sjukgymnasten här i veckan å hon sa åt mig att skaffa ett stödbälte.. man handlar det själv på www.gulare.com ja har dock inte fått mitt än men hoppas att de ska funka lite iallafall =)
  • Smurfen83
    MajMamman08 skrev 2010-06-22 18:19:29 följande:
    Jag ska ha den 12/12
    Emynem skrev 2010-06-22 14:30:04 följande:
    Hallå damer! Tänkte bara höra när ni fick tid för RUL?

Jag är snart i v.15 och har fortfarande inte fått någon tid hemskickad.
    Vore ju skönt att veta lite före eftersom mitt jobb kräver ledighetsansökan minst 2 veckor i förväg för att det ska beviljas... *börjar bita på naglarna*
    Har inte heller fått tid för RUL,men ska till BM i morgon ( e i v 16) så då hoppas jag på att få en tid för RUL.

Angående BF listor,så finns de länk till de uppe i TS tråden,samt en presentations tråd för oss

Tror jag fått svamp,YSCH!!! klikar o sticker som fan där nere,blir tokig!!!! inga illaluktande el konstiga flytningar,bara sådan satans klåda!!! köpte pevaryl idag på apoteket,tur ja ska till BM i morgon,får fråga henne!!!
    Har aldrig svamp annars,men när ja väntade min första hade jag de 1 gång,utan att ja ens visste om de(läkaren såg de vid kontroll). Så inte så förvånad om de skulle dyka upp igen denna graviditeten!!!
    Skrattande va kul =) hehe

från de ena till de andra så har min hjärna tagit semester.... Vad betyder RUL???? =)tacksam för svar Oskyldig
  • Smurfen83
    skogsbollen skrev 2010-06-22 19:45:54 följande:
    @Smurfen83:
    RUL - RutinUltraLjud, alltså det man normalt sett gör runt vecka 17-18.

@Minifer:
    Då har vi tid för RUL samma dag, du och jag. Kul! 
    ahaaa okej Skrattande Tack så otreligt mycket =)

ja har iallafall fått den tiden å ska iväg Måndag 5/7... Min pojkvän har gett bort sin tid till min mamma.. han tyckte att han såg bebis när vi gjorde Kub-testet =) Sen e de ju första barnbarnet för min mor så honn ville välldigt gära med =) 
    Är det nån mer än vi i Örebro som bara får ha med sig en person till RUL nu för tiden??? 
    Skulle vara kul å veta =)  
  • Smurfen83

Har en liten fråga.
    Vi har RUL 5/7 men man får bara ta med sig en person!
    Förr i tiden hade ja för mig att man fick ta med sig fler... Har jag fel??
    Är det bara här hemma som dom har att bara en person får följa med??
    Nån som vet?? Kram

• Smurfen83
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-27 20:36:56 följande:
    Fuskis hahaha
    Jag har bara gjort 1 ända vecka 13 och nu har jag ju en men kan inte gå
    Ja har me gjort 2 st.... 1a va i vecka 5... Då hade ja både Urinvägsinfektion och Svampinfektion så ja å killen åkte till BM så ja fick en tid hos läkaren + en sjukskrivning för ja hade så ont å va sängliggande.... Sen gjorde ja Kubben i veckan 13 å nu så går ja in i 17 (16+0) å så har ja RUL nästa måndag me....
    Är det nån mer än jag som är negativ??
    Asså min BM sa att man både kunde vara neg å pos.... nu e de så att ja e Neg.... så nu vet ja inte vad som händer... ja fick reda på de för 2 veckor sen å då bubbla läkaren någe om att ja skulle få en spruta vid förlossningen så att ja inte skulle stöta bort barnet...
    jag fatta NOLL finns de nån som kan hjälpa mig att förstå??? Obestämd
  • Smurfen83
    SaraKlippan skrev 2010-06-28 10:16:17 följande:
    Jag är också negativ! 
    Fatta inte heller riktigt... men förstod så mycket som att om barnet är possitivt så får jag lite possitivt i mitt blod så efter förlossning så ska ja få en spruta för attt neutralisera igen för annars kan ja få problem att skaffa barn i framtiden....

lite osäker så om någon vet mer så är jag intresserad av att höra :) 
    ja men tack då e ja inte ensam.... först på att inte förstå å sen att vara negativ....
    men ja förstår fortfarande inte om de kan bli några komplikationer......

ALLA NEGATIVA KAN JU HOPPA INTE HÄR SNÄLLLLLLAAAAA!!!! Så att ja fattar liiite Tyst
  • Smurfen83
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 10:54:08 följande:
    När man är neg så får man inom 72 timmar efter förlossningen en spruta med anti-d om barnet är pos. på vissa MVC så får man den redan under graviditeten oxå,  För det kan hända att lite av barnets blod passeras över till mammans under förlossningen och mammans blod börjar att bilda antikroppar, så vid en eventuell senare graviditet om det barnet är pos så kan mammans blod försöka stöta bort barnets blodkroppar och barnet kan få blodbrist och man kan i värsta fall så får dom får göra en blodtranflustion, stavas? redan i magen. Det är väldig sällan att man får en immunisering, jag hade oturen att få det men inte av anti-d som man får efter förlossningen utan av anti-e men än så länge ligger mina världen lågt.
    Ni behöver inte vara oroliga för det är så få som får det och är det första barnet behöver man inte vara orolig alls.
    Hoppas jag svara på din fråga.   
    Tackk så otroligt mycket!!!!
    nu blev jag mycket klokare....
  • Smurfen83
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 10:54:08 följande:
    När man är neg så får man inom 72 timmar efter förlossningen en spruta med anti-d om barnet är pos. på vissa MVC så får man den redan under graviditeten oxå,  För det kan hända att lite av barnets blod passeras över till mammans under förlossningen och mammans blod börjar att bilda antikroppar, så vid en eventuell senare graviditet om det barnet är pos så kan mammans blod försöka stöta bort barnets blodkroppar och barnet kan få blodbrist och man kan i värsta fall så får dom får göra en blodtranflustion, stavas? redan i magen. Det är väldig sällan att man får en immunisering, jag hade oturen att få det men inte av anti-d som man får efter förlossningen utan av anti-e men än så länge ligger mina världen lågt.
    Ni behöver inte vara oroliga för det är så få som får det och är det första barnet behöver man inte vara orolig alls.
    Hoppas jag svara på din fråga.   
    Eftersom du verkar veta så mycket så har ja bara en fråga till som ja kom på...
    Hur kollar man om barnet är pos eller neg??? =) 
    Tycker de e konstigt att inte min BM har hört av sig alls ang alla tester som jag har gjort... ja har inte fått svar på någe... Jag funderar på att byta barnmorska... Vet nån hur de går till?? Hojta till isåfall SNÄLLA
Svar på tråden December Bebis 2010 :)