Inlägg från: Jejja82 |Visa alla inlägg
  • Jejja82

December Bebis 2010 :)

Halloj alla nattugglor!
    Jag tror bestämt att jag har värkar... Någon annan som också är på G?

• Jejja82
    Småstadsbönan skrev 2010-12-07 01:15:58 följande:
    Vad spännande nä här är det så lugnt som det bara kan vara, bara väldigt svårt för att sova. 
    Jobbigt att inte kunna sova!
    Mina, vad jag tror är, värkar kommer med knappt fem minuters mellanrum och håller i strax under 60 sek.
    Men det känns som att det borde göra mycket ondare...
    Frustrerande att vara förstagångsföderska:)
    Gör iaf tillräckligt ont för att det inte skall gå att sova!
  • Jejja82
    Stefanie skrev 2010-12-07 01:28:00 följande:
    Då är vi i samma sits!

Har haft regelbundna värkar sedan i går kväll, men det har inte varit smärtsamma. Nu gör de ondare, men inte alls så ont som jag tänkt att det ska göra. Vet inte vad jag ska tro...

Frustrerad är precis vad man blir.

Jag har precis packat väskan bara i fall att, men antar att jag blir lurad... 
    Sambons och bebisens grejer är packade och står redo.
    Har sparat mina egna grejer av någon konstig anledning:)
    Vill inte åka iväg och sen bli hem skickad igen...
    Det snöar som tusan här i göteborg vilket gör att jag samtidigt inte vill åka i panik senare...
    Åhh så trött jag blir!!
  • Jejja82
    Småstadsbönan skrev 2010-12-07 01:33:24 följande:
    Mina första 4 cm har inte gjort ont över huvudtaget med något av barnen bara regelbundna och kraftiga samandragningar. så vem vet det kanske är så för er oxå.
    Kan ju alltid hoppas!
  • Jejja82
    Stefanie skrev 2010-12-07 01:40:38 följande:
    Spännande...!

Det känns lite som att jag känner ju igen det här, har haft regelbundna sammandragningar tidigare i gravidteten utan att ha fått några barn så det känns overkliget att det skulle kunna vara något... Men samtidigt är det märkligt att det varit så väldigt regelbudnet så länge utan avbrott och att det känns kraftigare nu.

Men jag väntar väl och ser. Blir det med kortare tidsintervall får man väl ringa in och höra vad de säger..! 
    Samma här:)
    Undra just hur glada mina grannar blir om jag spolar upp ett bad...
    Hoppas att det är på riktigt för oss båda!
    Lycka till!
  • Jejja82
    Stefanie skrev 2010-12-07 11:47:10 följande:
    God morgon. Ja, jag vaknade nyss...

Jejja82, hur gick det för sig? Hjälpte badet? 

God Morgon!
    Låg i badet i två timmar ungefär, värkarna fortsatte men det kändes ändå skönare.
    Lyckades inte somna utan har legat i sängen med regelbundna värkar hela morgonen.
    Min stackars sambo gick upp vid 4 utan att ha fått sova mycket i natt, så han stannade också hemma från jobbet.
    Skall ta och ringa in til förlossningen och höra vad dom tycker.
    Men det borde väl göra riktigt jäkla ont tycker jag:)
  • Jejja82

Varning för lite gnäll!
    Mina förvärkar började i måndags och har varit ganska tuffa, framförallt på nätterna.
    Detta med givet resultat, får inte sova alls!
    På onsdag dag så lossar slemmisen och värkarna fortsätter.
    Natten till idag är jag åter uppe och vankar, känner plötsligt att något rinner ur mig.
    Jag kunde inte avgöra om det var vatten eller ej pga att jag redan hade binda på mig pga slemmisen
    som har fortsatt komma ut stötvis.
    Ringer iaf förlossningen och åker in på kontroll i natt vid 4 tiden,
    Barnmorskan kunde inte hitta något spår av vatten = vi åker hem igen.
    Får med mig två citodon som skall hjälpa mig att sova.
    Somnar helt utmattad i morse och sover kanske 5 himmelska timmar.
    Vaknar sen av värkar och går upp.
    Så nu sitter, ligger, går och står jag med mina värkar återigen.
    Det är allt mellan 2 och 7 minuter mellan dom och vissa går att andas fint igenom medans dom flesta
    gör att det känns som om jag skall gå av på mitten.
    Varken bad, vetekudde eller tabletter gör någon skillnad!
    Jag vet samtidigt att det inte är roligare att vara på sjukhuset än hemma, men va trött jag är på att det aldrig drar igång på riktigt!!!!
    Sorry allihopa för mitt oerhört upplyftande inlägg!

Ljuset i tunneln är att läsa om alla bebisar som faktiskt sköter sig och väljer att komma till världen:)
    Grattis alla ni som har fått!!

• Jejja82
    ondar skrev 2010-12-09 20:26:21 följande:
    Förstår att det inte alls känns roligt just nu men det låter ju faktiskt som om det snaaart kikar ut en liten bebis hos dig också. Jag håller alla tummar för det {#emotions_dlg.flower}
    Tack snälla! Inte meningen att verka gnällig men det tar på psyket mer än vad jag hade kunnat tro.
    Ont i kombo med för lite sömn verkar inte fungera så bra för mig:)
  • Jejja82
    ludicrous skrev 2010-12-09 20:30:26 följande:
    Har ni långt till förlossningen?
    O har nått vatten gått än?

Hoppas bebis kommer ut snart så du slipper det där :( När dottern kom började jag klocka starka starka förvärkar, som gick att ta sig igenom med stånk o stön på söndagskvällen, ut kom hon på onsdagsmorgonen.. det e skitjobbigt att gå omkring o ha ont hela tiden, kroppen får ju aldrig vila!
    Vi har cirka 30 - 45 minuter till förlossningen så det är inte jätte långt.
    Inget vatten ännu, däremot kommer det blod som är uppblandat med vad jag antar är vattniga flytningar...
    Mums:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)