• Ida90

December Bebis 2010 :)

Sitter uppe för jag kan INTE sova!! Det har börjat hända saker i det som kallas livmoder & arbeten den ska göra. Det gör ont, alltså ont ont nu.. Går som ett bälte runt hela nedre delen av magen, ner i låren & det blir ett satans tryck upp till!! Det kommer & går med jämna mellanrum, att det blir som en topp där smärtan är som högst & sen banar det ut.. Sen tar det en liten stund så kommer det tillbaka :)! Shit tänk om det verkligen är dags nu, snart, sen om ett tag ?! Hur gör jag?!! HJÄLP va läskigt allt genast blev :S. Ensam är man hemma också, sambon på jobbet & inte hemma förrän om ett par timmar :O.. Ska man försöka sova? Ska man försöka få igång det kraftigare?
  • Ida90
    LokesMammi skrev 2010-12-23 22:40:52 följande:
    Ok. En liten skara. Jag har 24 dagar kvar så jag blir väl sist här. Hoppas jag. Ska INTE ha iår! =) hehe
    Hehe vi får båda hålla tummarna då :).  Min lilla kotte är beräknad 8 januari. Men livmodertappen börjar mogna & slemproppen har gått (vet att de återbildas ny). Men hoppas innerligt att den kommer efter nyår!!!
  • Ida90
    LokesMammi skrev 2010-12-23 23:43:42 följande:
    Många januari bebisar som tittat ut redan!
    Jo det är ju det. så därför jag hoppas att hon vill stanna inne .
  • Ida90

En sak som jag undrar är det där gällande fosterrörelserna när det börjar bli dags eller vad man ska säga. Endel säger ju att det inte ska vara några rörelser alls något dygn innan förlossning osv.
    För jag har idag bara känt skrutt 2-3 ggr. Medans det annars brukar vara rally DAGLIGEN där inne.

De flesta här inne verkar ju ha fått era små knoddar ganska nyligen, så hoppas någon har något att dela med sig utav gällande det där med fosterrörelser.

• Ida90
    LokesMammi skrev 2010-12-27 19:59:48 följande:
    En arbetskamrat som är beräknad till 11 jan fick sin dotter imorse! =)
    Vi får knipa 3½ dagar till för då är det nya året inne, om man räknar som jag räknar hehe ;D! har BF 8 Januari, men vet inte vad jag ska tippa på , 10;a eller 11;a , svårt!!
  • Ida90
    LokesMammi skrev 2010-12-27 20:12:19 följande:
    Jag har BF den 16 jan o vill inte föda före andra veckan i jan! =) hehe
    Okej, ja då får du knipa ;D
  • Ida90

Det blev fel, skulle vara 4 dagar kvar för att jag räknar med idag, för mycket i mitt lilla huvud tror jag :P.

• Ida90

Bara jag som tok svettas till och från? :o någon som kanske vet vad det betyder? Om de är dags snart eller om ja kroppen helt enkelt förberedda sig. För har även gjort nr 2 väldigt många gånger idag. Vanligtvis gör jag de 1 gång om dagen, men idag har De blivit omkring 3-4 gånger.

• Ida90
    LokesMammi skrev 2010-12-28 10:54:30 följande:
    Det har jag gjort hela vintern. Elementerna avstängda, sover naken under påslakan, balkongdörren öppen o jackan uppknäppt! =)
    Jo men visst har man svettats mera överlag under hela graviditeten men i natt blev det sådär periodare :P. Som om jag gick in i ett rum med 50 grader varmt & 5 sekunder senare in i en frys typ :P
  • Ida90
    ludicrous skrev 2011-01-01 21:43:37 följande:
    Har lagt upp förlossningsberättelse på bloggen :)
    ludiicrous.blogg.se/

Hur går det för Påvägmotsyskon?
    Trevlig läsning :D! Inte en sådan skräck berättelse man kan få läsa då & då .
  • Ida90
    ludicrous skrev 2011-01-16 10:51:09 följande:
    Ja man blir så maktlös :( han vill helst ligga o snutta på mig nu. Får väl bli så idag :) ligger o ammar nu så han får ligga o ta när han vill typ, han älskar att bara ligga o ha bröstet i ansiktet typ :P ( preciiiis som sin pappa ;D) nu är han lite mer nöjd iaf :)
    Lite så är min tös med :), jobbit men MYSIGT samtidigt. Men hon börjar bli bättre på att inte ha tutten hela tiden osv.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)