Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

Vi ska ha en liten tjej :) Var på RUL igår och fick med mig 3d bilder hem :) hon är lik mamma :P

• Anairda

Hur gör man då man ska ha havandeskapspenning? Skickar man in moderskapsintyget till FK och sen skickar in separat ansökan om HP?

• Anairda

På kille tycker jag Milo är fint :) Själva ska vi få en tös och vi tycker båda om namnet Lyra :) gammalt albanskt namn. finns bara 32 kvinnor i sverige med det namnet o endast 19 som har det som tilltalsnamn!

• Anairda
    ÄlskarNova skrev 2010-10-25 18:18:08 följande:
    och jag väntar också på FK...vill ju veta vad min SGI hamnar på så jag kan planera föräldraledigheten+ att jag vill veta när det sker en utbetalning av havandeskapspenningen. (Gick ju hem den 6okt) 
    Utbetalningen gällde för period 21 sept - 20 oktober och utbetalningen kommer i morgon. Vet inte hur det blir för din del då du inte fått svar än men man kan logga in på FK:s hemsida och har man bank-id så kan man se framtida utbetalningar dagen innan utbetalningen. Min står uppe kolla du om det står ngt på ditt :) Lycka till!
  • Anairda
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:58:20 följande:
    Samma som MIG juh, du hade oxå BF den 9e antar jag?
    Jepp men ingen bebis då :( Känner du av ngt? Slemproppen släppt eller ngt?
  • Anairda
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 15:06:41 följande:
    Vart på antenantal enheten här i Gbg för 3 veckor sedan, för misstänkt vatten avgång, men de va inte vatten jag läckte, däremot såg hon att slemproppen gett sig i vattninga flytningar...hon visa upp lite (uuurk).

Sedan har jag haft en del värkar/förvärkar å sammandragningar, men inget som gör att det HÄNDER något...några nätter nu irad har jag legat med molvärk i rygg å tjejjmagen, men.....
    inget som känns som att "NU, NU ävlars e de på G"...så att säga...

Du då? 
    Samma här väl molvärg i nedre delen av ryggen och enormt tryck neråt (bebis fixerad) men jag har sen i måndags märkt av att slemmisen släppt i omgångar lite gröngul gegga (äckelvarning) i mindre o större bitar men det betyder inget känns det som :(

De säger ju att förstföderskor går över tiden med 4 dagar ca så vi får hoppas måndag då :) Helst imorrn eftersom jag gissade på helgen och vill så gärna ha rätt!
  • Anairda
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 15:21:41 följande:
    vad säger de om omföderskor då??? *ler*

För min del tror jag att mellandagarna är bra datum att "sikta in sig på" 
    OM hon inte vill komma på onsdag, den 15e...
    hennes bröder har ju födelse datum 15juni, å 15 juli...så en bebbe den 15 December verkar ju inte heeelt otroligt*S* 
    Hahah vilken kombination ja 15e e inte illa :) vi ska också ha en tös!

Omföderskor föder i genomsnitt 2-3 dagar tidigare än de första men vad vet jag det är bara statistik, stämmer ju inte in på alla :)

Jag ska till BM på måndag o då ska jag be om igångsättning för bebis är stor och jag tänker inte ge mig, lite ska jag väl få bestämma själv! :) Ska dessutom be om TUL så jag kan se att allt är bra. Det är himla trång för bebis nu kan knappt röra sig känner bara kroppsdelar som putar ut o slag mot urinblåsa.. stackars liten trångt är inte skönt!
  • Anairda
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 16:06:46 följande:
    Dramaqueen och Cissi....  Isf BORDE jag ju fått barn för flera veckor sedan, med tanke på att Casper kom i V35?
    *S* eller iaf, förra veckan, med tanke å Fabian som k-snittades på BF dagen......
    Nee siktet inställt på 15e, ELLER mellandagarna.....ska de ÄVLAS, så gör de de...med RÅGE:-P 
    hahaha vi kan sitta och spekulera i timmar och vi kommer inte att komma fram till ngt. Bebisen bestämmer, så funkar egen vilja :P
Svar på tråden December Bebis 2010 :)