December Bebis 2010 :)
Hej tjejer!
Ansluter mig lite till denna tråd.
BF 28:e säger FL, 24:e säger jag. 21-28 säger BM. Får se vad RUL:et säger....
Majorima, har de sagt varför de måste sticka så ofta innan de lyckas?
Är själv en sådan som brukar se ut som näraöverdosknarkare efter blodprover. Brukar förvarna dem om att mina kärl hoppar undan och krampar ihop när man sticker i dem, så även om de träffar så kommer det inte alltid mycket. Sist fick jag en finurlig sköterska som varit med förr, det märktes. "Jättefina kärl, rena motorvägar", jo jag har hört det förr...Brukar bli en tio stick ändå, tänkte jag. Förvarnade henne iaf. "Jaha, men du, spänn armen riktigt ordentlig medan jag sticker så hoppar de inte iväg så." Sagt och gjort, jag knöt handen. Det som ena dagen (var två dagar i rad o tog prover) blev 10 stick i båda armar och en del utrop över hur mkt kärlen flyttar sig (ca 1cm) blev denna dag en fröjd. Ett stick, två prover. Tada!
Eftersom du behöver kolla TSH fler gånger kan det vara skönt att inte se ut som en nåldyna jämt....Även om du inte har ont av det.
Själv är jag precis sjukskriven med lunginflammation 14 dagar till och går på antibiotika. Trodde jag skulle hosta sönder luftrör, bebis och rygg så jag är glad att det hjälper och att det hände såpass tidigt under graviditeten att jag fortfarande kunde äta antibiotika. Magen växer, men jag går ner i vikt, vilket jag inte gillar helt. Gick iofs upp alarmerande 5kg första veckorna, men de är borta igen och sedan inskrivningen har jag nog gått ner ytterligare 2kg...Får se var BM säger. Är väl sjukan som spökar. Kilona kommer nog ikapp tids nog.
Ha det gott i solen tjejor =)
//Blade_

. Men lite synd att det inte går att råda bättre bot på allt stickeri.