Inlägg från: luvpillow |Visa alla inlägg
  • luvpillow

December Bebis 2010 :)

Hjälp! 4.5kilo & ca 57cm?.....iik...

The day you deliver, outside will be shiny. Your baby will arrive in the evening. After a labor lasting approximately 17 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 10 pounds, 9 ounces, and will be 22-1/2 inches long. This child will have medium gray eyes and fluffy brown hair.
  • luvpillow
    MrsHelgesson skrev 2010-11-16 14:11:53 följande:
    Ja alla gravida, igår åkte jag in på förlossningen två gånger. Andra gången blev längre med riktiga värkar och lustgas. Men jag var helt slut efter några timmar med värkar så jag fick en spruta i skinkan med något smärtstillande och avslappnande medel så värkarna avtog helt. Så nu är jag hemma och har inte haft några känningar alls. Hade jag inte tagit den sprutan så hade jag nog fött ett barn nu, så irriterande men jag hade verkligen ingen ork kvar. Öppen nästan 4 cm, 1 cm kvar på tappen men den var extremt mjuk. Men nu känns det som att det kommer dröja hur länge som helst tills det sätter igång på riktigt.
    Oj då är det ju dax för dig att träffa bebis snart.. vad spännande och roligt!! Skrattande
  • luvpillow
    Licebe skrev 2010-11-18 22:10:20 följande:

Är det ingen fler som har dåligt järnvärde?

Jag låg på 148 i vecka tio, men sen dalade det ner till 112 och sen upp till 114 och 117,
    sen ner till 114 nu sist.

Och då äter jag ändå tre järntabletter varje dag, plus en "kvinna"tablett som också innehållet järn.Äter även mycket leverpastej, messmör och broccoli.
    Något mer tips om vad man kan göra eller äta för att få upp värdet?

Åh, igår fick jag sytta en tvåveckorsbebis, så söt=)
    Sen hörde jag idag att dom bara fått sovit i två timmar inatt, så då kändes det genast lite skönare att ha bebis boende i magen ett tag till=)

Hej! Jag låg inne idag på sjukhuset med järn-dropp.. För 2 veckor sen var jag hos BM och mätte 98 i järnvärdet.. Då tog de prover för att kolla mina järnreserver. Normalt är att ha över 20 och under 10 är riktigt illa. Jag hade tydligen 8 fick jag veta idag och de satte dropp.

Jag har också ätit mycket sånt, just messmör och brockoli men man måste ju äta mycket c-vitamin rika grejjer till eller dricka så att järnet tas upp.. :) Ett glas juice och blodpudding kanske? :)

Lycka till!!
  • luvpillow
    Licebe skrev 2010-11-19 07:38:50 följande:
    Oj då, mådde du dåligt då?

Men det kan jag ju inte påstå att jag inte gör, har ju dille på apelsiner=)
    Sen manadriner också nu när det börjar närma sig jul.

Tack och hoppas att det har rättat till sig för dig  nu!
    Jag har varit jäättetrött och deppig några veckor nu. Inte orkat göra nåt (knappt ens äta). Så nu hoppas jag att det ska vända, vill vara pigg igen!

Det är ju asbra, så länge du käkar det ihop med järnet.  ;)

Tack detsamma!!
  • luvpillow
    ludicrous skrev 2010-11-19 10:00:46 följande:
    Jag hade 111 för en vecka sen. Ska till MVC idag igen och mäta om magen, den hade växt för lite sist, men då var det inte heller min BM som mätte, men nu har jag varit jätteduktig och tagit min järntablett en gång om dagen i en vecka, så jag ska fråga om dom kan ta ett HB när vi ändå är igång. Det borde ha hänt nått, det har påverkat resten av kroppen iaf... Gillar inte riktigt biverkningarna av Niferex.. Magen blir ju helknäpp!

Nu ska jag snart hoppa in i duschen, sen ner på stan, shoppa lite, till MVC, träffa tjejen jag är kontaktperson åt, baka med henne, hämta Nova o sen är dagen typ slut :P
    Jag har också niferex hemma men inte bara magen blir helknäpp, jag fick hemorojder av den också så jag inte ens kunde sitta ner.. därför sluta jag käka dom.. :S
    Synd att det måste va såna biverkningar av tabletterna.. Men man får försöka ta så ofta man pallar.. :)
  • luvpillow
    sarashjärta skrev 2010-11-19 20:24:27 följande:
    Nu är Lillebror här tjejer! 3398 gram och 51 cm lång. Jag är kär! Vilken dag! Han tog mitt hjärta direkt!
    Och Jag älskar mannen i mitt liv, ÄNNU mer! Hur Är detta möjligt?
    GRATTIS!!! Och välkommen till världen lillebror! Underbart, njuuuuuuuuuut!! {#emotions_dlg.flower}
  • luvpillow

Jag har också massa förvärkar.. kan inte sova på nätterna då det moler så.. :/
    tog en alvedon inatt och kunde tillslut somna.

Har ni några tips när man förvärkar så? Jag bara gråter för jag vill sova.. :P

• luvpillow

Nån annan som testat "Färdknäppen"?? .. här händer inget i alla fall? Blev ännu lugnare efter än innan med förvärkar o allt.. haha!

• luvpillow
    sasty skrev 2010-12-07 11:31:18 följande:
    det här med färdknäppen..
    Jaa, haha det är nog bara en myt... 
    har försökt aktivt varje dag och min sambo undrar nog vad som är fel på mig..
    har inte velat eller nått under hela graviditeten..

men keep going...

myt eller sannning... haha ja?  det är frågan
    Haha ja det verkar ju inte funka iaf.. så antar att det är myt :P Men en trevlig sysselsättning ändå, efter förlossningen får man väl inte syssla med sånt på ett tag pga infektionsrisken?
  • luvpillow
    LokesMammi skrev 2010-12-07 11:44:21 följande:
    Ah, ok! =) Jag får inget alls nu för tiden. :(
     Eftersom jag är beräknad till januari, kanske jag ska undvika den aktiviteten under december så den inte tittar ut för tidigt! =)
    Men jag har hört att det är en myt. Det bästa man kan göra är att vila o vara still......
    Jag tror inte ni behöver sluta med sånt, lagom av allt är nog bra :) Men det är nu på slutet man önskar det fanns en sån "grej" som bara satte igång allt. Jag vill ju träffa liten nu. Men men, bebis kommer när "den" kommer.. :)

vila och va still måste man nog inte hela tiden men det är definitivt viktigt att vila upp så man har krafter. Idag ska jag och min 5-åring baka så det blir att bege sig ut i snöstormen och köpa saffran. Kanske detsätter igång nåt! wohoo! ;P
  • luvpillow
    LokesMammi skrev 2010-12-07 12:05:57 följande:
    Ne, föder man vaginalt så får man vänta en månad minst innan man kan roa sig igen. Försöker säga det till gubben att vi måste toa oss nu för sen blir det inget! Men han är för feg. Orolig o skada plutten. Söt han är, men jag då???!! =)
    Haha, men man kan ju göra annat än just det, om han är orolig.. Oskyldig :)
    sasty skrev 2010-12-07 12:04:03 följande:
    ja dels det..
     men frågan är om man är så sugen efter förlossningen ?! hehe
    tar nog ett tag innan det kommer tillbaka..   iaf för vissa.
    Och sen ska man ha ork och tid..

Så likabra att passa på nu :)
    nej det är sant.. kommer nog vara läskigt i början kan jag tänka mig, mest rädslan att det ska göra ont kanske :P
  • luvpillow

Jenni78:

Grattis! Vilken kämpe du är! Skrattande Härligt att flickan mår bra. Men varför måste du amma mycket pga vikten? Hon är ju normalstor? Eller var det pga amningen? Min dotter var ca 2.8 kg när hon föddes och gick upp i vikt efter direkt.. men de var aldrig oroliga för vikten tror jag..

• luvpillow

Ni som inte fött än, har ni nån känsla på när bebis ska komma?

Min bf är på Lördag - och både jag o pappan har en känsla av att det blir på söndag. Knäppt! Cool

En annan fråga:

Jag räknade ut att två veckor över tiden alltså 42+0 blir den 26 december, tror ni man på något sätt kan påverka att bli igångsatt innan jul, så man slipper ligga inne då ? (om nu liten skulle få för sig att gosa kvar så länge i magen) Vill helst fira julen med bebis!!! ( som säkert ALLA andra i den här tråden! :D)  Tomte Tungan ute

• luvpillow

jag är bf+2 idag.. på bf dagen i lördas var jag helt säker på att vi skulle åka in. Värkarna var kraftiga och jag hade dessutom magkatarr som förvärrade allt så jag knappt stod ut. Meddans sambon åkte till apoteket för att köpa Rennie tänkte jag att ett bad kunde lindra värkarna, som kom var 10:e minut ungefär.

Allt avtog. Helt. Men lite slempropp kom nog, har dock varit lugnare än filbunke här annars.

Man blir lite besviken när man trodde bebis skulle komma tidigare än bf. Så ringer alla och undrar - Har det hänt nåt? Snart svarar jag bara "Nej! Inte ÄN..." i telefönen.. haha

• luvpillow

hej på er!

Jag är inne här ibland och kikar.. var aldrig jätteaktiv under graviditeten men va inne ibland.

Hur går det för er med era omkring 3-månaders?

Min dotter Kira är ett riktigt glatt energiknippe, men hon är också svår att få att sova ibland på kvällen..
    Såhär ser hon ut, ca 10 veckor på bilden

Svar på tråden December Bebis 2010 :)