Inlägg från: Tisseltassel |Visa alla inlägg
  • Tisseltassel

December Bebis 2010 :)

Idag har jag varit hos BM och lyssnat på hjärtljud.. Det var helt fantastiskt. Vecka 12+3. Det hörde klart och tydligt, bebis hjärta slog hårt och fort. den 8/6 är det dax för UL.. Vilken fantastiskt tid detta är.

• Tisseltassel

Jag kunde inte använda citatfunktionen..

Så fantastiskt skönt med hus.. Jag och min sambo letar också för fullt men har hittils inte hittat något som har passat.. Min sambo har ett enormt motorintresse och vill därför ha ett stort garage och jag vill inte bo så långt från samhållet vilket gör det lite svårt då det inte finns så många hus med stort garage i centrum.. Men nu börjar jag känna att jag kan bo en bit utanför i någon mysig by också så vi får väl se vart vi hamnar..

Trist med varsel på jobbet.. Då blir man ju så himla nervös occh som gravid kan man ju vara mer utsatt också eftersom man ändå ska vara borta från jobbet snart.. Hoppas allt löser sig för er.. :)

• Tisseltassel

Nu har jag fått tid för RUL Onsdag den 14/7 klockan 10.00 :)

• Tisseltassel

Någon som har koll på det här med barnvagnar? Kan man köpa 2011 års modeller i november-december 2010?

• Tisseltassel

Idag säger vi hej til vecka 15.. och imorgon har 100 dagar passerat.. då har jag endast 180 kvar tills jag får möta vår lilla bebis på riktigt. :)

• Tisseltassel

Nu har jag lärt mig att man aldrig ska ropa hej.. Efter två veckors upphåll från kräkningar så har de denna vecka tagit fart på riktigt igen.. Jag är så less. Jag kräks varje dag nu igen och idag är jag i vecka 16 enligt bm 17. Detta håller nog i sig hela graviditeten.

• Tisseltassel
    s89 skrev 2010-06-18 11:21:50 följande:
    Fy din stackare.... :( Hoppas att du slipper kräkas hela graviditeten. Jag mådde illa i ca 5 veckor i början, Och det var PEST!!! Så din stackare. Hoppas verkligen du slipper eländet snart.
    Ja jag är så otroligt less på detta kräkande.. Börjar känna att detta blir första och sista barnet om man ska må såhär.. Men men.. Får glädjas åt magen föxer som tusan och resten av kroppen minskar.. Nu i vecka 16 väger jag ca 7 kilo mindre än då jag plussade och 5 kilo mindre än vid inskrivningen.. Vilken bantningkur.. Tur dom kollar bebisen ofta så den har det bra iaf. :)
  • Tisseltassel

Tack för er omtanke.. Jag önskar verkligen ingen annan detta hemska illamående.. Men men.. Nu ska jag ta och åka hem och göra mig klar för middag hos en vän.. Ha en bra helg allihopa :)

• Tisseltassel

Någon som börjat fundera på vilken barnvagn det blir?

• Tisseltassel
    MajMamman08 skrev 2010-07-28 11:36:04 följande:
    Japp Vi har en Urban jungle nu,ska bara köpa liggdel till den,sen ska vi även köpa en phil& teds syskonvagn! Du då??
    Jag har som fastnat för Crescent Classic det enda jag är osäker på är om liggdelen är för lite för att kunna ha en åkpåse i den till bebis.. I så fall blir det nog en emmaljunga men vill hellre ha Crescenten tror jag.
  • Tisseltassel

I måndags så beställde jag vagnen och bilbarnstolen.. Känns skönt att ha det avklarat.. Nu har vi fixat dom större grejerna till bebis, nu är det bara kläder och sånt småfix kvar. :)

Igår hittade vi vårt drömhus så på måndag ska vi på banken och höra oss för om månadskostnader osv.. Skulle ju vara fantastiskt om vi hann flytta in i huset innan bebis vill komma ut. :)

• Tisseltassel
    ÄlskarNova skrev 2010-08-13 20:12:22 följande:
    wow! mkt skoj för er då förstår jag.  
    Vad tog ni för babyskydd? vi velar mellan acta graco logico s eller brio primo. Har hittat de till förmånligt pris bägge två men vet inte vilket som är bäst.. 
    Vi tog akta graco.. Jag tyckte den verkade mjukare och behagligare för en nyfödd bebis. Brios hade inte lika mycket mjuka skyddskuddar men var förvisso lite lättare om man ska bära omkring på den mycket.. Det kommer nog inte vi behöva så då blev det graco. :)
  • Tisseltassel

Hej och hallå.. Nu börjar det vara väldigt länge sen jag skrev här..

Nu börjar vi alla nå slutspurten och spänningen stiger.. :) Hemma hos oss börjar det vara riktigt ont om tid känns det som, 45 dagar till BF och innan dess ska vi hinna flytta också.. Bebis börjar ha det trångt i magen och rörelserna är färre och inte lika kraftiga som tidigare. Känns himla skönt att det snart är dax men samtidigt så känns det lite vemodigt att den här tiden snart är över..

• Tisseltassel

Här trillar det ut bebisar ser jag.. Så himla skoj, grattis allihopa.

Själv ar jag precis fått internet i huset så nu är jag äntligen tillbaka efter ett LÅÅÅÅÅNGT uppehåll. Men nu till något roligare.. BF var igår så nu är det spännnade. :)

• Tisseltassel
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-14 13:07:32 följande:
    Dregel + feber + konstiga rutiner = tänder på G
    Hoppas det år så för min son med.. Har inte varit sig själv på två veckor nu..
  • Tisseltassel
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-14 14:16:21 följande:
    Det börjar likom bli dags för huggtänder
    jobbigt men snart blir det bättre för oss mammor
    Ja, Sixten är verkligen inte sig själv.. Längtar verkligen tills denna period är över och dom små tänderna kikar fram. Att amma är inte så roligt nu då han vill tugga och gnaga på allt. AJ.
  • Tisseltassel
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-14 19:14:21 följande:
    asg
    Ger elias min finger ibland och tugg leksaker att dreggla i men hans händer e godare enligt honom
    och hans temperamet herre jösses inget att leka med.
    Ibland kan man tro att trotts börjar redan nu

jo aj inte amma haha så får man gratis percing
    Haha jo man undrar vad man håller på med egentligen.. Dock så tänker jag inte ge upp.. Har tänkt amma över sommaren iaf. :)

Jo Sixten har fingrar i munnen hela tiden helst av allt mitt lillfinger men finns inte det till hands så tar han vad som finns i närheten, hans egna hand, leksaker, tuttar, filtar, täcken och kräkhanddukar.. Ja you name it.

Sixten äter väldigt tätt på dagarna och oftast bara en gång på natten. Innan denna vecka då han har tjorvat en del men nu börjar det vara åter till det normala. :)
  • Tisseltassel

Sixten väger ca. 7,7 kg och är 69 cm lång. Han föddes 2/1

• Tisseltassel

Oj.. Sixten har minst 80 och föddes 2 januari han är en stor kille, iaf lång.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)