Inlägg från: Ebebis08 |Visa alla inlägg
  • Ebebis08

December Bebis 2010 :)

29 december fick vi på Rul.. härliga datum, ska knipa som aldrig förr hahha!

Mina hormoner spökar rejält vilket är riktigt jobbigt.. jag känner mig ledsen och arg på samma gång över små saker.. har sagt 3 gånger till min sambo att jag ska flytta.. han vet varken ut eller in.. och jag vill ju inte flytta heller jag bara säger så i all hast för det känns som jag är ensamst i världen emellan åt.. det är väl bara jag som larvar mig förstår jag... Någon mer som är en "häxa"? :)

• Ebebis08

MrsHelgesson jag har haft samma känningar som du inatt och idag..

Hade så fruktansvärt ont i bäckenet (antar jag) inatt så det blev inte mycket sömn. Sen kom det en rejäl vattnig sak i trosorna som också luktar sperma (gubben är inte hemma så det kan ju inte vara det :) ) Och nu har jag otroligt ont i ena sidan nere (som kraftig mensvärk) och nertill i ryggen! Är ju bara 33 hela imorgon så jag hoppas innerligt att det inte är nåt. Är det normalt detta?

Börjar bli lite nervös då sambon jobbar 20 mil uppåt i Sverige och jag vill ju inte föda nu själv dessutom!

• Ebebis08

Ringde förlossningen förut idag och de sa att jag genast skulle åka in och kolla om det var fostervatten. Var inte vattnet som hade gått men jag har ont som bare den som mensvärk och som i sin tur strålar ut bak i ryggen och så ilar det och hugger till i underlivet. Jag hoppas verkligen det kan ge sig om jag lägger mig och försöker sova! Dessutom blir magen alldeles toppig när det gör ont.. Har glömt hur det kändes med dottern och sen behöver det ju inte kännas likadant.

Usch jag bara babblar men det är ju för jag är lite för pirrig om det skulle dra igång!

Ha en bra kväll alla!

• Ebebis08

Hej på er!

Jag gjorde en vurpa på väg med dottern till dagis. Nu sitter jag och funderar om detta kan vara farligt. Jag landade på nedre delen av ryggen, fick inge vidare ont men känner mig ändå lite smått orolig.

Är det nån som vet om det kan vara farligt?

pyret är beräknat till den 29 december

• Ebebis08

Tusen tack för era snabba svar. Jag tror det är "sovperioden" nu så det är lite svårt att avgöra om pyret rör sig mycket. Jag avvaktar lite och blir jag mer nervös så ringer jag.

Usch vilken olustig känsla man får i kroppen!

Hoppas allt är bra med er och era magar !

Har följt denna tråden från avstånd lite, så intressant och läsa om er som är i slutet av graviditeten. Är det någon som vet hur det gått för MrsHelgesson? Vi var ju i samma sits för ett tag sedan, med samma "krämpor" så jag är lite nyfiken om det kanske närmar sig för mig med.

• Ebebis08

Var på barnmorskebesök idag!
    Fick bekräftat att magen har sjunkit, SF måttet var knappt 1 cm större än förra besöket. Mina "ilningar" trodde hon var tappen som börjat utplånas. Och pyrets hjärtljud var 137, brukar ligga på 145-155.. så hon trodde inte att jag kommer gå de 5 veckor som är kvar. Det tror och hoppas inte jag heller för nu har jag riktigt ont, orkar knappt sova om nätterna! Hon sa även att pyret ligger nerborrad så det är knappt ruckbart, är ju andragångs föderska så det är inte säkert att det blir fixerat sa hon.

Nu sitter jag och längtar efter en vattenavgång, för jag har så ONT!

Längtar SÅÅ!

• Ebebis08

Verkar bli bebis här inom en snar framtid. Har 7 min mellan värkarna nu så det börjar dra ihop sig att åka iväg :) Usch va nervös jag är nu!

• Ebebis08

Fick en dotter igår 28/12 kl 11.22

Livet är bra underbart!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)