Inlägg från: blondinkermit |Visa alla inlägg
  • blondinkermit

December Bebis 2010 :)

hej alla!
    ja hoppar in här om de e okej me er... jag är i vecka 19 (18+2) å bf 5 dec...
    ja va på ul/vul igår å allt ser bra ut :)
  • blondinkermit
    SaraKlippan skrev 2010-07-06 14:39:43 följande:
    Välkommen Tungan ute
    man tackar :)
  • blondinkermit
    blondinkermit skrev 2010-07-06 14:22:44 följande:

hej alla!
    ja hoppar in här om de e okej me er... jag är i vecka 19 (18+2) å bf 5 dec...
    ja va på ul/vul igår å allt ser bra ut :)
    e de nån som kan förklara vafför där e en klump som hänger ner på denna bilden!? kommer de alltid att se ut så? e de nån annan som har de så?
  • blondinkermit

fick reda på i förrgår att ja inte kommer att gå tiden ut.. pga ett septa.. livmoderkakan sitter en bit över de så de blir mindre näring till knodden... e i v 21 (20+4) så man får snällt börja packa sin väska runt v 27... tradit :(

• blondinkermit

nästa v 22 i morron... tänkte kolla på vagn nästa löning...

e de otur att ha vagnen i källaren så länge? de e kanske skrock att man inte sk köpa nåt innan man fått ut knodden.. men om man inte har de direkt hemma kan de väl inte göra nåt.. eller?

när ska ni andra börja kolla på säng,vagn kläder mm??

• blondinkermit

ja å min man väntar en flicka :)

• blondinkermit

sträng order ida från min läkare... vila vila vila!! har börjat öppna mig så nästa vecka ska ja börja me kortison sprutor... är ida i v 26+1 så de e lite väl tidigt.... livmoderhalsen har krympt från 31mm till 25mm :(

• blondinkermit

ja fy... ja får nog palla upp me serier å annan lektyr.. ja har ju fler barn som blir försummade tycker ja å de känns inte helt bra.  själva formen ser jätte bra ut men de e ju lite trångt.. ja har bara en fungerande sida av livmodern.. från naveln å i en rak linje uppåt å neråt.. så hon ligger bara på höger sida. hoppas hon stannar ett par veckor till OCH att ja slipper ligga inne! ska som sagt börja med kortison sprutor nästa vecka. usch.. ja som e såååå spruträdd!!
    asså om ja sitter på toa å gör de lilla.. ja även de stora så känns de som att man e uttöjjd/öppen! har glömt vikken känsla de är på riktigt iom de va 9 år sen sist men ja hoppas ja har fel...
    att ha ett septa i allmänhet ska inte påverka graviditeten så mycke har min läkare sagt.. men ja har ju en benägenhet att föda förtidigt. vafför vet ja inte!

• blondinkermit

hej hej!
    har fått konstaterat att ja har havandeskapsförgiftning och det är verkligen inget ja rekomenderar...
    händerna e så svullna at skinnet spricker å kliar.. anklarna e så svullna att ja inte kan gå.. de känns som ett
    högt tryck i huvudet att de sprängs av både de å huvudvärken...
    var på provtagning i måndas och då ville de lägga in mig men ja böna å bad så ja slapp...
    ida va ja på ny provtagning.. de såg bättre ut å bebben mår åsså bra.
    är i v 33 (32+3) ida å bebben väger 1760g (10%-)  dessutom hade min cervix växt jätte mycke 37mm är den nu.
    många siffror hehe :)
    slutade röka för 2 veckor sen å de känns bra men detta har bidragit till att min bebbe växer MYCKE bättre nu!

ville bara skriva av mig en rad eller 2.. hoppas ni andra mår bra med övriga vanliga krämpor
    som även ja har.. sömnlöshet å halsbränna mm mm... har även börjat må illa men NU e de ju inte långt kvar!!!
    har ju fått veta av min doktor att ja kommer gå tiden ut denna gången (FÖR FÖRSTA GÅNGEN AV 4:E GRAVIDITETEN) så ja svävar lite på rosa moln.. hihi även om ja lider.... :(

• blondinkermit

Hej!
    ville berätta att ja födde min lilla flicka dn 13e me akut kjejsarsnitt pga att moderkakan lossna...
    satt hemma vid datorn å kände mig lite kissnödig å reste på mig för att gå på toa... då kom de massor me blod... ambulansen kom å körde i ilfart.. detta va vid 17 tiden... värkarna kom å snittet blev vid 19 tiden å 19.20 e hon född...
    allt e jätte bra me henne trots sin ringa vikt - 1680g 40 cm lång... v.32+3.
    ja däremot gick de lite sämre för... ja förlora 2½ l blod + att ja fick en propp i höger lunga.
    nu ida har ja fått propplösande tabletter för att ingen trodde på mina smärtor förrens ja va på röntgen i förrgår.. de sa att de va magkatarr å kanske en nerv i kläm i ryggen....  men men nu e ja på bättringsvägen igen!

Erika Vilhemina Cecilia Ellen heter vår lilla flicka förresten :)
  • blondinkermit
    TvåBlir3 skrev 2010-10-22 23:15:50 följande:
    blondinkermit:

Grattis till er lilla! Hoppas allt blir bra med dig! Hur är det att vara mamma nu då?
    Grattis igen till er båda :)
    Tack :) de känns lite overkligt men roligt... de blir roligare förståss när vi får komma hem å ha henne i vagnen.. de längtar ja verkligen efter allra mest :) men de kommer inte dröjja länge till dess...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)