Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Hejsan alla! Nu är jag här på mitt rätta nick! Så TheUnknown är då jag då..,för er som e gravidsnurriga i huvet ;D

Momalicious skrev 2010-07-11 12:07:01 följande:
    31 december/1 januari enligt ÄL :) Återstår att se vad det blir på RUL men ja, jag vet ju när jag hade ÄL iaf :) Du då? :)

Jag fick ju 1/1 på UL, så då ligger vi ju precis lika = ) är i 15+2 idag.
    Även att jag har i januari så hänger jag kvar i tråden, kan tänka mig att det ploppar ut ungar i januari också härifrån =)
  • ludicrous

Huvudvärk idag, annars brukar det vara yrsel o blodtrycksfall som dominerar mina dagar.. Klarar inte av att stå upp längre stunder, en matkö får mig att svimma :( Så jäkla jobbigt!!

Har börjar kika lite på barnvagnar "på riktigt" nu. Jag är ju helt fast på Emmaljunga, men shit.. 6000-7000 för en vagn..? Det tycker jag e mycket.. Men o andra sidan är det inte mycket mer vi behöver köpa, säng har vi, ett riktigt skötbord kan bli krångligt att få plats med någonstans, så vi funderar på bara en skötbädd som man kan lägga var som.. Men det är ju ändå mycket pengar!

Är det bara jag som inte känner bebis?? Jag kanske möjligen har kännt något sprattel nån gång, men inte mer.. När jag väntade Nova kom sparkarna runt v 18-19, är i v 16 nu.. Då var det tydliga sparkar direkt..

• ludicrous

Jag känner också av sammandragningar :( när jag väntade dottern åkte jag in med prematura sammandragningar i v 25+ sen var det sängläge o bricanyl för mig:( denna gången vill jag verkligen kunna jobba! Nu känner jag av sammandragningarna när jag gjort något fartfyllt som att busa i vattnet med barnen :)

LÄCKA har jag börjat göra också! Hjälp! Från brösten alltså.. Det är inte så att det rinner av sig självt men kan lätt trycks ut vätska :P

• ludicrous
    Hur går det för er med vagnar?
    Jag e inne på en Emmaljunga Edge Duo, men att slänga ut typ 7000 ca på en helt ny vagn när det inte blir fler barn sen vettefaan om jag vill, så letar lite begagnat...
    Kollar lite på andra också såklart,men hur tänker ni med små svängbara hjul fram mitt i vintern ? :S
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-07-17 15:52:04 följande:
    Vi har nu bestämt oss för en Brio Sing.
    En svart med svart chassi.
    Ser allt bra ut efter RUL så beställer vi en efter det.
    Vi ska köpa nytt även om jag absolut inte ser något fel i att köpa beg. Bra märken är ju bra vagnar i flera år.
    Lite så vi känner nu när vi väljer att köpa nytt. Eftersom vi ska köpa ett så pass känt märke är det ju rätt högt andrahandsvärde när man säljer sen.
    Ja precis, tänker också på andrahandsvärdet, men sambon tycker det är på toooook för mycket pengar att slänga ut.. Jag håller väl med till viss del, men han tycker även att 2000 är för mkt! Tänker inte knalla omkring med någon skitvagn.. :/

Har det inte kommit en smalare version Singen`?
  • ludicrous

Blev inkallad till jobbet förut, efter 15 min slänger en kollega ur sig "Oj, ska ni få bebis?". Så det börjar visst synas! :P
    Sen gick jag ner till en annan avdelning för att prata med en som jobbar där, satt o snacka lite o sen berätta jag o hon o en till som va där sa " va sköööönt att du sa det! Jag våga inte fråga men har inte kunnat sluta titta på magen" haha så jahopp, det var den jobbhemligheten det. Chefen har som tur är semester :P

Kännt några småpuffar idag också, myspys <3

Emelle - Har inte heller fått något intyg! Sist har jag för mig om att dom fixa ett på inskrivningen som skulle till försäkringskassan.. tycker det är väldigt glest med besök faktiskt, har inte nästa förrän jag är i v 25-26..

• ludicrous

Lite sprattel här med, längtar tills det kommer ordentligt :) Det lär jag få ångra att jag säger.. hehe när jag väntade nova kunde hon sparka o ha sig så jag kräktes :S

Har fått börja tänka om med vagn, sambons enda krav är att det ska vara blå ("så den matchar bilen") o jag tycker inte Emmaljunga har några fina blå vagnar.. Kollade på BRIO's hemsida, tycker inte deras vagnar brukar vara fina egentligen, tycker dom ser "hängiga" ut..  Brio Sing tycker jag är för bred, men Brio Go skulle ju vara smalare.. Tyvärr kostar dom ju.. Men den finns ju i blått iaf :P

Nu är det snart dags för jobb, första natten av två, ledig lite, sen jobbar jag helgen, puuust o stön! :P

Några västervikare som ska på Winnerbäck på fredag?

• ludicrous

Ja jag tycker med det är en bra deal, han får en blå vagn, jag får en dyrare ;) hur är det med UJ, finns dom i blått?

Min sambo tycker det är alldeles för tidigt att ens kolla på vagnar :( men ibland kan det ju ta tid dels att bestämma sig o dels om man ska beställa, det kan ju ta måååånader!

• ludicrous

Enligt testet så blir det en flicka :) bra så detblir lite jämställt i familjen :P

Jag har sånt gryyymt kryp i ENA benet! Förut när jag hade mens så kunde jag få så det kryper i vänster ben, men det var bara en- två dagar, nu är det varenda kväll o det e så jobbigt!! Inget hjälper, inte att upp o gå, lägga benet högt eller nått :( vet inte om det har med blodtrycket att göra?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)