Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

hej hej
    får man hoppa in här?

Väntar mitt 5 barn nu och med foglossning som vanligt,

går på akupuntur varje vecka och det håller den i shackt men inte mer.

har oxå sammandragningar men har inte gått till läkaren med det.

DÅligt med läkare eller bm som bara säger att det nog är ligamenten, har man fått barn innan så vet vad sd är för nåt och hur det känns.

Ett bälte ska inte sitta på magen utan runt höfterna

• delifi2

ang järn så är det inte bara blodvärdet som måste vara bra utan järndepåerna, har man inte lika mycket järndepåer som man ksa ha så hjälper det inte med blutsaft.

oftast när man får järntabletter så är det järndepåer som saknas eller att man har ett väldigt lågt hb så att det inte hjälper att dricka blutsaft eller annat livsmedel som har mycket järn i sig.

• delifi2
    Luna02 skrev 2010-08-03 13:22:04 följande:
    Hej igen!

Det här kanske låter dumt men hur vet man att det är bebisen som rör sig?
    jag känner mest på kvällarna när jag ligger still som bubblor inne i magen svårt att förklara.

Nu när jag jobbar för fullt skulle jag vilja veta vart ni köper er stödbälte för själv sitter jag ner hela tiden och får så ont i ryggen
    Svårt hur förklara när man känner bebisen, men upprepar sig samma rörelser flera ggr om dagen eller just när du går å lägger di så kan du vara rätt säker på att det är bebisen, är bebisen van vid att du rör dig mycket så brukar den röra sig mycket när du är still. Är det samma bubbelkänslor varje gång du är still är det nog bebisen.

Jag köpte mitt bälte på en "sjuk"affär, där har de hjälpmedel mot lite allt möjligt, ska du köpa ett bälte så satsa på ett som är lite större och ger stöd åt magen, inte det gråa för det skaver ofta in mot magen.
  • delifi2

kom ihåg att när man har ont i ryggen så vill man ju gärna svanka, GÖR INTE DET!!!!!

det förvärrar bara, nåt som man kan göra är en ryggövning, man står på alla 4 och böjer upp ryggen i en båge, då sträcks ryggen.

Sen när man går/står/sitter försök sträcka på er, precis som om nån drar er rakt upp i håret.

Ni som istter mycket på dagarna, köp en svank kudde så känns det skönare

• delifi2

Är oxå  trött som bara den, hela tiden, bara kortare perioder jag känner mig pigg.

Äter niferex men jag tycker inte de  har hjälpt mig alls mot tröttheten iaf.

De flesta verkar bli hårda i magen av järntabletter jag blir tvärtom, vet inte vilket jag skulle tycka var värst vara dålig i magen eller hård i magen

• delifi2

när jag äter så äter jag MYCKET men jag är inte så hugnrig, men när jag blir hungrig så komemr det bara som en blixt kan inte alls vara sugen på nåt ena sekunden och andra sekunden bara suger det i magen.

Om man är osäker på foglossning så kan man lägga sig ner på rygg, trycka på blygdbenet och känns det ont så är det foglossning.
    Ont i rygen är vanligt och kan mildras lite med de öveningar jag skrev förut och tänka på att sträcka på sig även om man vill svanka eftersom det känns bekvämast så

• delifi2
    Luna02 skrev 2010-08-04 22:27:59 följande:
    Jag är mest orolig att dem ska kommer på en anledningen att avskeda mig eftersom jag har en provanställning till september, men behöver man ens berätta?

Jag vill ju jobba allt jag kan och vill inte sjukskriva mig alls och eftersom jag har en sån snäll sambo som lämnar mig och hämtar mig varje dag så känns det bra plus att jag har inte ont nånstans förutom ryggen som sagt som verkligen dödar mig alls känns så tungt nu även om jag bara har gått upp från 53 kg till 55 kg sedan jag blev gravid och jag är i v.21 nu.
    Man behöver inte berätta för arbetsgivaren förrens 2 månader innan bf om man inte vill
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 08:06:05 följande:
    Idag är jag hemma med svullen tandkött (vistomstand) den har kommit ut för länge sen men nu har jag ont då jag är gravid fan oxå själva tanden gör inte ont utan bara tandköttet som jag kan lufta upp med tungan oxå :-/ konstigt..
    Barnen är på dagiset och sambon åkte till jobbet.
    Idag ska vi handla mat i Tyskland och sen titta på vagnar och allt bebis tillbehör med i babis affären i tyskland
    Kan du inte tipsa om nån bra barnvagns affär i Tyskland? vi hade oxå tänkt åka över dit nån dag å kolla.

jag har gått upp ca 3 kilo redan, brukar inte gå upp så mycket med mina barn, den sista grav gick jag upp 3 kilo totalt, så det har varit mellan 3-8 kilo var gång.

Har lyckas filma när bebis sparkar eftersom det syns utanpå :)

Man måste sköta om isna tänder x-tra noga nu under grav efter man är mycket mer känsligare nu fär infektioner än vanligt. tandtråd och borsta ordentligt.
    Det handlar som vanligt om alla hormoner i kroppen.

Har precis varit på akupuntur igen, går dit 1 gång i veckan.
    9 nålar blev det den här ången pch nästa ågn fler eftersom jag får mer å mer ont för var dag :(
  • delifi2
    Luna02 skrev 2010-08-05 15:01:46 följande:

Hej, Delifi2 vart står det att man måste berätta 2 månader innan bebisen kommer? är det lag på det? kan vara bra att veta.

S89- vet inte heller om jag ska berätta känns som dem borde veta men sen vill jag ju att min provanställning ska gå över så dem kan se att jag gör ett bra jobb och som konsult är det ju svårt. Dem jag jobbar för tycker jag är jätte duktig och att jag ska jobba så länge jag klara av det.

En annan sak? När ska man igentligen börja köpa saker till bebisen?

Du måste säga till din arbetsgivare 2 månader annars kan de neka dig att vara föräldraledig

Köp saker när du känner för det, men vänta med allt köp nån sak då å då, blir inte så dyrt då
  • delifi2
    Luna02 skrev 2010-08-06 11:21:58 följande:

Hej,

Problemet är att jag blev anställd hos Manpower i Juni och skrev på kontrakt tills den 12/12-2010 och har en provantällning till September.

Dem hittade ett jobb åt mig på ett företag och dem på företaget vet att jag är gravid och enligt dem får jag jobba hos dem så länge jag känner för det och dem tycker att jag är jätte duktigt och eftersom en anställd har slutat så behöver dem mer folk.

Manpower kommer aldrig upptäcka själva att jag är gravid eftersom dem ser inte mig vi har bara kontakt via mejl och efter den 12/12 behöver dem inte anställa om mig om dem inte vill det är helt ok har ändå tänkt att börja studera då.

Jag vill inte få sparken innan min provanställning eftersom jag vill ju jobba allt jag kan inna jag föder den 15/12 så det blir svårt att veta om jag ska säga nu eller om jag ska vänta till provanställningen har gått ut.

men dom du jobbar hos nu (inte manpower) kan inte de anställa dig då? de vet ju om att du ska vara mammaledig.

om du får sparken så måste du veta skäet till det och eftersom det företaget behöver mer folk och (som jag förstår dig) vill ha dig kvar så finns det ju inget skäl för uppsägning

Om din provanställning går ut i december och du ska ha barn då så kan de neka dig att vara ledig, man måste säga till minst 2 månader i förväg till sin arbetsgivare att man ska vara föräldraledig, visserligen tror jag att de inte säger nåt om det men man har ju hört hur olika arbetsgivarre kan vara.

Jag kan inte osva nu för tiden, är helspänd vrf vet jag inte och när jag väl börjar somna så börjar jag tänka på massa otäcka saker, som idag så tänkte jag att min dotter (16 år) blev skjuten hema hos mig av sitt x och jag var hemma och han hotade att skjuta mig oxå, det ända jag kunde tänka på var att jag hade tur att William och Ellit sov hos sin pappa så att de inte skulel bli skjutna heller.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)