Inlägg från: Rockringen |Visa alla inlägg
  • Rockringen

Surfar på namnsidor. Men har inte fastnat för nåt namn än. Har ni redan namn bestämda eller förslag?

• Rockringen

Idag köpte jag en röd liten klänning.. vad jag längtar nu. Dock vet jag inte om de är en flicka eller pojke. Men åt en flicka har ju nu iallafall kläder till julafton. En röd sparkdräkt och tomteluva åt en pojke då kanske.

Någon som inhandlat nåt som bebisen kan ha på julen?

• Rockringen

Jag har köpt 7 byxor och  8 bodys i storlek 50 och en röd klänning.
    En vinteroverall i strl 62. Tänker köpa en i 56 också. Har ni bilder på vad ni har köpt för vinterkläder?

• Rockringen

Stoce

Jätte fin babymössa. Är den svår stickad? Hur många maskor satte du upp för att få den lilla babymössan? vilken storlek på stickorna hade du? Jag håller på och stickar en enkel babymössa, jag satte upp 30 maskor.

Om du vill / orkar får du gärna skriva ner hur du stickat fåren?

• Rockringen

Nu är det 4 veckor kvar, hjälp vad fort de går!
    Är långt ifrån förberedd.

Vad/ Var ska man läsa för att känna sig förberedd?

• Rockringen

Det är andra gången. Så jag vet hur de går till på en förlossning och så. Men ändå känner man att man inte är förberedd för denna. Läste massor förra gången. Men nu har jag inte läst nåt. Vet inte vad jag ska läsa. Jag hade en bra förlossning, hoppas på att de blir lika bra den här gången.

Någon här som bloggar?

• Rockringen

Tack för tipset Saliva123

Mina tankar inför förlossningen.

Smärtlindring. Litar på barnmorskorna att de vet vad jag skall ha. De gjorde jag förra gången och de gick bra.

Kjesarsnitt. Jag har inte läst om det. Gjorde inte det förra gången heller. Vad borde man veta om det?

Förlossningsrädsla. De tror jag inte har. Visst tänker jag ibland på att nåt kan gå fel, men tror att allt ska gå bra som förra gången. 

ludicrous
    bra skrivet. Lugn och styrka, de ska jag också satsa på.
    Ska kolla din blogg. En blogglista skulle vara kul.

• Rockringen

Är det vanligt att ha smärta i underlivet de sista veckorna? De började kännas igår ikväll och fortfarande känns det. Inte jätte ont men lite.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)