Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Hej tjejer!

Slinker in o säger hej

Kommer ni o skriva o använda mitt rätta nick här på FL....innan skrev jag som Majmamman08.

Har nu äntligen flyttat....o bott i huset i 1 vecka...gött Dock återstår ju miljoner saker fortf...hehe men huvudsaken e att man bor här så får vi ta allt på vägen! De mesta måste ju även bli klart innan bebis tittar ut

Tyvärr har inte vårt bredband kommit igång än o de lär ju säkert dröja,de e ju inte direkt kända för o va snabba! Så har fått låna grannens trådlösa o surfa på,men de går ju som på stenåldern + att det är sjukt dålig mottagning,men man får va glad för de lilla

Hoppas kunna vara lite mer aktiv här nu,hihi! ni skriver så himla flitigt så har inte hängt med ett dugg om vad ni pratat om osv Sett alla finas magar i bildtråden Snart dax o lägga upp en på min med,hihihi!
    Magarna bara växer o gror o e så fina!

Va ju på UL i slutet av aug igen o fick se Mini där inne växa o må bra Vi fick även veta vilket kön de va...men den karamellen tänker vi behålla för oss själva lite tills den lill vill titta ut

Mamma till underbara lilla William 080419 â?¥
  • Willes Mamma 08

2 barnsmamman: vart hade du tagit vägen??

Nån som vet om SF måttet har betydelse om man får stora barn el inte??? när BM mätte min mage hade jag 26,alltså övre gränsen... oups tänkte ja....kommer bebisen bli bigg då?? det är ju mitt 2;a barn,el vad är det egentligen som avgör o man har nåttt o gå på?? e livrädd o få stor bebis,då vill jag ha planerat kejsarsnitt.

Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-06 21:27:18 följande:
    Jag var avstängd i 1 mån av en person.

Sf mått folk säger att det inte har något med saken att göra det har det igentligen inte häller utan SF mått har med livmodern att göra hur den växer osv och hur barnet ligger.
    SF  kurvan är något man ska passa sig för IAF mig !!

Min dotter SF mått var som vecka hon var på 1 cm mer än vecka ja om jag var i vecka 30 så hade jag SF mått 31cm
    Normalt SF kurvan ja då låg hon på översta normal kurvan och var 4140g och 52cm

Sonen ja SF mått var i vecka 29 var den i 32cm mer och SF kurvan ja då låg han på Översta kurvan och 5cm ovanpå den alltså WOW det kommer bli ett stort barn .. ja det var han oxå 5810g och 62cm
    aj då,inte skoj o bli avstängd men skoj att du e tillbaka!

Vet inte om du såg de,men jag använder mitt rätta nick nu istället för Majmamman08 som jag hette innan

Aj då... ja första grav så låg jag bra till på sf kurvan o sonen vägde 3645gram. Känner att jag inte vill ha en över 4 kg...e så rädd för de!

Förstår om du vill o ska få kejsarsnitt om du får barn på 5 kilo....ajaj
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-06 21:39:25 följande:
    Gumman jag har följt er så jag vet att du har bytt namn snyggt namn

Gud ja jag vet att man inte vill ha mer än 4kg när jag fick min dotter tyckte hon var jätte jätte stor haha men när han kom hmm okej då var han stor.
    Så jag håller med dig barn över 4kg nej tack hahaha ..

Men jag e inte rädd av att få ett stort barn jag vet bara att barn under 4 kg eller 4,500kg det är inte som händer mig jag får helt änkelt ställa mig in på 6kg som e normalt för mig

När jag var på scanning nu rul jag hade så sa dem att dom ville hålla koll på mig och visst det gör dom oxå.
    E tacksamm men jag blir bara så förbannad när detta är mitt livmitt beslut mitt oro min bebis att varför får jag inte bestämma vad jag vill och inte vill ha.
     ??
    Jag sa till henne att okej om jag ska få igångsättning ja då vill jag ha det redan 1-3 dec för då vet vi hur stor han är.
    NhjärtaD skrev 2010-09-06 21:45:01 följande:
    ne men du skrev juh de

Blir inte förrens v 30,31 tror jag, inte fått tid ännu....Jag låg på 29 Förvånad oxå övre, men det var inget som oroade BM verkade det som, men ska nog få ett TUL tack vare min medicinering, är du jätte orolig för ett stort barn kan du juh säga det till henne...men jag läste att det kan bero på mycket fostervatten ele tvillingar allt är individuellt oxå & de kan mäta fel nån gång me....Varför är du rädd för att den ska väga över 4kg? Jag kan mer känna att de blir så stora så fort när de väger mycket
    Men visst har jag funderat på om det är någon skillnad på att föda ett större barn än mina pluttar på 3020 & 3480 g....
    Om dom vill ge mig snitt ja då sa jag att då vill jag banne mig GÅ över tiden tills jag känner att nu kan jag inte mer då får dom öppna mig med kvinen men inte annars.
    jasså,,hihi lilla smygisen.
    Ja,jag förstår faktiskt inte heller varför inte man som kvinna får bestämma hur man vill föda?? E de mer risker,kostnad som avgör om man tex vill ha kejsarsnitt el inte?? verkar ju jätte svårt o få de om man vill ha de!
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-09-06 21:45:01 följande:
    ne men du skrev juh de

Blir inte förrens v 30,31 tror jag, inte fått tid ännu....
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-06 21:21:47 följande:
    2 barnsmamman: vart hade du tagit vägen??

Nån som vet om SF måttet har betydelse om man får stora barn el inte??? när BM mätte min mage hade jag 26,alltså övre gränsen... oups tänkte ja....kommer bebisen bli bigg då?? det är ju mitt 2;a barn,el vad är det egentligen som avgör o man har nåttt o gå på?? e livrädd o få stor bebis,då vill jag ha planerat kejsarsnitt.
    Jag låg på 29 Förvånad oxå övre, men det var inget som oroade BM verkade det som, men ska nog få ett TUL tack vare min medicinering, är du jätte orolig för ett stort barn kan du juh säga det till henne...men jag läste att det kan bero på mycket fostervatten ele tvillingar allt är individuellt oxå & de kan mäta fel nån gång me....Varför är du rädd för att den ska väga över 4kg? Jag kan mer känna att de blir så stora så fort när de väger mycket
    Men visst har jag funderat på om det är någon skillnad på att föda ett större barn än mina pluttar på 3020 & 3480 g....
    Ja va i v 25 o låg på 26....hon sa inget utan tyckte nog de va normalt,bara ja som kände att oups,betyder de att jag ska ligga så hela tiden o få stor bebis.
    ja e så rädd för o spricka:-O ja de e väl de flesta kan ja tänka mig sen känns de lite som du säger att de växer ju så fort...hehe

När hon mätte så låg bebis på höger sida rätt högt upp...helt tomt på vänster sida,haha va skit mysko,jag fick känna
  • Willes Mamma 08

Hej svejs!
    Vårt riktiga internet skulle varit igång idag,men icke sa nicke..........de som kopplat in oss har kopplat fel ,så nu får vi snällt vänta lite till..blir galen snart!!

Hörrni,jag har kollat lite på vinteroverall till bebis o mössa! Vad/har/ska ni köpa för någon overall till bebis o ha i dec???
    Finns ju skit litet utbud av overaller tycker jag....en del är jätte tunna,en del tjocka,en del med fötter på o en del inte??
    vad ska man köpa?? bebisen ligger ju oftast nerbäddad i vagnen med tex åkpåse.
    Och mössor,har ja inte hittat en enda som är för baby...de flesta börjar på stl 62....lite väl stort!! Har de tänkt att bebisar ska frysa om huvuduet i vinter???? finns ju bara skit tunna sommarmössor typ.
    Har kollar H&m,lindex o kappahl...de vanligaste butikerna där jag bor!!
    pleace help me

• Willes Mamma 08

2 barnmamman: William min första fick jag i april och hade då bara en tunn overall till honom,användes knappt då de blev så varmt fort de året,sen i dec hade han ju stl 74 i overall,haha o då va den ändå lite förstor för honom,så för bebis blir den way to big
    Tack söta du för erbjudandet,men försöker nog hitta nåe overall här Vill ju inte avslöja könet,trots att vi vet,hihi!!!

I morron ska vi i varje fall på 3D UL....bestämt att vi ska gå på det=) Känner jag behöver de, muntra upp mig lite....e så mycket fokus på jobb o huset så jag hinner aldrig tänka på bebis el känna efter,däremot tycker ja inte att den sparkar lika mycket längre o de gör mig skit nojig o rädd,usch! Är i v 28

Mamalicious: måste installera flash el va de hette på nya datorn innan ja kan se din klipp på youtube! såååå synd för hade velat se jue....men kan kolla när sambon fått in de där programmet

Ingen annan som vet vad de ska köpa för vinteroverall m,m?

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-09-15 11:00:28 följande:
    Härligt 
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-14 22:00:14 följande:
    2 barnmamman: William min första fick jag i april och hade då bara en tunn overall till honom,användes knappt då de blev så varmt fort de året,sen i dec hade han ju stl 74 i overall,haha o då va den ändå lite förstor för honom,så för bebis blir den way to big
    Tack söta du för erbjudandet,men försöker nog hitta nåe overall här Vill ju inte avslöja könet,trots att vi vet,hihi!!!

I morron ska vi i varje fall på 3D UL....bestämt att vi ska gå på det=) Känner jag behöver de, muntra upp mig lite....e så mycket fokus på jobb o huset så jag hinner aldrig tänka på bebis el känna efter,däremot tycker ja inte att den sparkar lika mycket längre o de gör mig skit nojig o rädd,usch! Är i v 28

Mamalicious: måste installera flash el va de hette på nya datorn innan ja kan se din klipp på youtube! såååå synd för hade velat se jue....men kan kolla när sambon fått in de där programmet

Ingen annan som vet vad de ska köpa för vinteroverall m,m?
    Jag har en sen Elliot, en grå som ser ut som en nalle Tungan utemycket söt...ska lägga in en bild på den. Blev inge bra men man ser den lite, är öron & svans på den
    Sen har jag kikat på POP:s windstopper overaller.
    Tunn mössa hade jag på Elliot, han kom i januari, sen luvan över.Här finns inte mycket till samliv tyvärr, inte så mycket när kontakt över huvudtaget Vi har lite problem men inte med varann men som påverkar oss på olika sätt...men mycket tråkigt är det...lääängtar sååå till det blir normalt igen!!!
    Vilken liten goding Myyyysigt! Så söt overall,sån finns likanande på H&m....ja jag får ta en vända till på stan,hihi!!
  • Willes Mamma 08

Va jue på 3D ul i går....häftigt...helt sjukt att man kan få en liten förhandstitt så på bebis   Så himla fin o gullig så man ville gosa med den direkt,hihi!!!
    Fick massor me super fina bilder o sen en film. De gick även igenom bebis jätte noga o tittade på allt,allt...herregud att man egentligen kan se så mycket.
    Nu längtar jag ännu mer

Känns som om vi har mängder med saker kvar o köpa även om vi har de mesta sen förra

Är det nån av er som ska köpa en bärsele till era små?? Vi hade en förra gången en lite äldre babybjörn,totalt värdelös.fick så ont i ryggen o bebis satt inte alls bra i den.
    Nu funderar vi på en Ergo istället. Ser så gosig o skön ut!!!

Ser ni pratar sex Här e de rätt torrt på den fronten,haha! Har verkligen ingen lust för 5 öre!!!

• Willes Mamma 08
    Lillkillen skrev 2010-09-16 09:52:38 följande:
    När det gäller BabyBjörn så ska man inte ha deras vanliga gamla modell, då får dem flesta ont i rygg o axlar.
    Nu ahr dem ju många olika modeller, vilka är bättre oxå.

Vi har en bärsele (samt bärstol) efter sonen. Använde den inte så mkt till honom men kan tänka mig att det blir mer nu till lillasyster...
    ja ne den va verkligen värdelös
    Vet inte om de blir en närhets bebis som min första va när han va liten,då hade verkligen en ordentlig sele varit bra!
    Man vet ju inte vilken vinter det ska bli heller....e ju toppen o ha bebis i sele om man tex ska till dagis o bara drar den större i pulka drömmer mig bort,haha!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)